Μια πεζοδρόμηση φέρνει την καταστροφή

Σήμερα διάβασα την παρακάτω είδηση :

Αγανακτισμένοι οι επαγγελματίες του κέντρου με την πεζοδρόμηση της Αγ. Σοφίας- Στις 30 Ιανουαρίου θα μάθουμε αν θα παρεμείνει πεζόδρομος
Με φορείς της αγοράς της Θεσσαλονίκης συναντάται αυτή την ώρα ο αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης, Απόστολος Τζιτζικώστας. Αντικείμενο της συνάντησης είναι τα μέτρα που πρέπει να λάβουν και οι δύο πλευρές για να τονωθεί η κίνηση στην αγορά εν όψει των εορτών. Στη διάρκεια της συνάντησης ο πρόεδρος του συλλόγου επαγγελματιών ιστορικού κέντρου, Χ. Νικολόπουλος, εξέφρασε τη δυσαρέσκειά του για την πεζοδρόμηση της οδού Αγ. Σοφίας. «Επιτέλους να σταματήσει, μας έχει καταστρέψει» είπε χαρακτηριστικά. Υπενθυμίζεται ότι η σχετική απόφαση ελήφθη από τον αντιδήμαρχο αστικού σχεδιασμού του Δήμου Θεσσαλονίκης, Αντρέα Κουράκη.

Από την πλευρά του ο αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης, Απόστολος Τζιτζικώστας, δήλωσε ότι είναι υπέρ της βιώσιμης κινητικότητας και πρόσθεσε ότι η πιλοτική εφαρμογή της πεζοδρόμησης λήγει στις 30 Ιανουαρίου. «Τότε θα αποφασίσουμε συλλογικά αν θα συνεχιστεί ή όχι» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Τζιτζικώστας.

 

και μας γέμισε απορίες.

Το αίτιο για την ‘καταστροφή’ της αγοράς της Θεσσαλονίκης για τον κ. Νικολόπουλο είναι πως πεζοδρομήθηκε ένα κομμάτι της Αγ. Σοφίας μικρότερο των  200 μέτρων; Και προσπαθώ να καταλάβω πως προκάλεσε αυτό το μέτρο ζημιά στα καταστήματα όλης της Θεσσαλονίκης.
Το συγκεκριμένο κομμάτι του δρόμου εξυπηρετούσε στο να συνδέει την Μακένζυ Κινγκ με την Τσιμισκή. Τώρα για να φτάσεις στην Τσιμισκή αντί για 173μ

πρέπει να κάνεις 770 με το αυτοκίνητο

Άρα έχει δίκιο ο κ. Νικολόπουλος γιατί σου κοστίζει 0,10€ παραπάνω σε βενζίνη τα οποία θα τα ξόδευες στα μαγαζιά της πόλης.
Επίσης πέρα από τις 20 θέσεις στάθμευσης χωρούσε τουλάχιστον άλλα 20 διπλοπαρκαρισμένα αυτοκίνητα και ο κόσμος μπορούσε να σταματήσει ακριβώς μπροστά από το αγαπημένο του μαγαζί για να κάνει τα ψώνια του. Τώρα που θα αναγκαστεί να διπλοπαρκάρει 50 μέτρα μακριά στην Μακένζυ Κινγκ ή στην Παύλου Μελά θα δισκολευτεί να πλησιάσει τα μαγαζιά. Η ιδέα να φτάσει εκεί με τα πόδια ή ταξί ή λεωφορείο είναι απαράδεκτη.
Τέλος πως είναι δυνατόν να απολαύσεις της απαστράπτουσες βιτρίνες στα μαγαζιά της Αγ. Σοφίας χωρίς τον εκκωφαντικό θόρυβο από τις κόρνες των διερχόμενων οδηγών καθώς προσπαθούν να αποφύγουν το διπλοπαρκαρισμένο σου αυτοκίνητο;
Και το χειρότερο από όλα είναι πως τα παρτέρια με τα λουλούδια, τα παγκάκια και ο άνετος πεζόδρομος

δεν βοηθούν να συνωστίζεται ο κόσμος στα 2 μέτρα πεζοδρομίου που προϋπήρχε μπροστά στις βιτρίνες και στις εισόδους των μαγαζιών για να μπούνε μέσα έστω και από τυχαίο σπρώξιμο.
Η ανεργία, η αβεβαιότητα, η ανέχεια και οι τιμές στα μαγαζιά της πόλης για τον κ. Νικολόπουλο σίγουρα δεν παίζουν κανένα ρόλο στην κατάρρευση της κίνησης της αγοράς.

