Δώσ’ το στον επόμενο

Πριν από το καλοκαίρι συζητούσα με μερικά από τα παιδιά του Thess την πιθανότητα να ξεκινούσαμε από εδώ μια καμπάνια εναντίον του ΟΑΣΘ με τίτλο “Δώσ’ το στον επόμενο”. Η αλαζονία αυτού του φορέα ήταν που με οδήγησε στην σκέψη να εκμεταλλευτώ αυτό που ήδη έκανα και έκαναν πολλοί φοιτητές στην πόλη.

Το εισιτήριο εχει διάρκεια 70 λεπτά και καθιερώθηκε αυτό προκειμένου να δικαιολογήσουν την υπερβολική αύξηση του επιδοτούμενου εισιτηρίου. Οι παροχές του ΟΑΣΘ στο κοινό είναι ανύπαρκτες. Μη μπορόντας  λοιπόν να ζητήσω να μην πληρώνουμε το εισιτήριο σκέφτηκα τον αμέσως καλύτερο τρόπο. Η σκέψη ήταν να ξεκινήσουμε την καμπάνια από τον Σεπτέμβριο και μάλιστα είχα σκεφτεί και logo το οποίο ακόμα μου κάνει ο Dark Angel… Βέβαια η ευθύνη δεν είναι δικιά του μια και ούτε εγώ το προχώρησα παραπέρα.

Ποτέ όμως δεν είναι αργά. Η επιτροπή πολιτών με τίτλο “Ακρίβεια -Στοπ”, χθες έξω από τον τερματικό σταθμό του ΟΑΣΘ στον σταθμό ξεκινήσανε ακριβώς την ίδια καμπάνια, άρα δικαιωματικά τους ανήκει και η ιδέα. Εγώ σαν Argos μπορώ μόνο να την στηρίξω με κάθε τρόπο, δηλαδή με κείμενα και κρατώντας ψηλά το θέμα. Όποιος θέλει συνεχίζει.

Καλή αρχή.

Υ.Γ. Για όσους θέλουν σε μεγαλύτερο μέγεθος την φωτογραφία, ας δοκιμάσουν εδώ. Όσοι μπορούν να το κάνουν καλύτερο ας το κάνουν

15 Responses to Δώσ’ το στον επόμενο

  1. Πολύ φοβάμαι πως γινόμαστε και υπερβολικοί και αναποτελεσματικοί έτσι. Καταρχήν καταφεύγοντας οι πολίτες στην παρανομία, θα επιβάλλουν το ακριβώς αντίθετο αποτέλεσμα: αν σύμφωνα με τα χτυπημένα εισιτήρια ο ΟΑΣΘ διαπιστώνει μικρότερο όγκο επιβατών, θα αραιώσει και δεν θα αυξήσει τα δρομολόγια. Επιπλέον το εισιτήριο αξίας 0,50 € διάρκειας 70 λεπτών, επιτρέπει την μετεπιβίβαση σε τρία λεωφορεία, και κατά παρέκκλιση (χωρίς ούτε αυτό να είναι νόμιμο) χρησιμοποιείται το ίδιο εισιτήριο και για την επιστροφή αν κάποιος τελειώσει την δουλειά του γρήγορα, στην ουσία κερδίζει ένα εισιτήριο (παλιότερα ήθελες δύο εισιτήρια). Θα ήταν προτιμότερο να στραφούν οι πολίτες κατά των ταξί που αργοσέρνονται στις λεωφορειολωρίδες, κατά των καταστημάτων που κάνουν τον δρόμο επέκταση του μαγαζιού, κατά των διπλοπαρκαρισμένων κλπ. Βεβαίως, τι να κάνει ο πολίτης κατά ενός Παπαγεωργόπουλου που κάνει χάρες στους ταξιτζίδες και μιας δημοτικής αστυνομίας που προσπερνά όλα τα διπλοπαρκαρισμένα της Καραμανλή για να γράψει τα παρκαρισμένα έξω από το ιδιωτικό πάρκινγκ; Πότε έχουμε δημοτικές εκλογές;

  2. Pingback: Δώσ’ το στον επόμενο « We are not alone

  3. @geraki
    Νομίζω ότι έχεις πιάσει λίγο λάθος το νόημα αλλά θα το ξεκαθαρίσω σε επόμενα Post. Η κίνηση αυτή δεν μπορεί να είναι γενική, π.χ. να μειωθεί το κόστος του εισιτηρίου αλλά πιο ειδική όπως

    Επιτέλους να βάλουν μηχανήματα που δίνιουν ρέστα!!!

    Δεν μπορεί το 2008 τα μόνα αυτόματα μηχανήματα που δεν δίνουν ρέστα να είναι του ΟΑΣΘ!

