Ταξίλατο made in SKG

ΟΚ, μπορεί για πολλά πράγματα να γκρινιάζουμε και να ερχόμαστε πάντα… δεύτεροι (στους 2), αλλά τουλάχιστον οι πρωτιές μας στο ποδήλατο δεν κρύβονται. Έτσι, μετά τις ποδηλατοδρομίες διαμαρτυρίας (για το κυκλοφοριακό και την υποθαλάσσια) και την… ημίγυμνη ποδηλατοπορεία, ήρθε η ώρα για το πρώτο ποδήλατο-ταξί της πόλης-το ταξίλατο, που αύριο, Τετάρτη, στις 19.30, κάνει στο Λευκό Πύργο την επίσημη “πρώτη του”.

Αντιγράφω από το δελτίο Τύπου του BikeRespect.gr:

“Το ΤΑΞΙΛΑΤΟ κατασκευάσθηκε εξολοκλήρου στην πόλη μας με σκοπό να προσφέρει δωρεάν βόλτες σε όσους το επιθυμούν και να καταφέρουμε να διαφημίσουμε την κεντρική μας ιδέα, τραβώντας την προσοχή του κόσμου για το ποδήλατο. Όπως θα δείτε και στην φωτογραφία, η κατασκευή αποτελείται από δύο θέσεις (καμπίνα) για τους επιβάτες και μια θέση ποδηλάτου για τον οδηγό. Κινείτε αποκλειστικά με ανθρώπινη δύναμη και δεν έχει ηλεκτρική υποβοήθηση, όπως τα περισσότερα Ποδήλατα- Ταξί, που κατασκευάζονται από οργανωμένες μονάδες παραγωγής.. Αυτό το γεγονός το βάζει σε μια μεγάλη κατηγορία οχημάτων που λέγονται HPV (Human Powered Vehicles), δηλαδή οχημάτων που κινούνται με ανθρώπινη δύναμη ΜΟΝΟ! Λόγο της μεγάλης αύξησης των τιμών των καυσίμων, σε συνδυασμό με την ανεξέλεγκτη μόλυνση της ατμόσφαιρας, η εξέληξη των οχημάτων αυτών( HPV ) αποτελεί σημαντική μερίδα ενδιαφέροντος μιας μεγάλης κοινότητας επιστημόνων, ανά τον κόσμο.

Λέτε να επιβάλουν και σ’ αυτό το νέο χαράτσι; Κατά τα άλλα, ελπίζω ο οδηγός, εκτός από το εναλλακτικό μέσο, να έχει και ‘εναλλακτική συμπεριφορά’, αποφεύγοντας την τυπική συμπεριφορά Σαλονικιού ταξιτζή (αθλητικό ραδιόφωνο, τσιγάρο, ενικός αγενείας)…

12 Responses to Ταξίλατο made in SKG

  1. ακουγεται πολυ ωραιο στην θεωρια αλλά στην πράξη δεν είναι και ότι καλυτερο. Τα εχουμε στο Λονδίνο και είναι σκετη ταλαιπωρια. Μπαινουν μπροστα από λεωφορεία στις λεωφολωρίδες και πηγαίνουν απελπιστικά αργά καθυστερώντας τηνν κίνηση. Είναι πανάκριβα (και με το δικιο τους βεβαια αφού χύνουν πολύ ιδρώτα). Γενικώς ειναι για τουρίστες που χασομεράνε και τα πέρνουν για χαλαρες βόλτες. Καλύτερα ατομικό ποδήλατο, πιο οικονομικό και πιο ευκολο.

  2. Έχει δίκιο ο/η g. Κι εδώ (Βερολίνο), το ταξίλατο χρησιμοποιείται αποκλειστικά από τους τουρίστες. Βέβαια, υπάρχουν και οι υποδομές στις συγκοινωνίες, που βολεύουν όλους τους κατοίκους της πόλης.

    ΥΓ: Ο ενικός μπορεί να είναι και αμεσότητας, οικειότητας. Η αγένεια ή η ευγένεια δεν έχει να κάνει με τη χρήση του αριθμού.

  3. Τα σχόλια των “g” και “exiled” είναι κατανοητά.. Αλλά διαφέρουν πολύ το Λονδίνο και το Βερολίνο από τη Θεσσαλονίκη. Το ποδήλατο εδώ και χρόνια έχει μπει στη ζωή των πολιτών αρκετών πόλεων ως μέσω μετακίνισης. Δυστυχώς στην πόλη μας γενικά θεωρείται ακόμη άθλημα ή παιχνίδι για τα παιδα και οι αρχές αδιαφορούν πλήρως για την ποιότητα ζωής των πόλεων και εναλλακτικών μέσων μετακίνσης. Είναι αξιέπαινη η προσπάθεια συμπολιτών μας να προωθήσουν το ποδήλατο με έναν τρόπο πρωτότυπο που να τραβάει την προσοχή του κόσμου και των μέσων επικοινωνίας. Πρέπει να ενθαρρύνουμε τέτοιες πρωτοβουλίες. Μου κάνει εντύπωση το σχόλιο το “g” οτι τα “ταξίλατα” στο Λονδίνο εμποδίζουν την κυκλοφορία – αντίστροφά η κυκλοφορία εμποδίζει – είναι θέμα πρωτεραιοτήτων. Τί θέλουμε; Μία πόλη χωρίς ατμοσφαιρική ρύπανση και ηχορύπανση ασφαλής για πεζούς και ποδήλατα ; ή …..;;; Συχαρητήρια στους φίλους του BikeRespect.gr !!

