Το facebook account μας δεν είναι η εκκλησία του Δήμου

Το κακό που έχει η ξενιτεία είναι ότι οι απόψεις σου, αναγκαστικά, δεν μπορούν να έχουν την ίδια βαρύτητα με όσους ζούνε καταστάσεις, οπότε αναγκαστικά θα πρέπει να περάσω σε έναν άλλο σχολιασμό που έχει να κάνει με θέματα που εμφανίζονται στα διάφορα μέσα, εφημερίδες, Internet κ.λ.π. Ευτυχώς που οι κυβερνώντες την πόλη δίνουν πάντα λαβές για τέτοιου είδους σχολιασμούς.

Την τιμητική του σήμερα θα έχει ο αντιδήμαρχος κ. Ζέρβας. Νέος άνθρωπος, με θέση στο μετρό, που προέρχεται από γνωστή οικογένεια, με δεσμούς με ισχυρά πολιτικά πρόσωπα της πόλης και αν μπορώ να κρίνω σωστά από το τι μοιράζει στο facebook account του, με μια παιδεία που μάλλον θα έπρεπε να τον φέρει πιο κοντά στην αντιδημαρχία πολιτισμού.

Αυτά είναι τα θετικά για τον κ. Ζέρβα, τα οποία βέβαια δεν τα αναιρεί η …πατάτα του που δυστυχώς, όπως και πολύ άλλοι άσχετοι πολιτικοί φρόντισε να την μοιράσει στο facebook. Επ’ ευκαιρίας θα ήθελα να πω ότι κυρίως εκλεγμένοι πολιτικοί και μάλιστα με θέση ευθύνης, δεν μπορεί να ενημερώνουν τους πολίτες από τον προσωπικό τους λογαριασμό στο facebook για τα έργα τοςυ στην θέση που εκλεγήκανε. Στο facebook σας ακολουθούνε οι φίλοι σας ή όσοι θέλουν να γίνουν φίλοι σας, εσείς όμως κύριοι λογοδοτείτε ΚΑΙ στους εχθρούς σας, την στιγμή που είναι πολίτης της εκλογικής σας περιφέρειας. Γι’ αυτό το λόγο, για όσους είναι στην εξουσία υπάρχει το site του θεσμού που υπηρετείτε, στην συγκεκριμένη περίπτωση το site του Δήμου Θεσ/νικης. Οι υπόλοιποι της αντιπολίτευσης, το site της παράταξης.

Ας επανέλθουμε λοιπόν στον κ. Ζέρβα. Πριν από λίγο καιρό, στις 5 Οκτωβρίου, ανέβασε 3 φωτογραφίες σε ένα album του facebook με τίτλο “ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ ΓΙΑ ΛΟΓΟΤΥΠΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ“. Όσοι από σας δεν έχετε facebook ή δεν θέλετε να μπείτε στο facebook μπορείτε να δείτε ένα screen capture αμέσως παρακάτω.

Παρατηρούμε βέβαια ότι ο ίδιος ο κ. Ζέρβας μας παροτρύνει να επιλέξουμε ένα από τα 3 για το λογότυπο της περίφημης Πράσινης πρωτεύουσας. Δεν είναι η πρώτη φορά λοιπόν που κάποιος, φορέας ξεκινά μια ψηφοφορία τελειώς κλειστή για επιλογή κάποιου λογότυπου που κανείς δεν ξέρει πως προέκυψε, για θέμα ππου αφορά όλους τους πολίτες και την πόλη. Δεν θέλησα να ακολουθήσω την τακτική μου “να στα χώσω και μετά να πάρω απάντηση”, βλέπετε η ξενιτειά με μαλάκωσε, γι’ αυτό και αποφάσισα, επώνυμα, στο ίδιο σημείο να ρωτήσω το παρακάτω :

Μέχρι σήμερα δεν έχω πάρει απάντηση, η ερώτηση έγινε στις 8/10. Το άφησα για λίγο ώσπου ένας άνθρωπος που δεν ήξερα, στις 10/10,  μου έστειλε ένα μήνυμα και με οδήγησε σε δικό του Post στο facebook όπου περιγράφει την επικοινωνία του με τον κ. Ζέρβα, για το ίδιο θέμα, μέσω facebook.

