Tedx Thessaloniki #2
Ναι ήταν το δεύτερο Tedx στην Θεσσαλονίκη και το γράφω γιατί πάρα πολλοί από αυτούς που βρεθήκανε εκεί χτες θα νομίζουν ότι το γεγονός ξεκίνησε με την δική τους παρουσία. Κανείς από όλους αυτούς δεν μπορεί και ίσως δεν θέλει να καταλάβει τι πέρασαν ο Ανέστης και η Κατερίνα ή Μακ κατά την διάρκεια της οργάνωσης του προηγούμενου Tedx όπου και ο προϋπολογισμός ήταν ανύπαρκτος αλλά και οι άνθρωποι δεν φτάνανε. Αυτή η εισαγωγή είναι αφιερωμένη μόνο σε όσους ήρθανε στην εκδήλωση για λόγους lifestyle και μόνο, για να τους δούνε. Πιστέψτε με υπήρξαν αρκετοί από το ντόπιο σύστημα, αλλά και άλλοι που δεν τους πιάνει το μάτι σου.
Αφού λοιπόν ξεκίνησα με την παραδοσιακή μου γκρίνια, ας τελειώσω το post μου με την ουσία. Η πιο άψογη διοργάνωση γεγονότος που είδα ποτέ μου στην Θεσσαλονίκη. Συγχαρητήρια στον Ανέστη Χατζηδιάκο, στην ομάδα, αλλά και στους εθελοντές τους. Τα ελάχιστα προβλήματα δεν ήταν ικανά να αλλάξουν την γενική εικόνα. Σίγουρα βοήθησε στην επιτυχία η μετατροπή του Tedx Thessaloniki σε Αστική Μη Κερδοσκοπική Εταιρία και έχοντας έτσι μια νομική υπόσταση που δεν είχανε πέρυσι, να μπορέσουν να συγκεντρώσουν τόσους πολλούς χορηγούς. Αν έπρεπε να βάλω ένα βαθμό στην οργάνωση της εκδήλωσης θα έβαζα 8 με άριστα το 10. Θα μπορούσα να έχω βαθμολογήσει πιο ψηλά την όλη εκδήλωση αν έλειπε η “τσόντα” της παρουσίασης του προέδρου του Ελληνο-αμερικάνικου επιμελητηρίου. Δεν ξέρω ποιοι λόγοι οδηγήσανε τους διοργανωτές να του δώσουν χρόνο εκτός προγράμματος, πάντως αυτό TEDx δεν ήταν με τίποτα.
Όσοι λοιπόν με βαριούνται αφόρητα, μπορούν να σταματήσουν την ανάγνωση γιατί θα συνεχίσω στην περιγραφή όλης της μέρας και στην κριτική των ομιλιών, που είναι άσχετη με την οργάνωση και που η ευθύνη βαρύνει κυρίως τους ίδιους τους ομιλητές για την επιτυχή ή μη παρουσία τους.
Ο χώρος
Ίδιος με την πρώτη χρονιά όμως αυτή την φορά όχι μόνο με 100-120 θέσεις αλλά διαθέσιμο όλο το Ολύμπιον για τους συμμετέχοντες. Στον πέμπτο όροφο λειτουργούσε έκθεση της neobium labs που δυστυχώς δεν πήγα να δω και ξέρω ότι ο φίλος μου ο Γιάννης θα μου το χτυπάει. Τα δυο καφέ ανοιχτά στην διάθεση του κοινού και ο χώρος έξω από το Ολύμπιον ένα απέραντο καπνιστήριο στα διαλείμματα. Τελικά η περσινή συγκυρία που μας οδήγησε στην χρήση του κτιρίου του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, απέδωσε καρπούς φέτος.
Το κοινό
Το θέατρο ήταν γεμάτο, δεν ξέρω τον ακριβή αριθμό των συμμετεχόντων, υποθέτω ότι θα το μάθουμε από το Tedx Thessaloniki κάποια στιγμή. Δεν ήταν τόσο το γεμάτο όσο το ότι συμμετείχε στα σημεία που οι ομιλητές ζητούσαν συμμετοχή κοινού και γελούσανε όπου έπρεπε, καμιά φορά ακόμα και αν δεν έπρεπε. Ακολούθησε τις οδηγίες όπως τους δόθηκε και χειροκρότησε όλους τους ομιλητές δείχνοντας ταυτόχρονα με την διάρκεια του χειροκροτήματος και τις προτιμήσεις του.
Τα κινητά αλλά και τα ipad δουλεύανε σε όλη την διάρκεια των ομιλιών είτε για twitting, είτε για φωτογραφίες.
Οι …επώνυμοι
Όπως είπα και στην εισαγωγή, υπήρξαν πάρα πολλοί που ήρθαν για να τους δούμε και όχι για να δουν. Κυρίως “επώνυμοι” αλλά και “ανώνυμοι”. Έτσι λοιπόν είδαμε τον Τζιτζικώστα και τον χάσαμε πολύ γρήγορα, τον Δ. Μπακατσέλο (πρώην ΔΕΘ, νυν Εμπορικό επιμελητήριο) γνωστό και από την αποτυχημένη προσπάθεια της εβδομάδας καινοτομίας, τον οποίο και χάσαμε στο πρώτο διάλειμμα, τον αντιδήμαρχο οικονομικών Χασδάι Καπόν που επίσης τον χάσαμε στο πρώτο διάλειμμα, τον Δήμαρχο Γιάννη Μπουτάρη που τον χάσαμε στο δεύτερο διάλειμμα και τον πρώην υποψήφιο δήμαρχο κ. Ευθυμιάδη, που προς τιμήν του έμεινε και συμμετείχε έως περίπου τα μισά του τρίτου και τελευταίου μέρους.