  4. χρησιμοποιω τον όρο καθυστερούν την κίνηση. Για μένα προέχει να υπάρχουν γρήγορες αστικές συγκοινωνίες. Είναι ο μόνος τρόπος να σταματάει ο κόσμος να κυκλοφορεί με το αυτοκίνητο του. Συνεπώς ότι καθυστερεί τα ΜΜΜ δεν το βλέπω τόσο θετικά. Επίσης αυτό το λέει κάποιος που αρκέτες μέρες πάει με το ποδήλατο στη δουλειά του. Οπότε μην νομίσεις ότι είμαι κατά των ποδηλάτων εν γένει.

  5. Καλά όλα αυτά αλλά είμαστε αρκετές μοίρες νότια σε σχέση με τις δυο αυτές ξένες μητροπόλεις, οπότε ο ιδρώτας μεταφράζεται άμεσα σε αποπνικτική “μασχαλίλα”. Και δεν νομίζω στους 40 βαθμούς υπό σκιάν οι οδηγοί-ποδηλάτες να διαθέτουν και “σταθμό – ποδηλατοταξί” με ανέσεις για το ντουζάκι τους… Όπως και με τους οδηγούς μηχανοκίνητων ταξί, θα τραβάει η ιστορία όλη τη μέρα.
    Εγώ πάντως δεν θα ‘θελα υπό αυτές τις συνθήκες να είμαι στη θέση του επιβάτη!
    Και τελικά πόσο ασφαλή είναι; Ο μέσος νεοέλληνας οδηγός δεν υπολογίζει καν το μηχανάκι στο δρόμο, πόσο μάλλον το ποδήλατο… Και στη Γερμανία (αν δεν κάνω λάθος), τα ποδήλατα έχουν αριθμό κυκλοφορίας κανονικά όπως τα μηχανάκια και χρειάζεται δίπλωμα οτι ξέρεις να οδηγείς ποδήλατο για να βγεις στο δρόμο. Εδώ ποιός θα τα οδηγεί αυτά;
    Ήδη με τα έργα η πόλη είναι ένα εργοτάξιο. Για φανταστείτε: πρωί ή μεσημέρι στην Εγνατία ένα ταξίλατο, και από πίσω 3 χιλιόμετρα ουρά τα λεωφορεία, φορτηγά, ταξί, ΙΧ κλπ μποτιλιαρισμένα με 10χλμ/ώρα!
    Τα ηλεκτροκίνητα οχήματα ίσως να ήταν μια λύση: ελαφριά σαν το ταξίλατο, αλλά με ικανοποιητική μέση ωριαία ταχύτητα. Και επαναφόρτιση στο σταθμό τους ή την πιάτσα τους.

  6. Νομίζω οι φίλοι μας ¨”graoutso” και “Mpleka” έχουν χάσει το νόημα με το θέμα του “ταξίλατου” λέει στην αρχή το BikeRespect.gr “με σκοπό να προσφέρει δωρεάν βόλτες σε όσους το επιθυμούν και να καταφέρουμε να διαφημίσουμε την κεντρική μας ιδέα, τραβώντας την προσοχή του κόσμου για το ποδήλατο” . Oπότε δεν είναι ο σκοπός να αντικαθεστά τα αυτοκίνητα, ούτε να μπεί στην κυκλοφορία και να εμποδίζει αυτή.
    Ομως – εγώ θα προτιμούσα, όπως και πολλοί άλλοι το κέντρο της πόλης να κυκλοφορούν ποδήλατα, ταξίλατα και πεζοί αντί αυτοκίνητα. Ετσι η πόλη θα ήταν πιο φιλική, με λιγότερη ρύπανση και ευχάριστη γιά όλους.