Ο Παναγιώτης λοιπόν περιγράφει τις απορίες του προς τον κ. Ζέρβα :

1ον Ποιανού σχεδιαστή είναι τα 3 προτεινόμενα λογότυπα; 2ον Υπήρχαν κι άλλα λογότυπα κι αν ναι με ποια κριτήρια επελέγησαν τα τρία; 3ον Ποιος είναι υπεύθυνος για την επιλογή τους; Σας ευχαριστώ για τον χρόνο σας και αναμένω την απάντησή σας!

στα σχόλια από κάτω περιγράφει την επικοινωνία του που όμως δεν έγινε στα σχόλια αλλά με messages στο facebook (τα bold δικά μου)

Panagiotis Prive Metallinos
Ακολουθεί η απάντηση του κ. Κωνσταντίνου Ζέρβα:
“Αγαπητέ κ. Μεταλλινέ,
τα λογότυπα που τέθηκαν σε ψηφοφορία αποτελούν ευγενική δωρέα και πρωτοβουλία 3 γραφιστών που επιθυμούν να μείνουν ανώνυμοι. Σκοπός τους είναι η ενίσχυση της προσπάθειάς μας και της πρότασης της πόλης για την υποψηφιότητα στο θεσμό της Πράσινης Ευρωπαϊκής Ευρωπαϊκής Πρωτέυουσας. Δεχτήκαμε τη δωρεά με μεγάλη χαρά και για να μην αδικήσουμε κανέναν τη θέσαμε σε ψηφοφορία για να επιλέξει το κοινό. Εφόσον πλέον αποκτήσαμε επαφή με πολλή χαρά θα δεχθούμε και δική σας αντίστοιχη προσφορά στο μέλλον Σας ευχαριστώ για το ενδιαφέρον και την ευαισθησία σας.”

Panagiotis Prive Metallinos
Και στην συνέχεια η δική μου: “Καταρχάς σας τιμά ότι απαντήσατε. Αλλά δεν θα συμφωνήσω με αυτήν. Καταρχάς με αυτόν την συγκεκριμένη διαδικασία απαξιώνεται το επάγγελμα του γραφίστα. Από την άλλη μου ακούγεται πολύ περίεργο 3 διαφορετικοί γραφίστες της πόλης μας να θέλουν να κρατήσουν την ανωνυμία τους αντί να προβληθούν μέσα από την ευγενική τους χορηγία προς την πόλη τους. Αστεία πράγματα. Δεν νομίζω να το πιστέψει κανείς. Και στην τελική πως έμαθαν η συγκεκριμένοι για την προσπάθεια και προσφέρθηκαν. Δεν νομίζω να έγινε καμιά ανακοίνωση στα ΜΜΕ. Δεν θα ήθελα να συζητήσω καθόλου για την ποιότητα των προσχεδίων ούτε για την καταλληλότητα τους. Εύχομαι στο μέλλον να ακολουθήσετε διαδικασίες με μεγαλύτερη διαφάνεια και όχι εκμεταλλευόμενοι δωράκια! (την απάντησή σας όπως και την δική μου οφείλω να την δημοσιεύσω στο post του profil μου)”

Panagiotis Prive Metallinos Και οι απαντήσεις συνεχίζονται από τον κ. Κωνσταντίνο Ζέρβα “Το “περιεργο” και το “αστειο” ειναι τελειως υποκειμενικο θεμα! Το “δωρακια” ενεχει δολο και σας παρακαλω να το αποσυρετε. Η αφιλοκερδης προσφορα στις δυσκολες μερες και προσπαθειες στο Δημο και στη χωρα πρεπει να βρισκει μιμητες και οχι επικριτες!”

Panagiotis Prive Metallinos
Αλλά και από μένα “Αγαπητέ κ. Ζέρβα
Βλέπω σκαλώνεται στις λέξεις και όχι στην ουσία. Καμία απάντηση για το θέμα της απαξίωσης του επαγγέλματος του γραφίστα (η επιλογή του παραχθέντος έργου του έχει την σοβαρότητα της επιλογής κουρτίνας για το γραφείο μας) ούτε για το πως ενημερώθηκαν για να μπορέσουν να προσφέρουν οι συγκεκριμένοι επαγγελματίες. Θα σας παραπέμψω στο post μου για να δείτε εάν έχετε τον χρόνο κι άλλα υποκειμενικά σχόλια συμπολιτών μας. Καλή σας ημέρα!”

