Έξι γεμάτοι μήνες
Θα μου πείτε ότι με όσα γίνονται στην χώρα μας θα ασχοληθούμε με τους έξι μήνες της νεάς διακυβέρνησης του Δήμου; Προφανώς και ναι. Όταν ζητάμε περισσότερη δημοκρατία, τότε θα πρέπει να ασχολούμαστε ενεργά όλο το διάστημα και όχι μόνο στις εκλογές. Η αποτίμηση της διακυβέρνησης που θα ακολουθήσει είναι προφανώς υποκειμενική, αλλά όπως θα δείτε έχει στηριχθεί σε ότι υποσχέθηκε προεκλογικά η σημερινή διοίκηση δια στόματος τους σημερινού δημάρχου.
Αυτά μας υποσχέθηκε άμεσα ο Γιάννης Μπουτάρης λίγο πριν την πρώτη αναμέτρηση :
1) Μέσα στους πρώτους έξι μήνες η πόλη θα έχει καθαρίσει αισθητά από το μόνιμο σκουπιδαριό
2) Από την πρώτη μέρα θα βάλει τάξη στα οικονομικά του Δήμου, και
3) Δεσμεύτηκε ότι από τον πρώτο χρόνο θα αρχίσει το πρόγραμμά της πρωτοβουλίας για την κοινωνική πρόνοια και την τρίτη ηλικία
Αυτές ήταν σαφείς υποσχέσεις και έξω από το οποιοδήποτε πρόγραμμα που, σχεδόν όλοι βγάλανε τελευταία στιγμή προς τα έξω. Ας δούμε λοιπόν ένα- ένα
Σκουπίδια
Πολλοί θα πούνε ότι “εγώ δεν θέλω τον Δήμαρχό μου σκουπιδιάρη”. Ούτε και εγώ, ειδικά σήμερα. Αυτό τον ρόλο όμως επέλεξε από μόνος του ο Μπουτάρης και μάλιστα χωρίς να τον πιέσει κανένας. Τι έκανε; Τοποθέτησε αντιδήμαρχο καθαριότητας τον Αβραμίδη από την ΔΗΣΥ και έμεινε περίπου 1 μήνα με τα σκουπίδια στους δρόμους. Μια από τις αιτίες ήταν και η έλλειψη καυσίμων λόγω χρεών. Η επίσημη δικαιολογία όμως της ανικανότητας να καθαρίσουν την πόλη ήταν ότι τα σκουπιδιάρικα είναι παλιά. Πραγματικό πρόβλημα; Δεν μπορεί να ελέγξει το σωματείο των εργαζομένων στην καθαριότητα.
Η κίνηση που έκανε και μπόρεσε να δουλέψει λίγο το πράγμα, όπως μαθαίνω, ήταν να βάλει τον γραμματέα του Δήμου, τον κ. Ψαρρά να αναλάβει επί της ουσίας την δουλειά του Αβραμίδη. Δυστυχώς όμως έξι μήνες μετά τα χοντρά λόγια μείνανε λόγια, και ας υπογράφηκε και η σύμβαση με την μοναδική εταιρία ανακύκλωσης. Ακόμα περιμένουμε να ανακοινώσει ο δήμαρχος την έναρξη του προγράμματος ανακύκλωσης.
Χθες μάλιστα σε μια άκαρπη συνεδρίαση για τα σκουπίδια, ο Μπουτάρης δήλωσε :
Ίσως κυρ-Γιάννη θα έπρεπε να μιλάς λιγότερο. Από την άλλη ίσως να σκέφτηκες ότι εδώ ο άλλος βγήκε και είπε “Λεφτά Υπάρχουν” τους γ@@@σε και δεν άνοιξε μύτη, για τα σκουπίδια θα μου ζητήσουν τον λόγο;
Αν βαθμολογούσαμε την συνέπεια λόγων και έργων του Δημάρχου, στο θέμα των σκουπιδιών θα έπαιρνε προφανώς κάτω από την βάση. Η προσπάθεια μπορεί να μετράει αλλά όχι μετά τις υποσχέσεις του Νοεμβρίου και τις δηλώσεις του Δεκεμβρίου.