Ο αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης, και φαβορί για νέος περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολος Τζιτζικώστας από την άλλη εδώ και καιρό έχει δείξει την αντίθεση του στην πεζοδρόμηση. Αυτή την φορά φέρνει σαν επιχείρημα την “βιώσιμη κινητικότητα” που όπως και ο ίδιος έμπρακτα έχει δείξει σημαίνει αυτοκίνητα παντού ακόμη και πάνω σε ποδηλατόδρομους.

Κατανοώ ότι κάθε αλλαγή μας ξεβολεύει από την ρουτίνα μας. Αλλά μερικές αλλαγές είναι θετικές. Και η πεζοδρόμηση της Αγ. Σοφίας είναι μια από αυτές.
Οι φορείς της πόλης πρέπει να δουν πως θα βελτιωθεί, θα αξιοποιηθεί και θα επεκταθεί το σχέδιο πεζοδρόμησης.
Μια απλή πρώτη κίνηση θα ήταν η Δημοτική Αστυνομία να περιπολούσε την Παύλου Μελά και να μην επέτρεπε τα διπλοπαρκαρισμένα και να διασφαλίζει την ομαλή κίνηση τόσο προς την Τσιμισκή όσο και την Λ. Νίκης.
Μια δεύτερη είναι να μονιμοποιηθεί η πεζοδρόμηση και ξηλωθεί η άσφαλτος και να γίνει μια μόνιμη και βελτιωμένη διαμόρφωση του χώρου.

Υπάρχουν πολλοί λόγοι για να ασκήσεις κριτική στον Μπουτάρη ακόμη και για την πεζοδρόμηση της Αγ.Σοφίας αλλά η αντιπολίτευση για την αντιπολίτευση δεν είναι ένας σοβαρός λόγος.

Όσο για τον Δήμαρχο πριν λίγο καιρό είχε κάνει τις παρακάτω δηλώσεις:

ΥΓ. Δεν ανέφερα πηγή της είδησης γιατί την εντόπισα σε δύο ντουζίνες διαφορετικά “ενημερωτικά” blog/sites που αντιγράφονται μεταξύ τους ή τέλος πάντων ο ίδιος άνθρωπος τα ανεβάζει σε 10 διαφορετικά σημεία και δεν θέλω να αδικήσω κανέναν.

7 Responses to Μια πεζοδρόμηση φέρνει την καταστροφή

  1. Μα είναι δυνατόν να χρησιμοποιείς τέτοιους “υπολογισμούς”, για ένα συμπέρασμα που το δείχνεις και λάθος. Και για να πάει ξανά στην Αγία Σοφίας? Εσένα δε σου χρειάζεται, για τον κάτοικο ή τον επαγγελματία, του είναι απαραίτητο. ΚΑΙ ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΠΕΡΠΤΩΣΗ ΑΥΤΟΣ Ο ΚΥΚΛΟΣ ΔΕ ΚΟΣΤΙΖΕΙ 0,10ΛΕΠΤΑ Και στο κάτω κάτω γιατί δεν πρέπει να έχει άποψη ο μόνιμος κάτοικος και δίκιο έχει πάντα ο επισκέπτης? Να κάνουμε πεζόδρομο τη Μαρτίου και ανάπλαση στην Αλεξανδρείας, πως περπατάς εσύ σε μισό μέτρο πεζοδρόμιο?

  2. Σωστά, έπρεπε να κλείσω τον κύκλο όπως λες. Η απόσταση είναι 770 μέτρα.
    Όσο για το κόστος για το αυτοκίνητο, ένα μέσο αυτοκίνητο σε κύκλο πόλης καταναλώνει 10 λίτρα τα 100 χιλιόμετρα. Το αφήνω σαν άσκηση να κάνεις τις πράξεις για το πόσα λίτρα καίει και το αντίστοιχο κόστος για τα 770 μέτρα.

    Ο επαγγελματίας μπορεί να χρησιμοποιήσει τον πεζόδρομο πριν τις 7-8 το πρωί για να κάνει φορτοεκφορτώσεις. Τον υπόλοιπο χρόνο απλά δεν του χρειάζεται.
    Όσο για τον κάτοικο το να έχει ανθρώπινο περιβάλλον διαβίωσης και να αναγκάζεται να περπατάει 100 μέτρα αντί να βρίσκει παρκάρισμα ακριβώς κάτω από το σπίτι του και να περπατάει 2 μέτρα θεωρώ ότι είναι ένας συμβιβασμός θετικός.