  7. Varethika epitelous na akouo atoma san tous ”graoutso” kai “Mpleka” na prospathoun na valoun fragmo se kathe ti kainourgio kai protoporo pou paei na dimiourgithei stin xora mas tin Ellada. Epitelous, agkaliaste prospathies san kai autin tou taxilatou stin Thessaloniki. To mono pou mporei na “symbei” se olous mas einai apla ligotero kausaerio stin poli mas kai fysiki katastasi stous odigous ton taxilaton. Exallou min xexnate oti i Thessaloniki einai proti poli tis Europis se mikrosomatidia stin atmosfaira tis. Me liga logia masame ton aera prin paei sta pneumonia mas. Kai emeis “den masame” gi’auto eimaste upermaxoi autis tis diskolis prospatheias pou me epitixia ilopoiei to team tou Bikerespect. Oloi mazi oi podilates tis Thessalonikis as ensternistoume autin tin protoporiaki idea kapoion atomon kai as tin akolouthisoume…

  8. Για “Mpleka”. Σε ταξί και λεωφορεία υπάρχει το φαινόμενο της “μασχαλίλας” και αυτό οφείλεται στην έλλειψη ατομικής καθαριότητας – εγώ κυκλοροφορώ άνετα με ποδήλατο με καλοκαιρινές θερμοκρασίες – φυσικά υδρώνω, είναι αν δεν το ξέρετε, ένας θαυμάσιος βιολογικής ρυθμιστής της θερμοκρασίας του σώματος πού διατηρεί και το δέρμα σε άριστη κατάσταση και καθαρίζει τους πόρους. Επειδή με το ποδήλατο το σώμα αερίζεται με φυσικό τρόπο, δεν υπάρχει κακοσμία !!
    Η νοοτροπία του νιόπλοτου νέοέλληνα με τον έρωτα που τρέφει για το ΙΧ και τις συνέπειες του, είναι γνωστές σε όλους μας – προτιμά ταχύτητα και ρύπανση που είναι εις βάρους της υγείας του κτλ.
    Οσον αφορά τα ηλέκτρικα αυτοκίνητα – καλά ακούγεται σαν ιδέα – όμως θέλει σχετική υποδομεί και είναι προς το παρόν δαπανηρή μία τέτοια περίπτωση. Το ποδήλατο είναι άνεξοδο και έχει τόσο θετικά υπέρ που ο κάθε λογικός άνθρωπος γνωρίζει. Σίγουρα αν ήμουν οδηγός ταξιλάτου θα ήθελα να σας είχα επιβάτη να δοκιμάσουμε μία βολτα !!

  9. “graoutso” – Δεν νομίζω ότι είσαι κατά των ποδηλάτων αλλά δεν είσαι και ιδιαίτερα υπέρ γιατί όταν λες οτι τα γρήγορα ΜΜΜ είναι ο ΜΟΝΟΣ τρόπος να σταματάει ο κόσμος να κυκλόφορεί με το αυτοκίνήτο – εκεί
    διαφωνώ – υπάρχουν καί άλλοι τρόποι, όπως π.χ. απαγόρευση κυκλοφορίας των αυτοκινήτων σε κάποιους δρόμους γιά χρήση πεζών και ποδηλάτων. Δεν μπορεί να έχουν αποκλειστικότητα τα αστικά λεωφορεία και τα ταξί (όλα ρυπογόνα) σε μία πόλη (Θεσσαλονίκη)
    μπορεί μελλοντικά το ΜΕΤΡΟ να βοηθήσει την κατάσταση – αλλά είναι δαπανηρή η κατασκευή και συντήρηση του και καταναλώνει ηλεκτρικό ρεύμα που στην Ελλάδα παράγεται με τρόπο χωρίς σεβασμό στον περιβάλλον καί εις βάρους της υγείας συμπατριωτών μας (Πτολεμαίδα).
    Το ποδήλατο (και ταξίλατο) επομένως, κινείται με ανθρώπινη δύναμη μόνο, οπότε είναι σχεδόν ανέξοδο, είναι άθληση, βοηθά την υγεία, δεν ρυπαίνει, είναι αθόρυβο, είναι πιό κοινωνικό και ευχάριστο σαν μέσο μετακίνησης ! Αυτό λέει πολλά. Φαντάσου μία πόλη με πολλά ποδήλατα – όπως Κοπενχάγη

  10. Pingback: thess.gr | CMR with all my ΒikeRespect!

  11. pros olous.
    kalo einai kai to taxilato alla den vlepoume tin vasi tou provlimatos pou einai i paideia genikotera,giati peri paideias prokeitai.tha itan poli apotelesmatiki i enimerosi ton paidion apo to dimotiko gia to pio einai antikeimenika to kalitero metaforiko meso(podilato).mono an ginoume poli oi podilates mporei na allaxei kati se aftin tin xora.meta apo ta aftokinita ftiaxtike i asfaltos.

  12. Πολυ καλή λύση για την ρύπανση στις μεγάλες πόλεις και γιατί όχι και σέ όλες τις άλλες !!!
    Εκτός από το απλό ποδήλατο υπάρχει και το ηλεκτρικό ποδήλατο
    ριξτε μια ματιά εδώ:
    http://www.facebook.com/home.php#/pages/electrobike-/80484881682?ref=ts