Οικονομικά
Ο Μπουτάρης ανέλαβε σε μια από τις χειρότερες περιόδους για το ελληνικό κράτος αλλά και για τον Δήμο, μετά την υπεξαίρεση μαμαούθ που ακόμα την λιβανίζουν. Δυστυχώς για τον Μπουτάρη, το ήξερε από την αρχή, δεν προέκυψε στην πορεία. Η καλύτερη κίνηση που μπορούσε να κάνει ήταν να βάλει τον Καπόν αντιδήμαρχο οικονομικών. Ο πρώτος αντοδήμαρχος οικονομικών της Θεσσαλονίκης με σπουδές και εμπειρία στα οικονομικά. Όσες φορές μίλησε στο δημοτικό συμβούλιο ήξερε τι έλεγε και είχε πάντα στοιχεία.
Είναι αυτό αρκετό; Στο επίπεδο της υπόσχεσης του Μπουτάρη, είναι μάλλον υπεραρκετό. Στο επίπεδο της εύρυθμης λειτουργίας του Δήμου μάλλον όχι. Η γενική στάση πληρωμών του κράτους χτύπησε και τους Δήμους αν και στην συνέχεια το ξεπέρασε. Παρ’ όλα αυτά μιλώντας με επαγγελματία που είχε σχέση οικονομική με το Δήμο, μου λέει ότι τον έχουν από μήνα σε μήνα και μάλιστα για πενταψήφιο ποσό.
Η βαθμολογία που θα έβαζα στην υπόσχεση αυτή, σε σχέση με την συνέπεια λόγων και έργων θα ήταν 10 αλλά σε ότι αφορά την αποτελεσματικότητα θα πρέπει να περιμένουμε να δούμε.
κοινωνική πρόνοια και την τρίτη ηλικία
Τι ακριβώς να πω; Δεν έχω να πω τίποτα. Ένα ρεπορτάζ του Μαρτίου, του Αγγελιοφόρου τα λέει όλα για τους άπορους
Στο ίδιο ρεπορτάζ τονίζεται ότι το κοινωνικό παντοπωλείο έφτασε στο όριο του και δεν μπορεί να εξυπηρετήσει καινούργιους
Α, αν μην ξεχάσω, έδωσε και στον Άνθιμο ένα κονδύλι για ελεημοσύνη, προκειμένου να μην ασχολείται ο Δήμος. Σε ότι αφορά στο υπόλοιπο πρόγραμμα, θα παρακαλούσα όποιος έχει δει κάτι να ξεκινά να μας ενημερώσει.
Ο Μπουτάρης αλλά και η κα Γούλα, υπεύθυνη αντιδήμαρχος μάλλον δεν θα θέλουν να βαθμολογηθούν.
Αυτό σημαίνει ότι η διοίκηση αυτή είναι αποτυχημένη; Όχι, δεν θα έλεγα ότι ισχύει κάτι τέτοιο. Απλά αυτά που έταξε ότι θα κάνει στους 6 πρώτους μήνες δεν τα έκανε. Έκανε όμως άλλα πράγματα που δεν ήταν καν στο πρόγραμμά της.
Τουρισμός
Εδώ του βγάζω το καπέλο του Μπουτάρη. Το είπε και το έκανε και ας μη το έταξε. Ξεκίνησε με την Ryanair και αν μη τι άλλο φεύγουμε για Ευρώπη πιο φθηνά 🙂
Συνέχισε με την Turkish Airlines και άνοιξε το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Istanbul.
Πήγε με τον Καπόν Ισραήλ και έχουν ξεκινήσει ήδη τα κρουαζερόπλοια να έρχονται.
Αυτά βέβαια όλα από μόνα τους δεν φτάνουν. Δεν φτάνουν γιατί καλά τους έφερες εδώ αλλά οι εδώ, πόσο έτοιμοι είναι να εξυπηρετήσουν αυτόν τον κόσμο και να μην προσπαθήσουν να βγάλουν τα σπασμένα της χρονιάς πάνω τους;
Τι υποδομές υπάρχουν όταν τα μουσεία/αρχαιολογικοί χώροι κλείνουν από έλλειψη κονδυλίων; Δεν λέω ότι είναι δουλειά του Μπουτάρη, αλλά μήπως πρέπει να γίνει;
TV100
Κάποιοι αστείοι γελούσαν όταν στο video του thess ο Μπουτάρης, θέλοντας να τονίσει ότι πρέπει να αλλάξει ο σταθμός, έλεγε καθ’ υπερβολή ότι ακόμα και τσόντες θα βάλω. Δεν έβαλε τσόντες, δυστυχώς, όμως τοποθέτησε τον Φίλιο Στάγκο στο τιμόνι του σταθμού όπου κάνει πραγματικά δουλειά.