Σχεδόν ως το τέλος πρέπει να έμεινε και ο Αντιδήμαρχος πολιτισμού Σπύρος Πένγκας, ο οποίος όμως, αν δεν κάνω λάθος, ήρθε μετά το πρώτο διάλειμμα. Βγαίνοντας στο πρώτο διάλειμμα πέτυχα και την Εύα Καϊλή που φρόντισε να εξαφανιστεί γρήγορα. Στο δεύτερο διάλειμμα έπεσα και στον υιό Κούβελα, ξέρετε, τον δικηγόρο, που ο μπαμπάς του θέλει να τον δει βουλευτή.
Η ομάδα
Ο Ανέστης όπως και πέρυσι έτρεχε πάνω – κάτω αγχωμένος όπως πάντα. Η Κατερίνα προσπαθούσε να καλύψει τα κενά, ο Γιώργος τα έπαιρνε από μια κυρία ενώ η Τάνια ήταν με τους εθελοντές στην είσοδο. Ο Μάριος υποθέτω ότι έτρεχε με την τηλεοπτική κάλυψη και οι υπόλοιποι. Στο τέλος όλοι μαζί ανεβήκανε στην σκηνή για να εισπράξουνε το χειροκρότημα που τους άξιζε.
Η παρουσιάστρια
Έξω από τα νερά της η κα Ακριβοπούλου αντικατέστησε, όχι επάξια, την περσινή παρουσιάστρια Μανταλένα Καϊλή. Ντυμένη σαν μπουμπουνιέρα έβγαινε στην σκηνή προκειμένου να διαβάσει από τις κάρτες της αυτούς που παρουσίαζε, τρακαρισμένη και σαφώς έξω από το κλίμα.
Το πρώτο μέρος
Ο τίτλος του πρώτου μέρους ήταν “Adventures in the Unexplored” και είχε μια σειρά από 5 ομιλητές και μια performance από την Ακτίς Αελίου. Αυτό το μέρος είχε την καλύτερη, κατά την γνώμη μου, ομιλία της εκδήλωσης αλλά και μια από τις χειρότερες. Ας πάρουμε τους ομιλητές από την αρχή.
Η Γκαμπριέλα είναι μια γνωστή περίπτωση που την έχει ακολουθήσει ο τοπικός τύπος πριν από πολλά χρόνια. Ήρθε από την χώρα της, την Αυστρία, το ’96 για να συνεργαστεί με την αμαρτωλή πολιτιστική και βρέθηκε στις Πρέσπες για να αναπτύξει ένα Πολιτιστικό Φορέα. Η διήγησή της ήταν μια απλοποιημένη εκδοχή του πως το έκανε. Λέω απλοποιημένη γιατί είχα μια απορία που την εξέφρασα και στο twitter
Ωραία τα λέει η κα Σάινερ αλλά δεν μας λέει πως επέζησε τόσα χρόνια. Μήπως από ευρωπαϊκά κονδύλια; δεν είναι κακό #TEDxThess
@Argos_t ναι και από πόρους των ΟΤΑ… και κυρίως Γενική Γραμματεία Νέας Γενιάς .. την ξέρω χρόνια
@Argos_t Επίσης ήταν καλλιτεχνικός ατζέντης για χρόνια σε συνεργασία και με το Μέγαρο Μουσικής.. την βοήθησε πολύ
Ο κ. Κωσταντόπουλος στην σκηνη με αγγλική παρουσίαση και ελληνική προφορά #TEDxThess
“@Argos_t: Πολύ καλός ο Παλατζιάν #TEDxThess” Για να το λέει ο Θωμάς, φανταστείτε *πόσο* καλός είναι![]()
“@Argos_t: Thomson όχι τόσο καλός #TEDxThess” +1
Το Δεύτερο Μέρος
#TedxThess κ. Ντιβάνη, τη διαπίστευση τη φοράμε στο λαιμό.. όχι τόσο χαμηλά!
Το Τρίτο Μέρος
“Με άρεσε το όνομα” όντως σαλονικιός ο Ζουλουμίδης #TEDxThess
Καλύτερα να καλλιεργείς παρά να μιλάς #TEDxThess
Γατάκια singing! Νιαρ! #TEDxthess




















April 4, 2011 - 10:53 am
otan enas ethelontis kaleitai na anagnosei keimena kapoion curators, ston opoion th doyleia pistevei kai thelei na tin provalei, vohthontas apo to posto tis parousiasis, exei tin entiposi oti apefthinetai kai se ena koino, ikano na antilifthei pos ginetai i katanomi ergasias s ena tetoio event. (oi diorganotes epilegoun tous omilites kai tis anafores se prosopa, kai zitoun apo prosopo tis epilogis tous na anevei sti skini gia na ta parousiasei).
Den exo simetasxei se filanthropiki vradia tis kirias Bardinogianni, fantazomai eseis kati tha gnorizete perissotero gia na tin anaferete, exo omos me polli xara dextei na parousiaso to TEDx Thess, malista se mia epoxi pou den einai protereotita mou na anevo sti skini. O kathenas as krithei apo tis epiloges tou, i tin -esto kai anonimi- “penna” tou. KAthe paratirisi gia ton tropo parousiasis lamvanetai ipopsi, alla… parakalo… konta ston nou kai i gnosi.
Evxomai kali sinexeia sto ergo sas.
M. Akrivopoulou
April 4, 2011 - 11:15 am
Δυστυχώς η ομιλία μου στο E-Life2011 το Σάββατο δεν μου επέτρεψε να πάω στο Tedx. Όμως το παραπάνω κείμενο, χωρίς να μπορώ να το κρίνω στην ουσία του, αφού δεν ήμουν εκεί, αποτελεί παράδειγμα για το τι σημαίνει αντικειμενική-υποκειμενική καταγραφή γεγονότων και εκδηλώσεων. Τα θερμά μου συγχαρητήρια!