    Ή

    Αυτοκίνητα με χαλασμένο air condition, το καλοκαίρι δεν δουλεύουν!

    Ή

    Μέσα στην πόλη δεν θα πετάμε αυτοκίνητα 30 μέτρων για να κάνουν κομβόι 500 με τον χάλια συντονισμό που έχουν

    Ή

    ο ΟΑΣΘ δεν μπορεί να απαγορεύει οποιαδήποτυε άλλη λύση μήπως και χάσει την μαρμίτα

    Ή

    δεν μπορεί να επιδοτείται και να διαλέγει τα δρομολόγια. Έτσι ο κάτοικος των Κωσταντινοπολίτικων για να πάει στην Μπότσαρη πρέπι πρώτα να πάει στο κέντρο και μετά να γυρίσει πίσω!!!

    και έχει πολλά αν ψάξεις

  4. Συμφωνώ απόλυτα με τον Argos.
    Πέρα από τις απαράδεκτες υπηρεσίες και το ανεκδιήγητο των μηχανημάτων που σε κλέβουν αν δεν έχεις ψιλά (αλήθεια αυτά τα λεφτα είναι μαύρα; Ποιός τα παίρνει; Που καταγράφονται;), το πιο σημαντικό είναι να μάθουν οι πολίτες να δρουν συλλογικά και αλληλέγγυα.

    Τί πιο όμορφο και τί πιο αποτελεσματικό (μεσοπρόθεσμα) από αυτό;

  5. Εμένα με άρεσε αυτή η κίνηση.Ας βελτιώσουν τις συνθήκες και τις υπηρεσίες τους και μετά ας απαιτήσουν αύξηση κ.λ.π.
    Δεν είναι δυνατόν εν έτει 2008 να υπάρχουν ακόμη “μπλε” και “πορτοκαλί” λεωφορεία, τα οποία είναι σαράβαλα φυσικά.Η ΕΛΒΟ είχε την υποχρέωση να ανανεώσει τον στόλο εδώ και καιρό.
    Αλλά δεν είναι μόνο αυτό.Πιστεύω οτι δεν κάνουν καλή συντήρηση στα λεωφορεία με αποτέλεσμα κάθε λίγο και λιγάκι κάποιο να παθαίνει αβαρία και να σταματάει στην μέση του δρόμου, δημιουργώντας χάος στην κίνηση.Κανα 2 φορές μου έχει τύχει, εκεί που κινείται το λεωφορείο, να σκάσει κάποιο λάστιχο του!!!Αν είναι δυνατόν!Αν σκάσει κάποιο απο τα 2 που ελέγχουν το τιμόνι, θα έχουμε δράματα…Ας μην αναφερθώ καλύτερα στο καλοκαίρι που αν δεν φτάσει η θερμοκρασία στους 40+, δεν ανάβουν τον κλιματισμό….

  6. @argos: μια κίνηση διαμαρτυρίας για να είναι επιτυχημένη πρέπει να έχει ξεκάθαρους στόχους, να τους ανακοινώσει (“κάνουμε αυτό επειδή θέλουμε εκείνο”) και να είναι φανερή και μετρήσιμη. Πέρα από την κίνηση διαμαρτυρίας στους τερματικούς σταθμούς κλπ. το πέρασμα του εισητηρίου στον επόμενο δεν είναι κάτι που μπορεί να μετρηθεί, π.χ. δεν μπορεί κανείς να πει “ορίστε, είναι τόσοι οι πολίτες που υποστηρίζουν την κίνηση“, γιατί δεν θα μπορεί κανείς να τους μετρήσει (ούτε καν ο ΟΑΣΘ). Μια διαμαρτυρία πρέπει να γίνεται πάντα δημόσια και με δυνατή φωνή, όχι στα μουλωχτά.

  7. κίνηση διαμαρτυρίας στα όρια της νομιμότητας πιθανόν .
    θα είναι όμορφο πάντως να πετύχει για να δούμε ποια η συλλογικότητά μας. μήπως να το πουλήσουμε στον επόμενο 0,10; ;έτσι μπας και διαδοθεί ευρύτερα.

  8. Pingback: Newsfilter » Newscast: Επεισόδιο 40

  9. Pingback: Να φτιάξουμε μια τριμελή επιτροπή « We are not alone

  10. ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΚΑΙ ΚΑΘΗΚΟΝ ΚΑΘΕ ΕΠΙΒΑΤΗ ΝΑ ΜΕΤΑΚΙΝΕΙΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΤΟΥ ΝΟΜΙΜΟΥ ΚΟΜΙΣΤΡΟΥ
    Όπως κάθε παρεχόμενη υπηρεσία, έτσι και η συγκοινωνία έχει ένα κόστος λειτουργίας, το οποίο πρέπει να καλύπτεται από τους χρήστες – επιβάτες με την καταβολή του νόμιμου κομίστρου.