Νέος άνθρωπος με ιδέες, ξεκίνησε πρώτα παλεύοντας με το απαρχαιωμένο κομμάτι του σταθμού και φέρνοντας την πρώτη ουσιαστική αλλαγή με την ζωντανή μετάδοση του δημοτικού συμβουλίου. Η δεύτερη αλλαγή είναι η εκπομπή του Δημότης on line που με χρήση του Ushahidi προσπαθεί να βοηθήσει στα προβλήματα των δημοτών. Η μόνη αντίρρησή μου είναι ότι έτσι απλά ενισχύει, η αλήθεια είναι όχι χυδαία όπως άλλοι, την τηλεοπτική δημοκρατία, την στιγμή που δεν λειτουργεί τίποτα σε πραγματικό επίπεδο.
Άρχισε να στέλνει τα συνεργεία παντού όπου γινότανε κάτι και όχι μόνο στα παπουδαριά της ΕΜΣ. Η τηλεόραση άρχισε να “μυρίζει” λιγάκι πόλη. Βέβαια δεν έγινε το τρομερό κανάλι. Οι αστείες υποδομές δεν το επιτρέπουν, όπως και η χρηματοδότησή του που αποτελεί σημείο αντιπαράθεσης.
Καφετέριες
Σε μια περίοδο που όλα τα επαγγελματα μαστίζονται από αναδουλειά, ο δήμος, η επιτροπή ποιότητας ζωής αποφάσισε να συμμαζέψει το χάος των μαγαζιών διασκέδασης σε σχέση με τα τραπεζοκαθίσματα. Είναι αλήθεια ότι το θέμα απότέλεσε και σημαία του δημοτικού συμβούλου της αντιπολίτευσης, των πρασίνων, του Χρήστου Μάτη. Δεν θεωρούμε ότι είναι το μείζον αλλά έστω και έτσι, κάτι φάνηκε να κάνουν. Βέβαια το χάλι της Αριστοτέλους παραμένει ακόμα μια και αποφασίσανε να ξεκινήσουνε από Ικτίνου και Κούσκουρα.
Πολιτισμός
Ποιος πολιτισμός; Εκτός από τα περίφημα αυτιά αλλά και την “αιγίδα” της αντιδημαρχίας σε διάφορες εκδηλώσεις, το μόνο ποπυ είδαμε από τον ‘φίλο των Δημητρίων” ήταν ο ορισμός, αξιόλογων ανθρώπων είναι αλήθεια, στην επιτροπή του καλλιτεχνικού προγράμματος, που όμως τυχαίνει να έχουν και άλλες ιδιότητες, πέραν της καλλιτεχνικής τους ιδιότητας. Η σύμβουλος επί πολιτιστικών θεμάτων του προέδρου της βουλής και ο κουμπάρος της είναι 2 από τα 3 μέλη. Θα μου πείτε ότι αυτές οι ιδιότητες τυχαίνουν και δεν έχουν να κάνουν σε τίποτα με την αξία τους. Θα απαντήσω πως ναι είναι αλήθεια, απλά καλό είναι να ξέρουμε πάντα ποιος είναι ποιος κυρίως όταν η δράση μιας αντιδημαρχίας εξαντλείται εκεί.
Εθελοντισμός
Η κα Πασχαλίδου είναι πολύ δραστήρια στο συγκεκριμένο θέμα μόνο που δεδομένων των καταστάσεων ο συγκεκριμένος εθελοντισμός μου θυμίζει την εποχή των Ολυμπιακών αγώνων, χωρίς να κατηγορώ ότι κάποιος βγάζει λεφτά από τους εθελοντές. Πολύ απλά κάποιος δεν βάζει λεφτά.
Η κακή οικονομική κατάσταση του Δήμου δεν μπορεί να αποτελεί άλλοθι για δωρεάν εργασία που σε κάποιες περιπτώσεις θα δικαιολογούσαν, ίσως, και θέσεις εργασίας. Ο εθελοντισμός είναι καλός όταν δεν κόβει θέσεις εργασίας.