Panagiotis Prive Metallinos
Έχει και συνέχεια: Κ. Μεταλλινέ, πεδίον δόξης λαμπρόν!
Με χαρά θα δεχθούμε την δική σας πρόταση ή τις δικές σας προτάσεις. Οι όροι είναι απλοί: ελεύθερη συμμετοχή και αμοιβή η χαρά της συμμετοχής και η πιθανή δόξα της επιλογής.
Οσο για το συνολικό ύφος σας το παραβλέπω! Οπως παραβλέπουν και οι συνάδελφοι σας την κριτική περί «κουρτινών». Ελπίζω αυτοί να είναι λιγότερο καυστικοί με τις δικές σας προσπάθειες!
Επιτέλους σ αυτή την πόλη, σ αυτή τη χώρα να έχουμε περισσότερη δράση και λιγότερη κριτική (τουλάχιστον ΤΟΣΟ κακόπιστη!). Σας βεβαιώνω ότι γινόμαστε αποδέκτες ευγενικών προσφορών και ιδεών, αλλά και εργασίας και χορηγιών όλο και συχνότερα. Και μάλιστα από ανθρώπους οι οποίοι θέτουν ως μόνη προϋπόθεση για την προσφορά τους τη διατήρηση της ανωνυμίας τους. Δουλεύουμε 7/7 μέρες και 24/24 ώρες για να ξεκολλήσουμε το κάρο της αδράνειας και σ αυτήν την προσπάθεια είναι όλοι καλοδεχούμενοι.
Τέλος, θα ήθελα να τονίσω ότι το λογότυπο, όποιο και αν είναι αυτό, όσο καλαίσθητο ή όχι (κατά τη γνώμη του καθενός πάντα!), επουδενί δεν θα αποτελεί την «εικόνα της πόλης», όπως αναφέρετε. Η εικόνα της πόλης, την οποία μοχθούμε να αλλάξουμε, όσο οι δυνάμεις μας το επιτρέπουν, είναι κάτι άλλο ή μάλλον πολλά άλλα πράγματα. Θα σας παρακαλούσα, λοιπόν, να ξεκινήσουμε να αλλάζουμε την «εικόνα της πόλης μας» από τον πολιτισμό που μας διακρίνει, ειδικότερα μάλιστα όταν τον προβάλλουμε δημόσια, από μια σελίδα κοινωνικής δικτύωσης.

Panagiotis Prive Metallinos
Και θέλοντας να κλείσω: “Κ. Ζέρβα. Παρανοήσατε. Δεν έκρινα την ποιότητα της δουλειάς των ανώνυμων συναδέλφων μου. Αναφερόμενος στις κουρτίνες ήθελα να θίξω την διαδικασία της επιλογής που θέσατε και όχι τα σήματα τα ίδια. Να αναφέρω ένα παράδειγμα για να σιγουρευτώ ότι θα γίνω κατανοητός. Δεν ξέρω τι χρώμα κουρτίνες να πάρω, έχω 3-4 δείγματα στο χέρι μου και ρωτάω την γνώμη των φίλων μου. Από αυτά που γράφετε παραπάνω μάλλον δεν μπήκατε στον κόπο να διαβάσετε τα σχόλια των συμπολιτών μας στο post μου. Μπορεί να κάνω βέβαια και λάθος. Κλείνοντας θα ήθελα να τονίσω ότι είμαι άνθρωπος που δεν μ’ αρέσει να με προσβάλουν και ο στόχος όλης της παραπάνω κίνησης μου ήταν να πάρω συγκεκριμένες απαντήσεις σε συγκεκριμένα ερωτήματά μου και όχι να έρθω σε αντιπαράθεση μαζί σας δεχόμενος κριτική για το ύφος μου και τον πολιτισμό μου, οπότε θα προτιμούσα να σταματήσει εδώ η συγκεκριμένη συζήτηση. Στο τέλος όλοι κρινόμαστε από τις πράξεις μας και όχι από τα λεγόμενα σας. Καλή σας συνέχεια!”