    Στα πλαίσια της κοινωνικής πολιτικής, που ασκείται από την εκάστοτε Κυβέρνηση, στη Θεσσαλονίκη (όπως και στην Αθήνα), τα κόμιστρα καθορίζονται σε πολύ μικρότερο ύψος από το προσήκον και προς κάλυψη των δαπανών λειτουργίας του Ο.Α.Σ.Θ., με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Μεταφορών, Υποδομών & Δικτύων, καταβάλλεται από το Ελληνικό Δημόσιο κατ’ έτος το κόστος της ασκούμενης κοινωνικής πολιτικής.

    Είναι προφανές ότι, η μη καταβολή κομίστρου από ορισμένους επιβάτες, επιβαρύνει τελικά τους νομοταγείς πολίτες, αφού το τμήμα των εσόδων που πρέπει να εισπραχθεί από τα εισιτήρια, επιμερίζεται σε λιγότερους και όχι σε όλους τους επιβάτες, πράγμα που θα οδηγήσει στην αύξηση της τιμής των εισιτηρίων, ιδίως αυτή την περίοδο, αν, στα πλαίσια της οικονομικής κρίσης, η Κυβέρνηση αποφασίσει την μείωση της επιβάρυνσης του Κρατικού Προϋπολογισμού.
    Αν και η παθητική ή ενεργητική συμμετοχή σε χρήση εισιτηρίου από τρίτο πρόσωπο αποτελεί αδίκημα που διώκεται και επιπρόσθετα επισύρει την ποινή του προστίμου, ο βασικός λόγος που πρέπει ν’ αποτρέπει κάθε επιβάτη από αυτές τις μη νόμιμες ενέργειες, αποτελεί το γεγονός ότι, αν όλοι οι επιβάτες καταβάλουν το νόμιμο κόμιστρο, δεν θα εγκρίνονται αυξήσεις εισιτηρίων μεγαλύτερες από τις ενδεδειγμένες, για να καλύπτονται και οι απώλειες των εισπράξεων από τους επιβάτες που χρησιμοποιούν τα εισιτήρια άλλων επιβατών ή μετακινούνται χωρίς εισιτήριο.

  11. Αγαπητέ Stern,
    ο ΟΑΣΘ και ο ΟΑΣΑ δεν είναι ίδια περίπτωση. ο ΟΑΣΘ είναι ιδιωτική επιχείρηση και μάλιστα Μονοπώλιο. Επίσης δεν μου λέει τίποτα το να πληρώνω απαράδεκτες υπηρεσίες. Αν θέλετε να είστε νόμιμος είναι δικαίωμά σας, μόνο που το νόμιμο δεν είναι απαραίτητα και ηθικό

  12. Αγαπητέ Argos
    Στο ότι “ο ΟΑΣΘ και ο ΟΑΣΑ δεν είναι ίδια περίπτωση. ο ΟΑΣΘ είναι ιδιωτική επιχείρηση και μάλιστα Μονοπώλιο.”
    δεν μας ξεκαθαρίζεις με σαφήνεια τι θα προτιμούσες. Δημόσιο φορέα όπως της Αθήνας (είδες τα χάλια τους σε όλα τα επίπεδα: ελλείματα, άθλιες υπηρεσίες, κακή οργάνωση και διαχείριση κ.λ.π) ή ιδιώτη όπως ο ΟΑΣΘ. Εάν είναι μονοπώλιο (όπως πράγματι είναι) σαφώς και δεν ευθύνεται ο ΟΑΣΘ. Δεν είδα καμιά πορεία για την καθυστέρηση στα έργα του ΜΕΤΡΟ. Δεν είδα καμία διαμαρτυρία για την υποθαλάσσια αρτηρία ή θαλάσσια συγκοινωνία.

    Στο “δεν μου λέει τίποτα το να πληρώνω απαράδεκτες υπηρεσίες”.
    Συμφωνώ μαζί σου στην διεκδίκηση καλύτερων υπηρεσιών, αύξηση δρομολογίων και όλα τα γνωστά (κλιματιστικά, καθαριότητα κ.λ.π.)
    ΔΕΝ ΣΥΜΦΩΝΩ μαζί σου στο ΤΖΑΜΠΑ. ΟΛΑ ΕΙΝΑΙ ΘΕΜΑ ΠΑΙΔΕΙΑΣ. Σε καμία χώρα του κόσμου (εκτός από τον τρίτο κόσμο) δεν υπάρχει αυτή η λογική. Αν δεν πληρώσεις εσύ , εγώ, το παιδί σου , το παιδί μου και όσοι κάνουμε χρήση της αστικής συγκοινωνίας πολύ απλά δεν θα υπάρχει συγκοινωνία. Παντού η αστική συγκοινωνία (το κόμιστρο) για να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους ,είναι ΕΠΙΔΟΤΟΥΜΕΝΑ. Αν δεν επιδοτήσει το κράτος τον όποιο φορέα, το εισιτήριο πρέπει να γίνει 1,90 ευρώ στην Θεσσαλονίκη (από πρόσφατη μελέτη του ΑΠΘ).