Από την άλλη βλέπω συνεχώς τα ίδια ονόματα να ανακυκλώνονται στις “εθελοντικές” ομάδες και δεν μπορώ να αποφύγω σκέψεις, με δεδομένο το επάγγελμα μερικών από αυτούς. Θεωρώ ότι η πρόταση που έπεσε, νομίζω από τον Μάτη, να δηλωθούν όλοι αυτοί, ονομαστικά, έτσι ώστε να αποφύγουμε περιπτώσεις συναλλαγής τους με τον Δήμο, σε επαγγελματικό επίπεδο, ήταν προς την σωστή κατεύθυνση.
Ψηφιακή Πολιτική
Ε; Τι είναι αυτό τρώγεται; Ο Δήμος είναι ο πλέον άσχετος με το θέμα. Αυτό φάνηκε από την πρώτη στιγμή όπου η μοναδική πρόταση που είχε ο Δήμος ήταν αυτή του free wifi, κάτι που ακόμα και τώρα δεν το λύσανε. Εδώ καλά καλά δεν χρησιμοποιούνε το ήδη υπάρχον σύστημα. Υποτίθεται ότι στο site του ο Δήμος μπορεί να δεχθεί ηλεκτρονικά αιτήματα Δημοτών. Το υποτίθεται δεν πάει στην τεχνολογία αλλά στο αν τα αξιοποιεί ο Δήμος. Στις 1/4 υπέβαλα ένα αίτημα, αφού εγγράφηκα στο site του Δήμου, που αφορούσε στην Αντιδημαρχία πολιτισμού σε σχέση με τα περίφημα αυτιά. Σήμερα 5/7 το αίτημά μου δεν έχει πάρει ακόμα αριθμό πρωτοκόλλου, όπως φαίνεται και από το screen capture που αακολουθεί. Αν αυτό λέγεται αλλαγή νοοτροπίας και Δημοκρατία τότε κάτι κατάλαβα λάθος.
Σε ότι αφορά το wifi να δώσω και μια πρόταση; Αφού μιλάτε με τα μαγαζιά για τα τραπεζοκαθίσματα, γιατί δεν συμφωνείτε μαζί τους να ανοίξουν και τα wifi τους; Θα μπορούσε τεχνικός από τον Δήμο να περάσει και να τα ρυθμίσει ώστε να επιτρέπουν μόνο browsing και e-mail και να κόψουν τα torrent για να μην έχουμε και κάποιο “ατύχημα”. Πόσο δύσκολο είναι;
Αντιπολίτευση
Ο Γκιουλέκας προσπαθεί να κρατήσει τα κεκτημένα των δικών του ανθρώπων που σιγά σιγά παραμερίζονται, αν και βρίσκονται στον Δήμο, από το παρασύστημα “Πρωτοβουλία” που στήνεται. Ο σύμβουλος της παράταξης του, Θεοτοκάτος μας έχει φλομώσει με θεωρίες συνωμοσίας και τα δικαιώματα των πολυτέκνων, ενώ ο Γάκης μιλάει για πολιτισμό και δεν ντρέπεται.
Ο Ζαριανόπουλος ακολουθεί την παλιά καλή στρατηγική του ΚΚΕ. Όχι σε όλα γιατί είναι μνημονιακά. Αγαπητέ κ. Ζαριανόπουλε, και εγώ αντιμνημονιακός είμαι αλλά δεν μπορεί να πάει μπροστά η πόλη με αυτή την στάση.
Ο Στεργίου εκτός από την βροντερή φωνή και την επιβλητική παρουσία, δεν είδα, ή δεν έπεσε στην αντίληψή μου, κάποια τρομερή πρόταση.
Ο Παπαθεμελής είναι απλά ο Παπαθεμελής. Δεν νομίζω να εξέπληξε κανέναν είτε θετικά είτε αρνητικά
Ο Μηταφίδης κατάφερε πολλά πράγματα μέχρι τώρα. Κατάφερε να περάσουν ψηφίσματα για τους μετανάστες, την Λιβυή, την Μπουργκίνα Φάσο γράψε λάθος. Συνεχίζω λοιπόν, κατάφερε να κάνει και μια έκθεση με τα ρούχα του Λαμπράκη και του Τσαρουχά, την οποία όπου σταθεί και όπου βρεθεί την διαφημίζει, και παρεπιμπτόντως να αρθρώσει και 5 προτάσεις, κυρίως στο Blog της κίνησης. Δεν ξέρω αν έχει απογοητεύσει τους συντρόφους του, εμένα πάντως 6 μήνες τώρα με έχει επιβεβαιώσει.
