Περιμένοντας τον Υπουργό
Παραπονιέται ο κ. Τσακίρογλου και ζητάει λεφτά από το Υπουργείο Πολιτισμού για να καλύψει τα χρέη του ΚΘΒΕ τα οποία δεν είναι και λίγα. Το ότι ο Πολιτισμός θα πρέπει να επιδοτείται το θεωρώ δεδομένο, εως ποιού σημείου και για ποιά έργα, αυτό αποτελεί αντικείμενο συζήτησης. Το αν δεν είχε προσέλευση θεατών ο κ. Τσακίρογλου, είναι κάτι που ο ίδιος θα έπρεπε να το δει και να αντιληφθεί τι φταίει.
Ας ξεκινήσουμε από τα νούμερα τα οποία όσο και αν δεν συνάδουν με τον πολιτισμό δεν μπορούμε να τα αγνοήσουμε. Το ΚΘΒΕ έχει 4 σκηνές συνολικής χωρητικότητας 2200 θεατών. Το Εθνικό Θέατρο, από την άλλη, έχοντας κλειστή την κεντρική σκηνή του για ανακαίνιση από το 2001 έχει άλλες 5 σκηνές συνολικής χωρητικότητας 1451 θεατών, δεν νομίζω η κλειστή σκηνή να έχει χωρητικότητα 750 άτομα αλλά και αν έχει, μπορεί κάποιος να μου εξηγήσει για ποιό λόγο έχει τέτοιο μέγεθος το ΚΘΒΕ σε μια πόλη με το 1/5 του μεγέθους της Αθήνας;
Από όσο ξέρω η σκηνή της ΕΜΣ όπου είναι και τα γραφεία του ΚΘΒΕ είναι νοικιασμένοι χώροι από την ΕΜΣ. Ποιά είναι η ΕΜΣ; Πως περιήλθε στην κυριότητά της αυτή η ακίνητη περιουσία; Πως γίνεται να ανακαινίζεται το ιδιόκτητο κτίριο από το δημόσιο μέσω της Πολιτιστικής πρωτεύουσας 1997 και μετά να ξανανοικιάζεται με αυξημένο τίμημα στο ΚΘΒΕ (άρα πάλι στο δημόσιο); Μήπως μπορεί να εξοικονομήσει χρήματα με το να χρησιμοποιεί μόνο τα ιδιόκτητα θέατρα;
Ας πάμε όμως και στην πληρότητα των αιθουσών. Η πληρότητα της τάξης του 62% για την μικρή σκηνή της μονής Λαζαριστών κάτι πρέπει να λέει στον Διευθυντή του θεάτρου. Συνήθως η μικρή σκηνή ανεβάζει έργα πιο σύγχρονα και νεανικά και μάλιστα με ιδιαίτερη σκηνοθετική άποψη, εν’ αντιθέση με τις άλλες σκηνές που, ανεξάρτητα του Διευθυντή, διαλέγουν πιο συντηρητικό ρεπερτόριο συνήθως. Η αποτυχία της πληρότητας, όταν μετριέται ποσοστιαία έχει κυρίως να κάνει με την επιλογή των έργων, άρα κ. Τσακίρογλου, διορθώστε την κρίση σας.
Τώρα ας πάμε σε μερικά πιο “καθημερινά” προβλήματα λειτουργίας. Έζησα 2 διευθυντές του ΚΘΒΕ, τους προηγούμενους δυο δηλαδή, και μπόρεσα να δω λίγο τον τρόπο λειτουργίας του ΚΘΒΕ. Αν κάτι από αυτά έχει αλλάξει σήμερα, μπορεί όποιος το ξέρει να με διορθώσει. Στο payroll του Θεάτρου ήταν πάνω από 100 ηθοποιοί. Από αυτούς χρησιμοποιούνταν ορισμένοι στις παραστάσεις, με αποτέλεσμα να υπάρχουν ηθοποιοί που πληρωνόντουσαν χωρίς να έχουν παίξει για χρόνια. Οι συμβάσεις τους νομίζω είναι 8μηνες και για όσους παίζουν και το καλοκαίρι υπάρχει ανανέωση σύμβασης για τους εξτρά μήνες. Με την καινούργια σαιζόν υπογράφουν πάλι 8μηνες συμβάσεις, παίξουν δεν παίξουν. Αν μου επιτρέπετε ή αλλάξτε τις συμβάσεις ή πάψτε να μετακαλείτε ηθοποιούς ενώ έχετε άεργους δικούς σας.
Επι αλλαγής ηγεσίας, μεταξύ κ. Χρονόπουλου και κ. Αρδίττη είχαμε ένα μεγάλο αριθμό ταξιθεταριών που προσλήφθησαν με τα γνωστά “αντικειμενικά” κριτήρια. Το βοηθητικό προσωπικό ενός τέτοιο οργανισμού δεν εμπίπτει στο ΑΣΕΠ οπότε ευκαιρία να βολέψουμε δικούς μας….
Μέχρι και την ανάληψη από τον κ. Τσακίρογλου το ΚΘΒΕ είχε περίπου 40 υπολογιστές εκ των οποίων μόνο 5 ήταν δικτυωμένοι. Όπως ήταν φυσικό για περίπου κάθε υπολογιστή αντιστοιχούσε και ένας εκτυπωτής. Τουλάχιστον 12 άτομα βγαίναν με ξεχωριστά account στο Internet άρα 12 διαφορετικές γραμμές που δουλεύουν επι 8 ώρες και 12 διαφορετικοί λογαριασμοί σε παρόχους. Όλα αυτά με το κτίριο της ΕΜΣ να έχει δομημένη καλωδίωση που έχει πληρώσει η Πολιτιστική. Όλα τα παραπάνω τα είχε στα χέρια του υπο μορφή έκθεσης ο προηγούμενος διευθυντής ο οποίος δεν προχώρησε σε αναδιάρθρωση της λειτουργίας του θεάτρου γιατί ενώ δεν είχε κονδύλι για την δημιουργία δικτύου και συναφών εργασιών είχε κονδύλι για αναλώσιμα….
Τελικά η χρηματοδότηση του Πολιτισμού πρέπει να γίνεται χωρίς κανένα εξορθολογισμό των εξόδων ή αφού συμμαζέψουμε τα πεταμένα σώβρακά μας να έρθει και το συνεργείο του καθαρισμού;