April 4, 2011 - 12:12 pm
κυρία Ακριβοπούλου,
δυστυχώς δυσκολεύομαι να διαβάσω τα greeklish σας, όπως προφανώς εσείς δυσκολεύεστε να πάτε στο about του site και να διαβάσετε το όνομά μου δίπλα στο nickname μου.
Δεν είστε σε ένα ανώνυμο κίτρινο blog αλλά σε ένα site κάτω από το gr domain, ακόμα και αν δεν είχα το όνομά μου είναι πολύ εύκολο να με βρει οποιοσδήποτε, ακόμα και η δικαιοσύνη.
Έγραψα την άποψή και ας σας ενόχλησε, επώνυμα. Είχατε την δυνατότητα να απαντήσετε και το κάνατε. Σε ότι αφορά την ουσία, δεν σας κατηγόρησε κανείς ότι δεν είστε εθελόντρια, από την άλλη πάλι το ότι ήσασταν εθελόντρια δεν είναι δικαιολογία για την απόδοσή σας. Όσο για τις φιλανθρωπικές βραδιές, άσχετα ποιος πάει σε ποιες, δεν μου απαντήσατε πως συνάδει η νουθεσία σας για ενίσχυση του φιλανθρωπικού σωματείου με ένα Tedx event.
Εύχομαι καλή συνέχεια και σε σας.
Argos
April 4, 2011 - 12:13 pm
@ Β.Τ.
ευχαριστώ πολύ, αλλά συνήθως έτσι τα καλύπτουμε. Εξ’ άλλου εδώ διαβάζετε την δική μας υποκειμενική αλήθεια
April 4, 2011 - 12:39 pm
Agapite ka. Argos,
Endiaferousa i apopsi sas, alla to mono pou mou emine einai to eksis erotima: mipos xriazeste ligi agapi stin zoi sas? Giati poli pikra diavazo. Ean thelete, zografiste mou to!
Filika (&me agapi)
Eileen
April 4, 2011 - 12:48 pm
Αγαπητή κυρία Botsford,
από εσάς περίμενα περισσότερα. Περίμενα να διαβάσετε πίσω από τις λέξεις και να διαπιστώσετε ότι γράφω από αγάπη και μόνο.
Δυστυχώς δεν ζωγραφίζω καλά, μπορώ όμως να γράψω κάτι.
Φιλικά και με αγάπη
Argos
April 4, 2011 - 12:52 pm
Είσαι γκρινιάρης ρε!
Όσον αφορά την εθελοντική συμμετοχή στο TEDxThess και κατ’επέκτασιν σε οποιοδήποτε ανάλογο εγχείρημα, ίσως θα ήταν σκόπιμο να υπάρχει και μια σχετική εκπαίδευση για τη φιλοσοφία των TEDTalks. Πολύ φοβάμαι ότι αρκετοί εκ των παρισταμένων ανακάλυψαν τότε την ύπαρξη του θεσμού, πολύ δε αμφιβάλλω αν έχουν ακούσει έστω και μία παρουσίαση από τις χιλιάδες που υπάρχουν. Είναι θέμα διοργανωτών, λοιπόν, ώστε να διατηρηθεί το πνεύμα των TEDTalks και να μην εκφυλισθεί σε κάποιο μόρφωμα με τοπικό flavor.
April 4, 2011 - 3:25 pm
H apanthsh ths kyrias Eileen einai to deytero kalytero ma8hma toy p’ws na xeirizesai kritikh meta apo ayto:
http://booksandpals.blogspot.com/2011/03/greek-seaman-jacqueline-howett.html
An o dialogos ginotan sta agglika 8a eixe hdh ginei ki ayth h selida viral.
April 4, 2011 - 4:06 pm
Είναι απίστευτες οι ομοιότητες και στις δυο περιπτώσεις. Η Howett έπεσε στην παγίδα της παρερμηνείας της καλόπιστης κριτικής σε προσωπική επίθεση ως νέα σε ηλικία συγγραφέας και με διακαή πόθο αναγνώρισης και καταξίωσης. Αυτό βλέπω να γίνεται κι εδώ.
Δείξε μου τα λάθη μου για να διορθωθώ και να γίνω καλύτερος. Πόσο δύσκολο είναι να το καταλάβει αυτό κανείς; Ανεξαρτήτως του προσωπικού ύφους, η κριτική εμπεριέχει ψήγματα αλήθειας και σπόρους νέας σοδειάς. Αν είσαι έτοιμος, δράττεσαι της ευκαιρίας και επανέρχεσαι πλουσιότερος και πιο ουσιαστικός!
Just sayin’.
April 4, 2011 - 5:10 pm
Agapiti mou filoi,
Efxaristo gia ta comments, to blog pou valate tulpoeid einai ligo too long na to diavaso, alla ean katalava kala, iponoite oti den dexomai kritiki? kathe alo, din dexomai kai to diaskedazo afadasta!
) PJ, eee den eimai kai toso nea ( alla sas efxaristo poli gia tin paromiosi) kai oute exo ‘διακαή πόθο αναγνώρισης και καταξίωσης’, apla tin doulia mou kano, kai tin kano oso kalitera boro.
Alla tha elega gia to kalo olon mas, as min eimaste pikroi anthrompoi, na eimaste epikodomitikoi.
‘Kritiki’ roll on!
Filika (&me agapi)
Eileen
PS- its a beautiful day, no?
April 4, 2011 - 5:31 pm
Η “συζήτηση” μετά το κείμενο-καλόπιστη κριτική ήταν άκρως ενδιαφέρουσα, αλλά ας μου επιτραπεί ένα “άσχετο” σχόλιο: όντως κι εγώ δυσκολεύομαι να καταλάβω τη χρήση των ΓρεκοΑγγλικών με την παρεμβολή μόνο κάποιων Ελληνικών (επειδή προφανώς ο προηγούμενος ομιλητής έχει γράψει στα Ελληνικά).