Ο Μάτης έχει διαλέξει, πολύ έξυπνα, μια ατζέντα που τον εμφανίζει μαχητικό αλλά ταυτόχρονα αποφεύγει τοςυ σκοπέλους που εμφανίζουν τα ζόρικα θέματα. Τα σκουπίδια και τα μαγαζιά διασκέδασης είναι στο επίκεντρο της ατζέντας του. Κατεβαίνει με προτ;aσεις που ακουμπάνε τον κόσμο, αλλά που σε καμία περίπτωση δεν αποτελούν τα μείζονα προβλήματα αυτής της πόλης σήμερα. Θα αποτελούσαν θέματα, σημαντικά αν είχαμε λύσει, ως πολίτες, τα προβλήματα επιβίωσής μας. Αν περάσει και στο κοινωνικό κομμάτι ίσως τότε μπορέσουμε να δούμε τις πραγματικές του ικανότητες. Πάντως στα σίγουρα παίζει καλά το επικοινωνιακό παιχνίδι, δουλειά του είναι άλλωστε.
Ελπίζω σε 6 μήνες από τώρα, ο επόμενος που θα κάνει την αποτίμηση να έχει να πει περισσότερα θετικά από ότι εγώ σήμερα
July 6, 2011 - 11:21 am
Έξι. Άσχετε.
Χθες είδα στην Αριστοτέλους απορριματοφόρο του Δήμου Τριανδρίας (!) να μαζεύει τα σκουπίδια. Είναι μάγκας ο δικός σου, κάνει outsourcing…
Καλός ο απολογισμός. Κόλαφος (ξανά) σε όλους όσους έχυναν από τη χαρά τους μόλις βγήκε δήμαρχος ο τωρινός. Έτσι, γιατί η ιστορία πρέπει να επαναλαμβάνεται για όσους αρνούνται να την παίρνουν στα σοβαρά.
July 6, 2011 - 11:30 am
Έξι αν εννοώ το αριθμητικό έ;
Από την άλλη από σένα περίμενα να μου την πεις για την αεροπορική γραμμή Θεσσαλονίκη – Istanbul :Ρ
Το αποριμματοφόρο του Δήμου Τριανδρίας καλά κα΄νει μια και ο Δήμος Τριανδρίας συγχβνεύτηκε επί Καλλικτράτη με αυτόν τη Θεσσαλονίκης. Προφανώς δεν έχουν λεφτά να αλλάξουν το σήμα και να γράψουν Δήμος Θεσσαλονίκης 🙂
July 6, 2011 - 11:32 am
Πολύ μεστό το άρθρο. Συμφωνώ 99%, ακόμη και εκεί που πήγαινα να διαφωνήσω το μάζευες. Προσωπικά θεωρώ ότι η σημερινή διοίκηση δεν έχει σχέση με την προηγούμενη, όποιος δεν το βλέπει μάλλον ζει στον κόσμο της αιώνιας άρνησης. Σαφώς όμως σε πολλά θέματα υστερεί δραματικά. Ίδωμεν.
July 6, 2011 - 12:20 pm
Ναι ρε, εντάξει. Με 4.500 υπαλλήλους, πού να βρουν κάποιον να αλλάξει τα σήματα…
Οποιαδήποτε αεροπορική γραμμή για οπουδήποτε είναι δεκτή, μπας και βγούμε λίγο από την διεθνή απομόνωση που χρόνια τώρα σκεπάζει την πόλη του (εκλιπόντος) έρωτα. Όλα τα άλλα εκ του πονηρού είναι (και το…Istanbul :P)
July 6, 2011 - 12:22 pm
Έκανες λάθος σε μία ημερομηνία. Αντί για 5.6., γράψε 5.7. 🙂
Κατά τ’ άλλα, γράψε και για τα ξηλωμένα περτέρια μπροστά από το μαγαζί του συνοδοιπόρου του Μπουτάρη στην Ικτίνου.
