Kάπως έτσι ξεκινάνε τα καρδιακά νοσήματα
Δεν είναι λίγες οι φορές που μαζεύονται οι “σοφοί”, αυτόκλητοι σωτήρες, της πόλης να συζητήσουν για το μέλλον της πόλης, χωρίς τους μελλοντικούς πολίτες της. Πολλές φορές μας τα λένε και από τα αθηναϊκά έντυπα αν δεν το καταλάβουμε από τα δικά μας. Παρ’ όλο όμως που έχουν το χάρισμα να βλέπουν τα μελλούμενα δεν μπορούν να κάνουν τίποτα για το τώρα. Ένα από τα προβλήματα που προκύψανε σήμερα ήταν και η απεργία των ΤΑΞΙ έτσι ξαφνικά. Το πρόβλημα είναι γνωστό και χρονίζει. Οι ταξιτζήδες θέλουν να μπαίνουν στις λεωφορειολωρίδες. Ο ΟΑΣΘ δεν θέλει. Το δικό τους πρόβλημα δηλαδή. Το δικό μας είναι πάλι το ίδιο.
Δεν έχουμε τρόπο να κυκλοφορήσουμε. Αν δεν πάρουμε το αυτοκίνητό μας θα πρέπει να ή να υποστούμε τον εξευτελισμό του λεωφορείου (σας πίττωσα ζώα, μυρίστε ο ένας την μασχάλη του αλλουνού και άσε με εμένα να τρέχω σαν να είμαι ο Σουμάχερ) ή να υποστούμε τον ξερόλα αθλητικομανή ταξιτζή που θα επιλέξει να μας πάρει αν τον βολεύει η κατεύθυνση. Βέβαια δεν είναι όλοι έτσι. Αυτό όμως δεν τους σώζει.
Το πρόβλημα στην Θεσσαλονίκη είναι πιο βαθύ. Ο ΟΑΣΘ είναι ένας οργανισμός με μετόχους που το εισιτήριό του επιδοτείται, που επειδή ακριβώς έχει μετόχους και πολιτικούς παράγοντες, κάνει ότι θέλει. Αφού λοιπόν έλυσε το πρόβλημα των συγκοινωνιών στην Θεσσαλονίκη αποφάσισε να αναλάβει και δρομολόγια που έκαναν τα ΚΤΕΛ εντός του νομού, άύριο ίσως αναλάβει και διαστημικά ταξίδια αφού κάνει σύμβαση με τον Rutan…
Παλιά από ότι θυμάμαι υπήρχε ένας πόλεμος με πρωταγωνιστή τον γνωστό κ. Βούγια όπου πάλευε για το τραμ, που μετά την μετακίνησή του στο Υπουργείο Μεταφορών άλλαξε προφανώς απόψεις. Στην πόλη έχει πέσει μια τρέλλα του τύπου να κάνουμε μετρό για να σωθούμε. Ο χάρτης που βλέπω δεν νομίζω να βοηθάει και ιδιαίτερα την κατάσταση…
Δεν είμαι συγκοινωνιολόγος, άρα η γνώμη μου δεν είναι επιστημονικά τεκμηριωμένη, αλλά λέω, αν κλείναμε το κέντρο στο τετράγωνο Εγνατία-Δωδεκαννήσου-Λ. Νίκης – Αγγελάκη και μέσα κυκλοφορούσαν μόνο Τραμ και απ’ έξω μόνο τα μικρά λεωφορεία και όχι τα τέρατα που μας βολεύουν για να μαζεύουμε λεφτά με λίγο εργατικό δυναμικό; Παράλληλα η υποθαλάσια για την αποφυγή του κέντρου αλλά και προαστιακός από Σίνδο μέχρι Θέρμη και Αεροδρόμιο. Δεν ξέρω αν είναι λύση αλλά τουλάχιστον δεν θα έχουν να διαμαρτύρονται για τις λεωφορειολωρίδες, οι οποίες δεν λύνουν και κανένα πρόβλημα μια και καταπατώνται από τον Ζορπίδη αλλά και κάθε πρακτορείο που κάνει μεταφορές αστικές, καθώς και από κάθε ένα που θέλει να ξεφορτώσει λίγο…
Update #1 (21/4/2005): Σήμερα διάβασα και τον περίφημο χάρτη της Οδικό χάρτη της Θεσσαλονίκης, γιατί μου θυμίζει τον Οδικό χάρτη της Παλαιστίνης… Έχω και μια απορία που αν ξέρει κάποιος ας μου την λύσει. Ο Υπουργός αναγγέλλει την αγορά 70 λεωφωρείων και την αντικατάσταση του στόλου με λεφτά του Υπουργείου όπως άκουσα τον Νομάρχη σήμερα το πρωί στον Flash. Όταν αγοράζει κάποιος τα εργαλεία δουλειάς μιας επιχείρησης αλλά και επιδοτεί τα έσοδά της, πως γίνεται και αυτή η επιχείρηση έχει μετόχους; Μήπως κύριοι της κυβέρνησης αντί να με ξεζουμίζετε με την Εφορία σας, θα ήταν καλύτερα να μου φερθείτε όπως του ΟΑΣΘ; Και αμα θέλετε εγώ δεν έχω πρόβλημα να μετοχοποιηθώ.