Αν μη τι άλλο δεν είναι: 1) καλαίσθητο 2) γραμματικά ορθό 3)πρωτότυπος τρόπος γραφής
Άραγε πόσο δύσκολο είναι να το αντιληφθεί κάποιος;
Αλλά και πάλι η ομορφιά είναι υποκειμενική θα μου πείτε, σωστά;
Σ’ αυτό η μόνη απάντηση είναι πως προσωπικά δεν ξέρω κανέναν που να γνωρίζει καλά την Ελληνική γλώσσα και να την αγαπάει και παρ’ όλα αυτά να γράφει σε Γρεκοαγγλικά.
April 4, 2011 - 6:05 pm
Πω πω κ ήθελα να κάνω blog post με το event!! Ευτυχώς π δν έκανα (και δν έκανα γιατί διάβασα αυτό κ λέω είπα ότι δν έχω τίποτα άλλο να προσθέσω) , τώρα καταλαβαίνω τι γλίτωσα
Πολύ καλά οργανωμένο event, μέτριες έως κακές τουλάχιστον οι μισές παρουσιάσεις. Δεν κρίνω πόσο αξιόλογος είναι κάποιος στην δουλειά του, αλλά την ικανότητα του να την παρουσιάσει και πάντα στα πλαίσια των ted παρουσιάσεων
April 4, 2011 - 8:19 pm
Διάβασα την άποψη για την ομιλία μου και νομίζω πως έχεις δίκιο. Κρίμα που δεν υπάρχει δεύτερη φορά για διορθώσεις. Αν και είχαμε όλοι μας βοήθεια και καθοδήγηση-εγώ τουλάχιστον- από την υπεύθυνη lifecoach του TEDX . Θέλω να πω πως δεν ανεβαίνει κάποιος να πει ότι του έρθει στο νου ,την ευθύνη για τις ομιλίες την έχουμε από”κοινού”.
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ
April 4, 2011 - 8:26 pm
Ελένη, εγώ σ’ ευχαριστώ. Την ομιλία σκηνοθετικά την είχες στήσει πολύ καλά. Το μαντήλι, το video, ήταν πολύ καλά σημεία, αλλά σε ένα TED χρειάζεται και κάτι ακόμα, νομίζω ότι ήσουν πολύ κοντά.
Δεν πειράζει διορθώνεις κάθε μέρα διδάσκοντας
April 4, 2011 - 9:04 pm
Εγώ δεν συμφωνώ για την Διβάνη, ξέρει να λέει ιστορίες .. Πολύ καλός ο Παλατζιάν αλλά οι ντομάτες που κυκλοφορούν στην ελληνική αγορά δεν είναι νόστιμες..
April 4, 2011 - 9:10 pm
Και βέβαια, μαθαίνεις μόνο αξιοποιώντας το feedback, την κριτική και την (όποια) αποτυχία, οι στείρες κολακείες αν μη τι άλλο δεν προάγουν το “πνεύμα του TED”.
Συγχαρητήρια και από εδώ σε όλους τους συντελεστές του TEDx Θεσσαλονίκης.
April 4, 2011 - 9:44 pm
@Lina
Μα δεν είπα ότι δεν ξέρει να λέει ιστορίες, απλά οι ιστορίες που είπε δεν ήταν TED material 2011.
Για τον κ. Παλατζιάν είπα ότι έχω πολλές ενστάσεις αλλά τα είπε ωραία. Οι ντομάτες δεν ήταν στις ενστάσεις μου, αλλά μόλις προστέθηκαν
April 4, 2011 - 10:40 pm
Θωμά δεν συμφωνώ για πολλούς λόγους. Η φιλική μας σχέση μου επιτρέπει να ξέρω και το στυλ γραφής σου και τον τρόπο σου, ο οποίος όμως δεν είναι γνωστός στην πλειοψηφία όσων σε διαβάζουν. Για το λόγο αυτό δεν μαθαίνω κάτι από αυτά που γράφεις και δυστυχώς δεν δίνεις βοήθεια σε κανέναν με αυτό καθώς δεν μας λες πως θα βελτιωθούμε… Για έναν περίεργο λόγο πάλι γκρινιάζεις για να γκρινιάξεις. Από την άλλη είναι δικό σου το post και καλά κάνεις και λες ότι πιστεύεις.
Εμένα με στενοχωρείς πάντως…
April 4, 2011 - 10:51 pm
Γιώργο λυπάμαι αν σε στεναχωρώ αλλά δεν νομίζω ότι γκρινιάζω για να γκρινιάξω. Σε ότι αφορά το δικό σας μέρος της διοργάνωσης, δεν θυμάμαι να έχω μιλήσει με τόσο θετικά λόγια ποτέ. Δεν μπορώ να σου πω πως θα κάνεις καλύτερο κάτι που το θεωρώ κοντά στο τέλειο.
Αν στεναχωριέσαι για την κριτική μου στις ομιλίες, θα διαπιστώσεις ότι και προτάσεις έχω κάνει, σχεδόν σε κάθε ομιλία που έχω θεωρήσει προβληματική, αλλά και με επιχειρήματα έθεσα τις αντιρρήσεις.
Κανονικά εσύ δεν θα έπρεπε να στεναχωριέσαι καθόλου, εδώ που τα λέμε κανένας δεν θα έπρεπε να στεναχωριέται. Η κριτική, όταν γίνεται καλόπιστα, εκτός και αν πιστεύεις ότι δεν έγινε καλόπιστα, γίνεται για να διορθωθούν τα κακώς κείμενα, τα οποία όπως σου έγραψα πιο πάνω τα έχω επισημάνει σε κάθε ομιλία. Ίσως θα πρέπει να ξαναδιαβάσεις το κείμενο.