Δεν ξέρω κατά πόσο χωράει να κάνω οποιοδήποτε σχόλιο. Απλά θα περιγράψω, πιθανά κακόπιστα για τον κ. Ζέρβα, τι ακριβώς είπε και έκανε. Υπάρχει η περίπτωση της πράσινης πρωτεύουσας που σκοτώνονται ο Τζιτζικώστας με τον Μπουτάρη. Ξαφνικά προκύπτει (;) η ανάγκη λογότυπου. Αυτό δεν ανακοινώνεται πουθενα αλλά 3 γραφίστες της πόλης χτυπάνε την πόρτα του κ. Ζέρβα και του λένε και οι 3 :

έχουμε από μια πρόταση για την περίπτωση, που το δημιουργήσαμε από μόνοι μας χωρίς να πάρουμε ενημέρωση από κανέναν για το τι θα πρέπει να περιλαμβάνει και μάλιστα, άσχετα με ποιανού το λογότυπο επιλέξεις, άσχετα με ποια διαδικασία, μια και δεν υπάρχει, εμείς θέλουμε να μείνουμε ανώνυμοι γιατί ότι κάνουμε το κάνουμε γιατί σε πάμε.

Ο κ. Ζέρβας αφού τους ευχαρίστησε, αποφάσισε να διαλέξουν οι φίλοι στο facebook ποιο θα είναι το λογότυπο, οπότε σου λέει ότι ένα δείγμα 3771 ανθρώπων είναι αρκετό για να διαλέξει, άσχετα με το τι σχέση έχουν με την πόλη ή με την γραφιστική. Αυτό, σύμφωνα με τις επιστολές του κ. Ζέρβα αποτελεί ψηφοφορία του κοινού. Επίσης η παρότρυνσή του “Ψηφίστε ποιο από τα τρία παραπάνω λογότυπα ταιριάζει στην πόλη μας!” σύμφωνα με τις επιστολές του “επ ουδενί δεν θα θα αποτελεί την “εικόνα της πόλης””. Προφανώς ο κ. Ζέρβας δεν γνωρίζει ότι το λογότυπο είναι η εικόνα αυτού που αντιπροσωπεύει. Δεν θα συζητήσω καθόλου αυτό που θεωρεί αυτονόητο σαν όρους διαρκούς διαγωνισμού, μόνο που από ότι φαίνεται οι 3 γραφίστες απαρνηθήκανε το τελευταίο κομμάτι.

Αυτό το λεφτά δεν υπάρχουν και έρχονται κάτι φίλοι μας, μας δίνουν την δουλειά τους, μένουν ανώνυμοι και επιλέγουεμ αδιαφανώς τον καλύτερο, δεν βοηθάει κ. Ζέρβα σε τίποτε. Η δημόσια διοίκηση δεν μπορεί να γίνεται αδιαφανώς επειδή ο Δήμος δεν έχει λεφτά. Αν θέλατε ένα λογότυπο, έπρεπ να βγείτε δημόσια και να πείτε “Θέλω ένα λογότυπο με αυτά τα χαρακτηριστικά και γι’ αυτούς τους σκοπούς, η κριτική επιτροπή, που θα κρίνει αφιλοκερδώς θα είναι αυτή και ο νικητής θα πάρει μόνο δόξα γιατί αυτό έχουμε να προσφέρουμε. Όλα τ’ άλλα είναι εκ του πονηρού και κάθε πολίτης της πόλης έχει το δικαίωμα και να σας ελέγχει και να σας την λέει όταν κάνετε τέτοια σφάλματα. Καλό θα ήταν να μάθετε από αυτό. Αλήθεια με τον διαγωνισμό τι έγινε; Ποιό διαλέξατε;

Μια και μιλάμε για αδιαφανείς διαδικασίες ας ξαναθυμηθούμε τα περίφημα αυτιά της Αντιδημαρχίας Πολιτισμού, που ακόμα δεν μάθαμε τις προτάσεις, καθώς και την εως τώρα (6 μήνες) αναπάντητη ερώτησή μου από το σύστημα αιτημάτων του site του Δήμου.

 

6 Responses to Το facebook account μας δεν είναι η εκκλησία του Δήμου

  1. Pingback: Χάσαμε το κουβάρι από σωλήνες | thess.gr