  3. Να περπατάει ο κάτοικος 100 μετρα για να πάει που? Η δουλειά μου είναι σε εργοστάσιο και είναι 22,3 χιλ. από το σπίτι μου. Ποτε δε ζήτησα να παρκαρω μπροστα στο σπίτι μου, χρησιμοποιώ parking23 χρονια τώρα αλλά το κόστος ήταν λογικό, τωρα είναι μεγαλύτερο απο ενοίκιο διαμερίσματος. Μη μου πείς τη μπαρούφα των 75 €, φτάνει έλεος. Από την άλλη γιατι να μην πεζοδρομηθεί η Μαρτίου ή Μπότσαρη και να κάνω σχόλια για κάτι που δε με αγγίζει? όσο για την εξυπνάδα του υπολογισμού σε € αστο μη μετράς απο το χάρτη. Το οτι εχει ερημώσει απο κατοίκους …το βλέπεις και στο χάρτη. Γεννήθηκα μεγάλωσα στο κέντρο και το μόνο που θέλω πλέον είναι να βρώ λεφτά για φύγω απο αυτό που εσυ αποκαλείς ανθρώπινο περιβάλλον. Σην οικοδομη που μενω αδειασαν τελευταία 5 απο τα 13 διαμερίσματα, οι τρεις ηταν ιδιοκτήτες, ελπίζω να ειμαι ο τέταρτος.

  4. Και ότι ερήμωσε το κέντρο όπως λες, φταίει ότι πεζοδρομήθηκε η Αγ. Σοφίας;
    Τι σχέση έχουν όλα αυτά που είπες με το αν είναι πεζόδρομος η Αγ. Σοφίας;

    Η Μπότσαρη και η Μαρτίου εξυπηρετούν πολλές περισσότερες κυκλοφοριακές ανάγκες από ότι η Αγ. Σοφίας.
    Αντίστοιχος δρόμος για πεζοδρόμηση με την Μαρτίου θα ήταν πχ η Δραγούμη ή η Βενιζέλου.

    Και η λογική δεν έχω κανένα επιχείρημα γιατί δεν πρέπει να γίνει κάτι (πέρα από το ότι δεν γουστάρω)
    και λέμε κάτι προφανέστατα εξωφρενικό για να αναγκάσουμε το συνομιλητή μας να υποχωρήσει πρέπει να τελειώσει.

    Αν υπάρχουν σοβαρές ενστάσεις να τις ακούσω. Ας πεζοδρομηθεί η Μαρτίου δεν είναι επιχείρημα.

  5. Το οτι ΕΡΗΜΩΣΕ η Αγ. Σοφίας δε φταίει η Ίωνος Δραγούμη, γιατι την ίδια ώρα η Καρόλου Ντηλ πήζει απο κόσμο. Σε τι εξυπηρετεί τους κατοίκους ο πεζόδρομος, κανείς δε μου έχει δώσει λογικό επιχείρημα. Το οτι είναι ο μοναδικός δρόμος που βγάζει απο την Εγνατία στην Τσιμισκή, δε μετράει για τους επισκέπτες
    Σε καμία περίπτωση δε χρησιμοποιώ το επιχείρημα δε γίνεται γιατί έτσι γουστάρω. Απλά θέλω να σκεφτεί κάποιος και τις δικές μου ανάγκες κάποια στιγμή. Όλη αυτή η “ανάπλαση” του κέντρου μου αύξησε τρομερά το κόστος διαβίωσης στο οποίο δυσκολεύομαι πλέον να ανταπεξέλθω με μόνη ανταπόδοση να γίνω ατραξιόν για τους τουρίστες.
    Το παράδειγμα της Μαρτίου κλπ αναφέρεται μόνο στο ότι ΚΑΝΕΙΣ δε ρώτησε την άποψή μας και λύσεις υπήρχαν πριν γίνουν όλα αυτά, Αυτό πάντως που με ενοχλεί περισσότερο, είναι η στάση του αντιδημάρχου, “έχεις δίκιο αλλά τώρα να ξέρεις”. Το οτι όλοι οι άλλοι συνεχίζουν να πληρώνουν τα ίδια ενώ εγω πρέπει να πληρώνω ΠΟΛΥ περισσότερα, είναι μία λογική την οποία μου λές οτι πρέπει να αποδεχτώ (χωρίς επιχείρημα απλά ετσι γουστάρεις). Για το ανθρώπινο περιβάλλον θα πρέπει να φορτώσω φωτογραφίες, οπότε θα χρειαστεί άλλος τρόπος επικοινωνίας, ίσως και δια ζώσης. Πάντως θα πρέπει να ευχαριστήσω τους δυο συγκεκριμένους υπαλλήλους της σάρωσης, που κάνουν τα πάντα να απαλύνουν το “ανθρώπινο περιβάλλον” και για να σε προλάβω δεν είναι μόνο τα σκουπίδια.