Ή ίσως θα έπρεπε να σταματήσεις στο σημείο που λέω ” Όσοι λοιπόν με βαριούνται αφόρητα, μπορούν να σταματήσουν την ανάγνωση γιατί θα συνεχίσω στην περιγραφή όλης της μέρας και στην κριτική των ομιλιών, που είναι άσχετη με την οργάνωση και που η ευθύνη βαρύνει κυρίως τους ίδιους τους ομιλητές για την επιτυχή ή μη παρουσία τους.
Αν θεωρείς ότι έχω αδικήσει κάποιους ομιλητές, θα παρακαλούσα να μου τους ονομάσεις, καθώς και που τους αδίκησα για να καταλάβω το λάθος μου
Επαναλαμβάνω, δεν χρειάζεται να στεναχωριέσαι, το δικό σας μέρος, της οργάνωσης, ήταν άψογο και το έχω πει σε όλους τους τόνους και online αλλά και ofline
April 4, 2011 - 11:17 pm
Ναι ίσως θα έπρεπε να σταματήσω σε εκείνο το σημείο
Να σου πω μία σκέψη μου. Πχ κράζεις τους “επώνυμους”.. Πλήρωσαν κι αυτοί όπως όλοι (και κάποιος σου ξέφυγε που λες ότι έφυγε γιατί εγώ μίλησα στο τέλος μαζί του/της), άρα έχουν κάθε δικαίωμα να φύγουν όποτε γουστάρουν. Και κοινούς φίλους είδα να φεύγουν γιατί απλά ήταν 7 ώρες event και είχαν και οικογένειες (έτσι μου είπαν τουλάχιστον).
Θέλω να πω πως σε κάποια σημεία κιτρινίζεις λίγο. Κρίμα δεν είναι? Για κάποιους ομιλητές κι εγώ δεν ενθουσιάστηκα, με άλλους πάλι πολύ. Και σε συζητήσεις που έκανα μετά, αυτά που βρήκα εγώ βαρετά ή χωρίς νόημα άλλοι μου είπαν πως δεν έχω δίκιο… Περί ορέξεως…
Ότι και να κάνουμε δεν θα φτάσουμε ποτέ στην ημέρα που όλες οι ομιλίες θα είναι τέλειες, καινοτόμες, από άλλο πλανήτη κτλ… απλά δεν γίνεται. ακόμα και στο TED να πας σίγουρα πάλι θα υπάρχουν σημεία που δεν θα σου αρέσουν..
Άντε και του χρόνου που θα είναι ακόμα καλύτερα να δω τι θα βρεις να γράψεις…
April 4, 2011 - 11:26 pm
Ρε Γιώργο, όπως είπες ‘Για κάποιους ομιλητές κι εγώ δεν ενθουσιάστηκα, με άλλους πάλι πολύ. Και σε συζητήσεις που έκανα μετά, αυτά που βρήκα εγώ βαρετά ή χωρίς νόημα άλλοι μου είπαν πως δεν έχω δίκιο… Περί ορέξεως…” Έχουμε δικαίωμα να διαφωνούμε στο πως βρήκαμε τις ομιλίες. Εδώ γράφω πως τις είδα εγώ, δεν διεκδικώ την υπέρτατη αλήθεια, αλλά την δική μου αλήθεια και την συζητάω ακόμα και μ΄αυτούς που έκρινα. Αυτή είναι η πεμπτουσία ενός blog.
Ήταν πολύ εύκολο για μένα να πω ότι ήταν καταπληκτικές όλες οι ομιλίες. Τώρα θα είχα μόνο φίλους. Από την άλλη και εσύ αλλά και αυτοί που δεν με ξέρουν, καταλαβαίνουν ότι δεν πρόκειται ποτέ να τους μαχαιρώσω πισώπλατα.
Όσο για τα κίτρινα και τους επώνυμους, μάλλον κάτι κατάλαβες λάθος. Αν η Εύα δεν είχε φύγει δεν μπορώ να το ξέρω, για τους υπόλοιπους όμως , τι να σου πω, μπροστά μου ήταν, το ξέρεις.
Το σημαντικό δεν είναι αν οι “επώνυμοι” πληρώσανε ή όχι. Ούτε αν μείνανε ή φύγανε, αλλά αυτό που μάλλον δεν πρόσεξες στο κείμενο “Ο κόσμος, παρ’ όλο που είχαν περάσει τόσες ώρες διψούσε και γι άλλο.” Σημασία είχε ότι ο πολύ κόσμος έκατσε 7 ώρες και έφυγε με τις καλύτερες εντυπώσεις, ακόμα και αν δεν του άρεσαν παρουσιάσεις.
Του χρόνου που θα είναι καλύτερα, θα γράψω πόσο καλύτερα ήταν από φέτος
April 5, 2011 - 1:20 am
Ζητάω συγγνώμη που επανέρχομαι σε λίγο άσχετο θέμα, αλλά αφού θίχτηκε από δύο άτομα το ότι υπάρχουν σχόλια (και δικό μου) σε greeklish ήθελα να διευκρινίσω κάτι. Πολλές φορές δουλεύω από υπολογιστές που δεν έχουν εγκατεστημένα ελληνικά, και _πάντα_ τα μέιλ τα γράφω σε greeklish σε όποιον υπολογιστή κι αν βρίσκομαι. Όταν έχω πει να σταματήσω να το κάνω, σε λίγες μέρες θα προκύψει κάποιο πρόβλημα με κωδικοποίηση από κάποιον παραλήπτη. Θεωρώ πάρα πολύ μεγάλο λάθος το να κρίνει κάποιος τον “ελληνισμό” και τη γλωσσομάθεια του συνομιλητή του απ’τη χρήση greeklish, απ’τη στιγμή που υπάρχουν αντικειμενικοί τεχνικοί λόγοι για τη χρήση τους.