July 6, 2011 - 12:29 pm
@Fil
Εσένα σκεφτόμουνα και το μάζευα 🙂
@Exiled
Το έχω χαμένο αδελφέ, ευχαριστώ. Σε ότι αφορά τα παρτέρια, έχουν γράψει πάρα πολλοί, απλά δεν το βρίσκω σημαντικό , όπως λέω και πιο πάνω
July 6, 2011 - 12:51 pm
Πάντως εγώ θα του είχα προσάψει την έλλειψη φαντασίας στην λύση με τα σκουπίδια.
Η επιλογή μιας εταιρίας που ούτε καν το σύνολο των ανακυκλώσιμων υλικών δεν αναλαμβάνει και στέλνει το μεγαλύτερο ποσοστό στην χωματερή δεν την θεωρώ σωστή.
Υπάρχουν λύσεις στο εξωτερικό που κάνουν πολύ καλύτερη διαχείριση και αφήνουν και κέρδη στον Δήμο. Είχε αρκετούς μήνες πριν καν αναλάβει να βρει τέτοιες λύσεις και την απαιτούμενη πλεοψηφεία και ανοχή του κόσμου να τις περάσει.
July 6, 2011 - 1:25 pm
Όλο γκρίνια είσαι. Εγώ που δεν τον ψήφισα δε διστάζω να πω οτι έχω κάνει στροφή 180ο και τον πάω με τα 1000.
Όσον αφορά τα τραπεζοκαθίσματα, μη ξεχνάς πως εκτός από δήμαρχος ο Μπουτάρης είναι έμπορος και καταλαβαίνει τους καταστηματάρχες της Αριστοτέλους. Το πρόβλημα δεν είναι τα τραπεζοκαθίσματα αλλά τα εξοντωτικά ενοίκια που ζητούν οι εισοδηματίες συμπολίτες μας για τις τρύπες που είναι αρκετές καφετέριες χωρίς αυτά. Έτσι, αμα αναγκαστεί να βγάλει ένας, θα βγάλουν και οι υπόλοιποι και ας έχουν μεγάλο μαγαζί. Το ίδιο ισχύει αντίστοιχα και στην υποβάθμιση του Βαρδαρίου. Δεν επιτρέπεται να γίνονται τα μπουρδέλα, οι παράγκες των αθίγγανων, οι οικονομικοί μετανάστες, ο ΟΚΑΝΑ και τα δικαστήρια ο αποδιοπομπαίοι τράγοι από την εθνικιστική φράξια της πόλης όταν οι αραχτοί ιδιοκτήτες των ακινήτων ζητούν υπέρογκα ενοίκια. Ολόκληρες πολυκατοικίες ρημάζουν καθημερινά στο Βαρδάρι λόγω της κατάστασης αυτής. Μακάρι να γκρεμιστεί όλο το Βαρδάρι και να ξανακτιστεί από την αρχή με κατοικίες σε προσιτό ενοίκιο και εμπορικά κέντρα όπως διάβασα οτι προτάθηκε σε ένα άρθρο στον Αγγελιοφόρο.
Βάζω στοίχημα, πως αν συνεχιστεί αυτή η κατάσταση με τους ιδιοκτήτες των ακινήτων σύντομα το Βαρδάρι (κυρίως το νοτιοδυτικό μέρος του) θα γίνει Αγ. Παντελεήμονας και η ακροδεξιά θα βρει τροφή… Ας το προσέξει λίγο αυτό ο Μπουτάρης.
Όσον αφορά αυτά που γράφεις για το Μηταφίδη και εγώ μαζί σου είμαι για ανθρωπιστικά ζητήματα και ζητήματα δημοκρατίας, αλλοίμονο αν δε τα υποστηρίξουμε. Αλλά και ο πολίτης μιας πόλης θέλει απτά πράγματα, όπως να γίνει κάτι με τα σκουπίδια που λες, όπως το να πιέσει ο δήμαρχος την τοπική τροχαία όταν κλείνει ο Τσε της ΔΕΗ το διακόπτη να βγαίνουν παγανιά δυο-τρεις Σταμάτηδες και Γρηγόρηδες και να μη γίνεται το χάος, να υλοποιήσει αυτό που είπε περι παραδόσεων φορτηφών τις πολύ πρωϊνές ώρες και επιτέλους να γίνει και καμια πεζοδρόμηση. Σταματώ εδώ γιατί δε ξέρω τις προτάσεις της πρωτοβουλίας του και δε θα ήθελα να τον/την αδικήσω.