  6. Ειλικρινά δεν νομίζω πως κανένας εμπορικός δρόμος της πόλης δεν πήζει από κόσμο είτε λέγεται Αγ.Σοφίας είτε Μητροπόλεως είτε οτιδήποτε άλλο.
    Μερικοί δρόμοι πήζουν από κίνηση γιατί η πόλη συνεχίζει να είναι ένα χάος με διπλοπαρκαρισμένα με ταξί παρκαρισμένα γιατί δεν έχουν δουλειά για χίλια δύο.
    Η Αγ. Σοφίας σίγουρα δεν είναι ο μοναδικός δρόμος που βγάζει στην Τσιμισκή και σίγουρα για έναν επισκέπτη εκτός Θεσσαλονίκης η πεζοδρόμηση δεν το επηρεάζει σε τίποτα.

    Για τον τρόπο που η ανάπλαση στο κέντρο (που αυτή την στιγμή περιορίζεται δυστυχώς μόνο σε μια πεζοδρόμηση) σου αύξησε το κόστος διαβίωσης θα ήθελα πραγματικά να μου το εξηγήσεις γιατί ίσως κάτι δεν λαμβάνω υπ’όψην μου. Γιατί πληρώνεις περισσότερα εξ’αιτίας της πεζοδρόμησης;

    Πάντως οι πεζοδρομήσεις σε όλο τον κόσμο και όχι μόνο στην Ελλάδα δεν γίνονται σαν ατραξιόν για τους τουρίστες. Τα αυτοκίνητα στα κέντρα των πόλεων δημιουργούν περισσότερα προβλήματα από την διευκόλυνση που προσφέρουν για αυτό σε όλη την Ευρώπη μεγάλα κομμάτια των κέντρων των πόλεων πεζοδρομούνται.

  7. Δεν περιορίζεται η “ανάπλαση” σε ΜΙΑ πεζοδρόμηση, αυτό πάλι απο το χάρτη το είδες? κι ο χάρτης σου δείχνει οτι απο το Βαρδάρη μέχρι το συντριβάνι (κέντρο), υπάρχουν τρεις μονο δρόμοι, Ι. Δραγουμη, Αγ. Σοφιας, Εθν. Αμύνης, με απόσταση του πρωτου με τον τελευταίο που μου δίνεις σαν λύση 30 λεπτά τουλάχιστον. Για να τελειώνουμε, δε ειναι κανείς αντίθετος με τις αναπλάσεις, για την έλλειψη υποδομών μιλάμε και την προχειρότητα με την οποία αντιμετωπίζει την κατάσταση η αντιδημαρχία. Δε θα είχα 64% αύξηση στο parking, και θα συνέχιζα να πηγαίνω σ’ αυτό γυρνώντας απο τη δουλειά μου σε 15 λεπτα απο το λιμάνι και οχι 35 στην καλύτερη περίπτωση πλέον, γεγονός που οφείλεται στην πεζοδρόμηση. Σ’ αυτό που είμαι αντίθετος είναι στην καθαρά πελατειακή πεζοδρόμηση των 22 μέτρων της Φιλικής Εταιρείας και επειδή μάλλον έχεις καιρό να επισκεφτείς τη πόλη, δες τον χάρτη, και μη μου πείς οτι μπορω να χρησιμοποιήσω την Π.Πατρών!!!!! Επειδή δεν εχω λεφτα να φύγω απο το κέντρο, θέλεις να αλλάξουμε? μπας και καταλάβεις πως οι αναπλάσεις χωρίς ΚΑΜΙΑ μελέτη και παντελή έλλειψη υποδομών, αυξάνουν το κόστος διαβίωσης,Π.χ. αν κάνω πως κατεβάζω το παιδί μπροστα στο σπίτι (υπόθεση λιγότερο 1 λεπτού) το μποτιλιάρισμα θα πάει στο κόκκινο και εσυ αγανακτισμένος θα λές “είναι ανάγκη να μένεις εδώ ανθρωπέ μου?” και μη πείς δε γίνεται αυτό, επειδή δεν το λέει ο χάρτης σου!