ΆγνωστεΓνωστέ πραγματικά αναρωτιέμαι από ποια γραμματικά λάθη του προηγούμενου σχόλιού μου κατάλαβες ότι δε γνωρίζω καλά την ελληνική γλώσσα, όπως και γιατί γράφεις το “ελληνική” με κεφαλαίο έψιλον. Την κακογουστιά της επινοημένης λέξης “γρεκοαγγλικά” την αντιπαρέρχομαι.
April 5, 2011 - 8:59 am
Εγώ θα σε αβαντάρω καθώς συμφωνώ με το 99% όσων λες, αλλά επέτρεψέ μου, απουσία άλλου χώρου, να αφήσω κι εγώ ένα σχόλιο για την εκδήλωση.
Ο Παλαντζιάν χαρισματικός ομιλητής, γοήτευσε το κοινό και καταχειροκροτήθηκε, αλλά δεν έχω δει κανεναν να σχολιάζει ότι η ομιλία του έμπαζε από παντού. Σύγκρινε, συνεχώς, τα σύκα με τα πορτοκάλια (το βιοτικό επίπεδο με το ποσοστό αυτοκτονιών? seriously?), απέκρυπτε τα μύρια όσα αντεπιχειρήματα και χτυπούσε χαλαρά στο συναίσθημα, παρά στην ουσία των πραγμάτων. Μας είπε αυτά που θέλαμε ν’ακούσουμε και αποθεώθηκε. Είναι αυτό TEDx Talk υλικό;
Αντίθετα, ο Κωνσταντόπουλος, που λοιδωρήθηκε σε κάθε πηγαδάκι, παρουσίασε οντως κάτι καινοτόμο, μια ιδέα που αξίζει να διαδοθεί, ένα τεχνικό θέμα με απλά λογάκια για να πάρουν οι TEDxsters μαζί τους. Μήπως αυτό ήταν TEDx Talk υλικό; (ευχαριστώ για τον όρο!)
Δεν αμφιβάλλω ότι ο καθένας περίμενε ν’ ακούσει διαφορετικά πράγματα στο TEDx, ούτε θα κρίνω εγώ ποιοι ομιλητές θα έρθουν στο επόμενο, αλλά προκύπτει το θέμα “Χαρισματικού Ομιλητή” VS. “Καινοτόμου Ιδέας, Καλά Τεκμηριωμένης”. Στην ίδια παγίδα έπεσε και η ομιλία της Διβάνη, ίσως και της Eileen κ.α.
Όσον αφορά τη διοργάνωση, τα είπαμε και στο twitter, με εξέπληξε ευχάριστα, μου είναι πολύ δύσκολο να βρω κάτι μεμπτό για να γκρινιάξω.
April 5, 2011 - 9:39 am
@lazarosi
Πεστα ρε φίλε γιατί εμφανίζομαι ότι κριτικάρω κακοπροαίρετα μια και ο φίλος μου ο Γιώργος δεν θυμάται ούτε τα like που κάνει.
Σε ανάρτηση του tedx thessaloniki στο facebook ζητούσανε να μοιραστούμε ιστορίες δικές μας όπου έγραψα και ένα σχόλιο
Οι καλές ιστορίες δεν είναι πάντα καλές ομιλίες και το ανάποδο.
Βλέπω λοιπόν ότι στο Post αυτό, η προηγούμενή μου ρήση δεν είναι αρεστή και δεν καταλαβαίνω γιατί.
April 5, 2011 - 10:01 am
Agapite ka. Argos,
Kalimera! Eixa ena 24oro na skefto to arthro sas (nai to skeftika) kai na to ksanadiavaso, kai oson afora tin kritiki pano stin omilia mou, simfono apolita oti kounousa poli, pios kserei isos sto video den einai toso edono, i borei na einai xirotero! Apo tin ali borei xoris na to thelo, na katafera na po ‘kounodas’ afto pou ithela na po kai stin omilia mou, oti oli imaste diaforetikoi kai kanoume pragmata me diaforetiko tropo! Vlepete tipota den einai tixeo…
Episis skeftika ton eafto mou os akroatria kai to pos parakolouthousa ego tin ales omilies, kai i alithia einai oti paratireis ton tropo pou dinete mia omilia, alla telika ean se endiaferei to thema tou omiliti sigedronese sto na katalaveis afto.
Oson afora ta sxolia peri emfanisis kai rouxismou, nomizo den armozoune katholou ma katholou me to ithos tou TED, mou thimizoune perisotero tabloid material, alla kai pali den gnorizo ton tropo grafis sas, kai isos afto einai to ‘strong point’ sas.
Kai telos, tha ithela na sas efxaristiso pou grapsate gia to TEDx Thess, giati, eno to artho sas prosopika to vrisko pikro, exei dimiourgisei polla thetika apotelesmata! Ametritoi anthropoi mou exoune grapsei na mou poune poso lathos eiste, oxi mono stin anafora sas stin omilia mou alla kai se polla alla themata tou TEDx. Vevea apopsis einai kai aftes. So it’s worked well for all of us!
Ego prosopika efxaristithika tin kathe stigmi sto TEDx Thess, i organotiki epitropi itan apsogoi, vrika olous tou omilites aksiologous anthropous kai eimai embloutismeni apo aftin tin ebiria. Episis irthan kai mou milisan idietera evgenikoi, endiaferon kai aksiologoi anthropoi apo ton koino, pios kserei isos next years TEDx speakers. To koino ofilo na po itan sinepis, morfomeno kai zesto.