Επίσης να προσθέσω και εγώ τα συγχαρητήριά μου περι Ισραήλ αλλά να τονίσω πως δυστυχώς η πόλη μας έχω την αίσθηση, οτι έχει τα πρωτεία του αντισημιτισμού στην Ελλάδα και λόγω των γνωστών τηλεοπτικών εκπομπών και λόγω παραεκκλησιαστικής αντισημητικής προπαγάνδας. Ίσως πολλοί δε το αντιλαμβάνονται αλλά η δύναμη του βιβλίου είναι μεγάλη και όταν και η αμορφωσιά που κυριαρχεί δεξιά-αριστερά είναι επίσης μεγάλη το αυγό του φιδιού εκκολάπτεται πολύ γρήγορα. Ειδικά τη σημερινή περίοδο που διανύουμε την οικονομική κατάρρευση υπάρχουν αρκετά αποκρουστικά μηνύματα όπως το πανώ αυτό στο Λ.Π. το οποίο ακόμα δεν έχει κατέβει. Μιας και αναφέρθηκα σε αυτό το ζήτημα, έμαθα πως πρόκειται ο Αγ. Μηνάς να ανακυρυχτεί μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς της Ουνέσκο και τα γύρω κτήρια να γκρεμιστούν ουτως ώστε να αναδειχτεί. Αν δε κάνω λάθος σε αυτά περιλαμβάνεται και το Εβραϊκό Μουσείο. Μήπως ξέρει κανείς τι πρόκειται να απογίνει;
July 24, 2011 - 8:09 am
Είμαι με την διοίκηση Μπουτάρη. Εργάζομαι (εθελοντικά, είτε αρέσει είτε όχι τελικά) με μια από τις ομάδες σχεδιασμού. Δε συμφωνώ απόλυτα με την κριτική σας αλλά τη δέχομαι γιατί δεν είναι κακόπιστη. Πάντως η “εξουσία” που έχει η νέα διοίκηση, ιδίως πάνω στο προσωπικό, είναι κάτι εφιαλτικό. Με εξασφαλισμένη τη θέση και το μηνιάτικο, με ένα σωρό προνόμια που δόθηκαν χαριστικά “για να κάθονται ήσυχα τα παιδιά”, με την ανοχή της διοίκησης να στήνονται μηχανισμοί και μικροφέουδα “αρκεί να δουλεύει κάπως το μαγαζί” η σημερινή διοίκηση ακροβατεί μεταξύ νεωτερισμών και συναίνεσης. Με το καλό, μη τους θίξουμε, τους χιλιάδες κανακάρηδες που απεργάζονται κάθε νέα πρακτική, που η “εξυπηρέτηση του πολίτη” έχει γι αυτούς δύο άγνωστες λέξεις, που θεωρούν το δημοτικό ταμείο μια απρόσωπη αγελάδα προς άρμεγμα, που μπήκαν με αδιαφανείς διαδικασίες (βλέπεις το ίδιο επίθετο πολλές φορές στην κατάσταση μισθοδοσίας)και εξανίστανται υπέρ του ιερού δικαιώματος της εργασίας, που κάθε έξι άτομα βγάζουν τη δουλειά ενός στον ιδιωτικό τομέα.
Να πω και τον αντίλογο. Δεν είναι και οι 4.500 έτσι. Υπάρχουν εργάτες καθαριότητας και επόπτες πραγματικά ευσυνείδητοι, υπάλληλοι υποδειγματικοί και με πραγματικό ενδιαφέρον, μηχανικοί που νοιάζονται για τις κατασκευές, που σέβονται τη δημοτική περιουσία, που δουλεύουν για την πόλη. Αυτούς τους ευχαριστούμε, και ελπίζουμε πως, καθώς οι λέξεις αποκτούν νόημα στο δήμο Θεσσαλονίκης, το παράδειγμά τους θα βρίσκει κάθε μέρα πιο πολλούς μιμητές.
July 24, 2011 - 11:59 pm
Εντάξει, βρίσκω το άρθρο λίγο κριτικά τραβηγμένο, αλλά αντιλαμβάνομαι ότι προέρχεται μάλλον από υψηλές απαιτήσεις. Ας μην είναι υπερβολικές όμως. Δεν αλλάζει εύκολα μία νοοτροπία διοίκησης. Και δεν είναι εύκολο να διοικείς άμεσα και αποτελεσματικά απο την πρώτη μέρα.
