Μια πεζοδρόμηση φέρνει την καταστροφή

Σήμερα διάβασα την παρακάτω είδηση :

Αγανακτισμένοι οι επαγγελματίες του κέντρου με την πεζοδρόμηση της Αγ. Σοφίας- Στις 30 Ιανουαρίου θα μάθουμε αν θα παρεμείνει πεζόδρομος
Με φορείς της αγοράς της Θεσσαλονίκης συναντάται αυτή την ώρα ο αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης, Απόστολος Τζιτζικώστας. Αντικείμενο της συνάντησης είναι τα μέτρα που πρέπει να λάβουν και οι δύο πλευρές για να τονωθεί η κίνηση στην αγορά εν όψει των εορτών. Στη διάρκεια της συνάντησης ο πρόεδρος του συλλόγου επαγγελματιών ιστορικού κέντρου, Χ. Νικολόπουλος, εξέφρασε τη δυσαρέσκειά του για την πεζοδρόμηση της οδού Αγ. Σοφίας. «Επιτέλους να σταματήσει, μας έχει καταστρέψει» είπε χαρακτηριστικά. Υπενθυμίζεται ότι η σχετική απόφαση ελήφθη από τον αντιδήμαρχο αστικού σχεδιασμού του Δήμου Θεσσαλονίκης, Αντρέα Κουράκη.

Από την πλευρά του ο αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης, Απόστολος Τζιτζικώστας, δήλωσε ότι είναι υπέρ της βιώσιμης κινητικότητας και πρόσθεσε ότι η πιλοτική εφαρμογή της πεζοδρόμησης λήγει στις 30 Ιανουαρίου. «Τότε θα αποφασίσουμε συλλογικά αν θα συνεχιστεί ή όχι» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Τζιτζικώστας.

 

και μας γέμισε απορίες.

Το αίτιο για την ‘καταστροφή’ της αγοράς της Θεσσαλονίκης για τον κ. Νικολόπουλο είναι πως πεζοδρομήθηκε ένα κομμάτι της Αγ. Σοφίας μικρότερο των  200 μέτρων; Και προσπαθώ να καταλάβω πως προκάλεσε αυτό το μέτρο ζημιά στα καταστήματα όλης της Θεσσαλονίκης.
Το συγκεκριμένο κομμάτι του δρόμου εξυπηρετούσε στο να συνδέει την Μακένζυ Κινγκ με την Τσιμισκή. Τώρα για να φτάσεις στην Τσιμισκή αντί για 173μ

πρέπει να κάνεις 770 με το αυτοκίνητο

Άρα έχει δίκιο ο κ. Νικολόπουλος γιατί σου κοστίζει 0,10€ παραπάνω σε βενζίνη τα οποία θα τα ξόδευες στα μαγαζιά της πόλης.
Επίσης πέρα από τις 20 θέσεις στάθμευσης χωρούσε τουλάχιστον άλλα 20 διπλοπαρκαρισμένα αυτοκίνητα και ο κόσμος μπορούσε να σταματήσει ακριβώς μπροστά από το αγαπημένο του μαγαζί για να κάνει τα ψώνια του. Τώρα που θα αναγκαστεί να διπλοπαρκάρει 50 μέτρα μακριά στην Μακένζυ Κινγκ ή στην Παύλου Μελά θα δισκολευτεί να πλησιάσει τα μαγαζιά. Η ιδέα να φτάσει εκεί με τα πόδια ή ταξί ή λεωφορείο είναι απαράδεκτη.
Τέλος πως είναι δυνατόν να απολαύσεις της απαστράπτουσες βιτρίνες στα μαγαζιά της Αγ. Σοφίας χωρίς τον εκκωφαντικό θόρυβο από τις κόρνες των διερχόμενων οδηγών καθώς προσπαθούν να αποφύγουν το διπλοπαρκαρισμένο σου αυτοκίνητο;
Και το χειρότερο από όλα είναι πως τα παρτέρια με τα λουλούδια, τα παγκάκια και ο άνετος πεζόδρομος

δεν βοηθούν να συνωστίζεται ο κόσμος στα 2 μέτρα πεζοδρομίου που προϋπήρχε μπροστά στις βιτρίνες και στις εισόδους των μαγαζιών για να μπούνε μέσα έστω και από τυχαίο σπρώξιμο.
Η ανεργία, η αβεβαιότητα, η ανέχεια και οι τιμές στα μαγαζιά της πόλης για τον κ. Νικολόπουλο σίγουρα δεν παίζουν κανένα ρόλο στην κατάρρευση της κίνησης της αγοράς.

Ο αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης, και φαβορί για νέος περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολος Τζιτζικώστας από την άλλη εδώ και καιρό έχει δείξει την αντίθεση του στην πεζοδρόμηση. Αυτή την φορά φέρνει σαν επιχείρημα την “βιώσιμη κινητικότητα” που όπως και ο ίδιος έμπρακτα έχει δείξει σημαίνει αυτοκίνητα παντού ακόμη και πάνω σε ποδηλατόδρομους.

Κατανοώ ότι κάθε αλλαγή μας ξεβολεύει από την ρουτίνα μας. Αλλά μερικές αλλαγές είναι θετικές. Και η πεζοδρόμηση της Αγ. Σοφίας είναι μια από αυτές.
Οι φορείς της πόλης πρέπει να δουν πως θα βελτιωθεί, θα αξιοποιηθεί και θα επεκταθεί το σχέδιο πεζοδρόμησης.
Μια απλή πρώτη κίνηση θα ήταν η Δημοτική Αστυνομία να περιπολούσε την Παύλου Μελά και να μην επέτρεπε τα διπλοπαρκαρισμένα και να διασφαλίζει την ομαλή κίνηση τόσο προς την Τσιμισκή όσο και την Λ. Νίκης.
Μια δεύτερη είναι να μονιμοποιηθεί η πεζοδρόμηση και ξηλωθεί η άσφαλτος και να γίνει μια μόνιμη και βελτιωμένη διαμόρφωση του χώρου.

Υπάρχουν πολλοί λόγοι για να ασκήσεις κριτική στον Μπουτάρη ακόμη και για την πεζοδρόμηση της Αγ.Σοφίας αλλά η αντιπολίτευση για την αντιπολίτευση δεν είναι ένας σοβαρός λόγος.

Όσο για τον Δήμαρχο πριν λίγο καιρό είχε κάνει τις παρακάτω δηλώσεις:

ΥΓ. Δεν ανέφερα πηγή της είδησης γιατί την εντόπισα σε δύο ντουζίνες διαφορετικά “ενημερωτικά” blog/sites που αντιγράφονται μεταξύ τους ή τέλος πάντων ο ίδιος άνθρωπος τα ανεβάζει σε 10 διαφορετικά σημεία και δεν θέλω να αδικήσω κανέναν.

7 Responses to Μια πεζοδρόμηση φέρνει την καταστροφή