Kai mias kai eimaste oli edo, extes arxisa to tetarto LiveArt.gr pou borite na vrite se afto to blog http://vryssaki.blogspot.com/ , simera tha arxiso na anevazo to research.
Kalimera se olous!
Filika (&me agapi opos pada)
Eileen
PS 1- na kai mia ali apopsi gia to TEDx …. p://el.porcupine.gr/journal/post/2nd-tedx-thessaloniki
PS 2 – sorry for the greeklish, its very bad I know, dropi mou, alla ti na kanoume, kai ego Greeklishs eimai, take it or leave it.
PS 3 – kapios mou egrapse kai to eksis endiaferon ‘Those who can, do. Those who can’t blog about it.’ Alla min to parete prosopika.
PS 4- Edo tha mou epitrepsete na kliso ton dialogo mas, toulaxiston apo tin plevra mou.
April 5, 2011 - 10:09 am
PS1 correction- http://el.porcupine.gr/journal/post/2nd-tedx-thessaloniki
April 5, 2011 - 10:12 am
Αγαπητή Eileen χαίρομαι που δημιούργησα ένα κύμα συμπαράστασης προς το πρόσωπό σας. Χαίρομαι επίσης που “αμέτρητοι άνθρωποι” σας στείλανε μηνύματα υποστήριξης. Αυτό προφανώς σημαίνει ότι και αμέτρητοι άνθρωποι διαβάσανε το κείμενο μου, λίγο δύσκολο βέβαια μια και έχω των αριθμό των αναγνώσεων, που είναι βέβαια μεγάλος, αλλά φευ, όχι αμέτρητος.
Δεν θυμάμαι να σχολίασα τις ενδυματολογικές σας επιλογές, της παρουσιάστριας ναι, αλλά κανενός άλλου. Δεν είναι καλό να γενικεύετε, δημιουργείτε εντυπώσεις…
Το πικρό είναι άποψή σας, αλλά ξαναλέω εδώ απόψεις μοιραζόμαστε.
όσο για τον φίλο σας με το φίλο σας και το “Those who can’t blog about it”, τι να σας πω, ίσως έχει δίκιο, όμως θα έλεγε το ίδιο αν είχα διθυραμβικά σχόλια για σας; Ξέρετε πως όχι.
Εύχομαι καλή επιτυχία στο νέο σας project και ευχριστώ και για τα σχόλια αλλά και για την αγάπη που μοιραστήκατε μαζί μας.
Φιλικά και με την ίδια πάντα αγάπη
Argos
April 5, 2011 - 11:29 am
Επειδή “everyone is a critic” οι δικές μου λίγες σκέψεις για το TEDx Thessalonikis.
Η διοργάνωση απλά εξαιρετική. Πολλά συγχαρητήρια στους διοργανωτές και στους εθελοντές. Ελπίζω άνθρωποι που διοργανώνουν συνέδρια και εκδηλώσεις να παρακολούθησαν το TEDx μόνο και μόνο για να πάρουν μαθήματα πως γίνεται σωστά.
Οι ομιλητές από την άλλη ήταν “a mixed bag of goods”.
- Η Scheiner ενδιαφέρουσα, στο πνεύμα του TEDx και καλό “presentation” 6/10
- Ο Κωσταντόπουλος σίγουρα ‘TEDx Material’ αλλά η παρουσίαση δεν έδωσε την πραγματική δυναμική που είχε το θέμα 6/10
- Ο Palandjian σίγουρα ένα 10/10. Εξαιρετική ομιλία άσχετα αν θα μπορούσα να διαφωνήσω με το συμπέρασμα του. Αλλά επειδή είναι πολύ προσωπικό το θέμα δεν έχω να πω κάτι.
- Η Δημοπούλου επίσης πολύ καλή. Μια προσωπική στιγμή ‘Y0′ είναι σίγουρα θέμα για TED και η παρουσίαση επίσης πολύ καλή και γεμάτη ‘θετική ενέργεια’ 8/10
- Ο Thompson είχε ενδιαφέρον θέμα αλλά το έχασε και γιατί μίλησε πολύ τεχνικά και γιατί δεν έδωσε καμία ‘Y0′ διάσταση στην παρουσίαση 3/10
- Ο Χρυσοβέργης ένα 9/10. και Tedx Material και πολύ καλή παρουσίαση
- Η Διβάνι με δυσκόλεψε. Εξαιρετική παρουσίαση αλλά το θέμα σχετικά τετριμμένο. Παρόλα αυτά 7/10
- Ο Bradshaw εξαιρετική παρουσίαση και θέμα. 9/10. Δεν ξέρω αν ήταν προσωπική έμπνευση ή κάποιος του μίλησε για Salonikon Valley αλλά για τους Θεσσαλονικείς ‘πληροφορικάριους’ είναι μια πολύ πικρή ιστορία με άσχημες αναμνήσεις.
- Η Botsfrod Velissaropoulou μας παρουσίασε την προσωπική της δουλειά αλλά δεν είδα πουθενά το ‘Y0′ στοιχείο που χρειάζεται σε ένα TEDx event. 4/10
- O Κατσαούνης ήταν εξαιρετικός και με εξαιρετικό θέμα. Η Πασχαλίδου ήταν πολύ τρακαρισαμένη και σίγουρα αδίκησε το εαυτό της. 7/10
- Ο Groove δεν έκανε παρουσίαση αλλά απάντησε σε ερωτήσεις που θέσαμε εμείς. Ούτε η ερωτήσεις με ικανοποίησαν αλλά για αυτό φταίω και εγώ, ούτε όμως και οι απαντήσεις.