Γιατί δεν υπάρχει σχόλιο για κυκλοφοριακό και βιώσιμη κινητικότητα; Θεωρώ ότι γίνονται πράγματα; Επίσης άδικα κατηγορειτε την Πασχαλιδου, γιατί προϋπόθεση για την υποψηφιότητα και την διοργάνωση εν γένει είναι να υπάρχει μόνο εθελοντική συμμετοχή και χορηγοί εκδηλώσεων. Έτσι νομίζω τουλάχιστον. Μην κρίνεις για τον πολιτισμό χωρίς να δούμε τι υπάρχει στο μυαλό των υπευθύνων για τα Δημήτρια και την Biennale Νέων Καλλιτεχνών. Επίσης, αδικείς λίγο τον Μηταφίδη. Στους υπόλοιπους, πάνω κάτω συμφωνώ.
July 25, 2011 - 8:44 am
@Γρηγόρης
Εδώ δεν έκανα κριτική στις ικανότητες των εργαζομένων όπως και δεν έκανα κριτική στον τρόπο που προσλάμβανε η προηγούμενη διοίκηση, γι’ αυτήν έχουμε αφιερώσει, όταν έπρεπε, ουκ ο λίγα ποστ. Εγώ πήρα τις υποσχέσεις του Μπουτάρη, που τις παραθέτω σε video για να μην υπάρχουν αμφιβολίες και τον κρίνω γι’ αυτές. Δεν λέω πουθενά ότι δεν δούλεψε, λέω ότι καλό είναι να συνεχίσει να δουλεύει έτσι και να υπόσχεται λιγότερα, ή τουλάχιστον αυτά που μπορεί να κάνει 100%.
@Γιώργος
Χρησιμοποιώ το μικρό σου γιατί έχουμε βρεθεί μαζί σε μια εκδήλωση του Χατζηνάκου, αν δεν κάνω λάθος.
Η νοοτροπία της διοίκησης αλλάζει με την αλλαγή της διοίκησης. Η νοοτροπια των διοικούμενων δεν αλλάζει εύκολα. Αν όμως αυτό το ξέρουμε σήμερα, δεν το ξέραμε6-8 μήνες πριν; Αυτό κρίνω
Δεν κατηγορώ πουθενά την Πασχαλίδου, ίσα – ίσα την επαινώ. Κατηγορώ την λογική της χρήσης των εθελοντών σαν δωρεάν εργατικά χέρια που υποκαθιστούν πάγιες και διαρκείς ανάγκες. Δεν μίλησα για την υποψηφιότητα της πόλης γιατί δεν είναι αυτό το μοναδικό της έργο.
Αν πρόσεξες Γιώργο μιλάω για έξι μήνες και κρίνω το έργο των έξι μηνών. Αν μου πεις τις έκανε η αντιδημαρχία πολιτισμού στους 6 αυτούς μήνες, πολύ ευχαρίστως να ξανδώ την κριτική μου. Στους επόμενους 6, όπου θα έχει και τα Δημήτρια μπορεί να έχει καλύτερη κριτική, απλά πιστεύω ότι δεν θα έπρεπε η αντιδημαρχία πολιτισμού να εξαντλείται στα Δημήτρια
August 23, 2011 - 6:22 pm
Εμένα πάντως μου φτάνει που το προσπαθούν. Δεν έχω ακούσει είδηση στην οποία να λείπει η διακυβέρνηση, όσες έχω ακούσει βασίζονται σε διαφωνίες ως προς τον τρόπο αντιμετώπισης του όποιου προβλήματος. Το εκάστοτε όμως πρόβλημα και τις ιδιαιτερότητές του, νομίζω είναι σε καλύτερη θέση να το κρίνει αυτός που εμπλέκεται άμεσα μαζί του. Λάθη τακτικής δέχομαι. Απουσία και αδιαφορία δεν μπορώ και σε αυτό το θέμα εγώ τουλάχιστον είμαι οκ από όσα έχω δει μέχρι τώρα.
Αν μπορούσαμε να καθαρίσουμε και με αυτές τις διαφημιστικές κωλοταμπέλες…
Pingback: Το facebook account μας δεν είναι η εκκλησία του Δήμου | thess.gr