    Στο “Αν θέλετε να είστε νόμιμος είναι δικαίωμά σας, μόνο που το νόμιμο δεν είναι απαραίτητα και ηθικό”
    σας λέω ότι και εσείς “αν θέλετε να είστε παράνομος δικαίωμα σας”.
    ΟΧΙ ΟΜΩΣ ΣΕ ΒΑΡΟΣ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΙΠΩΝ.
    Και για να σας το δώσω καλύτερα να το καταλάβετε:
    Ας πούμε ότι είστε φούρναρης και έχετε ένα φούρνο και μπαίνει ο καθένας και παίρνει από το ράφι σας ένα ψωμί (έχει την ίδια τιμή με το εισιτήριο) και φεύγει χωρίς να σας πληρώσει. ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑΝΟΜΟ.
    Αν πεινάει όμως? Είναι ΗΘΙΚΟ.
    Πείτε μου όπως που θα οδηγηθεί η επιχείρηση σας. Σαφώς στο κλείσιμο.
    Η συγκοινωνίες είναι κοινωνικό αγαθό και πρέπει έτσι να μείνουν. Για να υπάρχουν όμως και να συντηρούνται 2 μέρη συμβάλλουν. Η κοινωνία και το κράτος. ΟΥΤΕ το ένα ΟΥΤΕ το άλλο πρέπει να απέχουν.

    Τέλος σύμφωνα με τον ΜΠΑΜΠΙΝΙΩΤΗ
    νομιμότητα η [nomimótita] = ο χαρακτήρας, η ιδιότητα του νόμιμου, αυτού που είναι σύμφωνος με το νόμο
    ηθική η [iθikí] = το σύνολο των θεσμοθετημένων κανόνων μιας κοινωνίας που καθορίζουν τη συμπεριφορά των ατόμων με βάση το κοινωνικά αποδεκτό.

    Εκτός και αν γίνουμε όλοι αναρχικοί…

  13. Νομίζω ότι αν ο φούρνος ήταν ο μοναδικός στην πόλη, επειδή απαγορεύεται η ύπαρξη δεύτερου και έπαιρνα επιδότηση από τους φόρους σας για να πουλάω φθηνό ψωμί και όταν ψωνίζατε δεν σας έδινα ποτέ ρέστα και αποφάσιζα εγώ πότε θα ήταν ανοιχτός και σε ποιούς θα δίνω ψωμί, τότε θα είχατε κάθε δικαίωμα, ηθικό αλλά όχι νόμιμο, να μπαίνετε μέσα να παίρνετε το ψωμί και να φεύγετε χωρίς να πληρώσετε.
    Όσο για το αν γίνουμε όλοι αναρχικοί θα έλεγα ότι το ανάποδο το δοκιμάσαμε και απέτυχε. 🙂

  14. AΠΟΚΑΛΥΨΗ:ΔΕΙΤΕ ΣΕ ΠΟΙΑ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΑΝΗΚΟΥΝ ΜΕΛΗ ΤΟΥ ‘ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ’ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ!!!

    http://forza-grecia.pblogs.gr/2011/02/apokalypsh-deite-se-poia-organwsh-anhkoyn-melh-toy-den-plhrwnw-t.html#c735699c3503460?1296909113

  15. Για όσους ζουν στην πόλη τους και ξέρουν τους ανθρώπους, είναι γνωστό ότι οι κίνηση των επιβατών ΘΕσσαλονικής στηρίζεται πρωτίστως από την ΚΟΕ του κ. Θεοδωρόπουλο. Εξ’ άλλου δεν κρύβεται ο άνθρωπος. Επίσης επειδή τα στοιχεία σας είναι παλιά, θα πρέπει να μάθεται ότι ο κ. Θεοδωρόπουλοςήταν και υποψήφιος στις περιφερειακές εκλογές της πόλης.
    Το θέμα δεν είναι που ανήκουν οι πρωτεργάτες αλλά αν αυτά που διεκδικούνε είναι σωστά.
    Δεν έχετε αποκαλύψει τίποτα που δεν ήταν γνωστό. Θα ήταν αποκάλυψη αν κρύβανε τα ονόματά τους και τα τηλέφωνά τους ή όχι;