- Για τον Ζουλουμίδη θα μπορούσε να αφιερωθεί ολόκληρο post και να χρησιμοποιηθεί σαν παράδειγμα για το τι ΔΕΝ είναι μια ομιλία TED. Με πολύ επιείκεια 1/10
- Ο Lewis δεν έδωσε καμία TED διάσταση στο θέμα. Και ο Argos μάζεψε στοιχεία από το Twitter για το παραπάνω άρθρο, δεν είναι αυτό ‘Υ0′ θέμα. 4/10
- Ο Falconer απλά εξαιρετικός. Για εμένα η καλύτερη ομιλία. Τόσο λόγω παρουσίασης όσο και γιατί πρότεινε συνολικά τι πρέπει να κάνουμε όλοι μαζί διαφορετικά. 10+/10
Άφησα τον πρόεδρο του ΕλληνοΑμερικανικού επιμελητηρίου τελευταίο. Μια παρουσίαση απαράδεκτη που ήρθε να μας ‘πουλήσει’ το ‘προϊόν’ του κάτι που προσωπικά με ενόχλησε. Λάθος των διοργανωτών η παρουσία του αλλά σίγουρα το μοναδικό.
Συνολικά μια πολύ θετική εμπειρία και ελπίζω να έχουν το κουράγιο και την διάθεση οι διοργανωτές να την επαναλάβουν του χρόνου.
ΥΓ. Οι κρίσεις δεν είναι αντικειμενικές. Είναι σίγουρα υποκειμενικές οπότε ας κριθούν έτσι. Δεν περιμένω να συμφωνούν όλοι μαζί μου αλλά “if I can or if I just blog” είναι λάθος βάση για συζήτηση.
Pingback: My TEDxThess experience » HumanWorks weblog
April 6, 2011 - 8:00 pm
Παρευρέθηκα στο TEDx και διαβασα αυτην την κριτικη αλλά και τις “κριτικές” της. Ήθελα να σχολιάσω λοιπόν και γω με τη σειρά μου. Η παρουσίαση απ τον γράφοντα με βρισκει συμφωνη σε πολλα σημεια και νομιζω αποδιδει πολυ καλα το κλιμα. Αυτό που ίσως θα μπορούσε να τονιστει λίγο παραπανω ειναι το κυμα ασιοδοξιας που κατεκλυσε τους περισσότερους απλούς θεατες και νομιζω αυτο ηταν και το μεγαλο ΣΥΝ της εκδηλωσης. Απο κει και περα και σε σχεση με τα σχόλια νομίζω πως θα ταν προτιμότερο να κινούταν γυρω απ τα ζητηματα που θιχτηκαν στο TEDx. Ααυτό θα ήταν ακόμα μεγαλύτερη επιτυχια αλλά ίσως η κοινωνια μας ( και βαζω και μενα μεσα ) δεν ειναι ετοιμη ακομα για τετοιου ειδους διαλόγους. Ή ισως απλά να μην ειναι εδω ο σωστός χωρός.
April 6, 2011 - 9:50 pm
Διαβάζοντας το άρθρο και τα σχόλια δημιουργήθηκε μια ετεροχρονισμένη απορία:
η άψογη οργάνωση για την οποία όλοι συμφωνούν βασίστηκε σε συγκεκριμένη μεθοδολογία
χρόνος x (άτομα x γνώση) x κόστος + εθελοντές + χορηγοί + έσοδα + TEDlove = αποτέλεσμα
η επιλογή των ομιλητών/θεμάτων, για τα οποία οι απόψεις διίστανται, που βασίστηκε;
April 6, 2011 - 10:02 pm
προφανώς δεν περιμένεις να απαντήσω εγώ, δεν ξέρω αν περιμένεις να απαντήσει κανένας άλλος;
Pingback: Motorama, Electric Litany, B-Sides στη Θεσσαλονίκη
Pingback: To twitter την εβδομάδα που μας πέρασε… « Tempel or Rebel?
May 23, 2011 - 9:48 am
…Όσον αφορά το θέμα των γρεκοαγγλικών (μετάφραση του greeklish) απλά έχω να πω ότι το θεωρώ ελαφρώς φθηνή δικαιολογία κάποιον να λέει ότι δεν έχει εγκατεστημένα σε κάποιον υπολογιστή που δουλεύει τα ελληνικά εν έτει 2011!!!
Χωρίς να είμαι “Ελληνάρας”, μπορώ να πω ότι και όταν εργαζόμουν στο εξωτερικό, ακόμη και σε διεθνείς οργανισμούς, μπορούσα και εγκαθιστούσα τα ελληνικά χωρίς πρόβλημα – πόσο μάλλον αν βρίσκομαι στην Ελλάδα!
Από εκεί και πέρα βέβαια η καλαισθησία είναι “υποκειμενική” και τα γρεκοαγγλικά πολλές φορές υποκρύπτουν την άγνοια της ελληνικής ορθογραφίας. Κατά τα λοιπά, περί ορέξεως κολοκυθόπιτα…
Όσον αφορά τώρα την ταμπακιέρα, δηλαδή την επιλογή των ομιλητών, εκ του αποτελέσματος προκύπτει ότι έγινε ad hoc, χωρίς κάποιο σαφή προσανατολισμό και σχέδιο. Η οργάνωση ήταν εξαιρετική, όπως παραδέχονται όλοι, αλλά η ουσία-οι ομιλίες δηλαδή, ΌΧΙ. Λυπάμαι αν στεναχωριούνται κάποιοι μ’ αυτό αλλά όταν η κριτική είναι καλόπιστη μόνο να βοηθήσει μπορεί.
(Συνεπώς, περιμένω ο Θωμάς να συνεχίσει την υπέροχη δουλειά του!)
Τέλος, ελπίζω το επόμενο TEDx να είναι καλύτερο επί της ουσίας (επί των ομιλιών δηλαδή). Έχει πράγματι όλες τις προοπτικές για να είναι!!!