Thessaloniki forward

Έτσι ονομάζεται η ψηφιακή πρόταση της ΝΔ για την τουριστική προβολή της πόλης. Το site http://www.thessalonikiforward.gr μας προτρέπει να κατεβάσουμε και να χρησιμοποιήσουμε την ψηφιακή υπογραφή για τα mail μας αλλά και το banner στο site μας. ταυτόχρονα εμφανίζεται με facebook page αλλά και blog (στο οποίο θα γίνει και το Livestreaming της παρουσίασης του site). Σύμφωνα με το blog :

Η κεντρική ιδέα της πρότασης «ThessalonikiForward» είναι η καθιέρωση της Θεσσαλονίκης ως ενός αναγνωρίσιμου και ελκυστικού τουριστικού προορισμού, τόσο εντός, όσο κυρίως εκτός Ελλάδος. Πρόκειται ουσιαστικά για την «ηλεκτρονική υπογραφή» της πόλης (Signature Link), η οποία μπορεί να προστίθεται στα e-mails και στις ιστοσελίδες επιχειρήσεων, φορέων, ακόμα και blogs. Ήδη έχουν ολοκληρωθεί η εικαστική πρόταση και η δημιουργία της σχετικής ιστοσελίδας (www.thessalonikiforward.gr), τα οποία και θα παρουσιαστούν στην εκδήλωση.

Ποια εκδήλωση;

Η πρόταση ψηφιακής στρατηγικής της Νέας Δημοκρατίας με τον τίτλο «ThessalonikiForward», που αφορά την τουριστική προβολή της Θεσσαλονίκης και της ευρύτερης περιοχής θα παρουσιαστεί σε ειδική εκδήλωση, την Πέμπτη 14 Απριλίου και ώρα 7 μ.μ. στο ξενοδοχείο THE ΜΕΤ (26ης Οκτωβρίου 48). Τον Πρόεδρο της ΝΔ κ. Αντώνη Σαμαρά, θα εκπροσωπήσει ο Αντιπρόεδρος του κόμματος κ. Δημήτρης Αβραμόπουλος.

Τις θέσεις της ΝΔ για τον Τουρισμό θα παρουσιάσει η Βουλευτής Όλγα Κεφαλογιάννη, Υπεύθυνη του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Τουριστικής Ανάπτυξης, ενώ την πρόταση θα αναλύσει ο Αναπληρωτής Γραμματέας Παραγωγικών Τομέων του κόμματος Στράτος Σιμόπουλος.

Βέβαια τα προβλήματα του παραπάνω εγχειρήματος είναι πολλαπλά. Η αντιπολιτευόμενη παράταξη στον Δήμο εμφανίζεται με ανταγωνιστική πολιτική με τις επίσημες κινήσεις του Δήμου που μόνο σύγχυση μπορούν να προκαλέσουν σε όσους ξένους θέλουν σοβαρά να δραστηριοποιηθούν στην τουριστική αγορά της Θεσσαλονίκης. Σε αυτή την πόλη ο καθένας έχει το σχέδιό του. Κανενός το σχέδιο δεν μπορεί να δουλέψει με αλλουνού. Ο καθένας τραβά τον δρόμο του…

Αλλά και η εκτέλεση του όλου προγράμματος είναι εξίσου προβληματική. Η σελίδα που παραπέμπει το banner που χρησιμοποιείται και σαν υπογραφή στα email δεν προσφέρει καμία πληροφορία για την πόλη. Η μόνη λειτουργικότητα της είναι να κατεβάσεις την ψηφιακή υπογραφή ή το banner αφού έχεις καταχωρήσει τα στοιχεία σου.  Δεν δημιουργείς ταυτότητα για την πόλη με ένα banner.

Επίσης σε κανένα σημείο δεν φαίνεται ποιος είναι ο υπεύθυνος για την σελίδα, ποιος την διαχειρίζεται και ποιου είναι η ιδέα σε τελική ανάλυση.  Το μόνο που κατάφερα να βρω είναι πως ο server που φιλοξενεί την σελίδα ανήκει σε μία εταιρία με έδρα το Hemel Hempstead της Μεγάλης Βρετανίας.
Ένας ξένος που δεν γνωρίζει τα μικροπολιτικά παιχνίδια της Ελλάδος μάλλον δεν θα έβρισκε όλα τα παραπάνω δείγμα σοβαρότητας.
Ένας κακόπιστος θα μπορούσε να πει πως αυτό είναι μια προσπάθεια από μεριά της ΝΔ να συγκεντρώσει προσωπικά στοιχεία για να μας βομβαρδίσει μετά με τα ανάλογα διαφημιστικά μηνύματα, ακριβώς όπως τα διαφορά ηλεκτρονικά μηνύματα που προτρέπουν τον κόσμο  να συμπληρώσει τα στοιχεία του για να σωθούν τα σκαντζόχοιράκια στο Νότιο Βιετνάμ.
Βέβαια σύμφωνα με το Ξυράφι του Hanlon “ποτέ μην αποδίδεις στη μοχθηρία, αυτό που μπορεί να εξηγηθεί επαρκώς από την ανικανότητα”  και δυστυχώς για ακόμη μια φορά οι τοπικοί μας άρχοντες καταφέρνουν να το επιβεβαιώσουν.

Η πόλη χρειάζεται συντονισμένες προσπάθειες για να βρει τον δρόμο της. Χρειάζεται σύνθεση και όχι αντιπαράθεση. Χρειάζεται σοβαρότητα και όχι ακόμη μια επίδειξη επαρχιωτισμού. Όλοι οι άρχοντες και οι επίδοξοι άρχοντες θα έπρεπε να το λάβουν αυτό υπ’ όψιν τους γιατί θα κριθούν από τις πράξεις τους και δυστυχώς για αυτούς την επόμενη φορά ο κόσμος δεν θα έχει καμιά διάθεση επίδειξης επιείκειας.

Η ιδέα δεν είναι κακή στην αρχική της σύλληψη. Μια πόλη μπορεί να είναι ένα Brand για να είναι όμως ένα brand θα πρέπει να έχει την ίδια εικόνα παντού. Online και offline. Το thessalonikiforward έρχεται να προωθήσει αυτό το brand με ένα banner και μια υπογραφή στο mail του καθενός. Στην ουσία ζητάει ο καθένας να προωθεί την πόλη με έναν ηλεκτρονικό τρόπο. Ποια πόλη όμως; Την πόλη που θέλει ο Μπουτάρης, την πόλη που θέλει ο Γκιουλέκας; Την πόλη της Μπιρμπίλη ή αυτή του Σαμαρά;

Έχουμε αποφασίσει σαν πολίτες αυτής της πόλης ποια είναι τα χαρακτηριστικά του brand μας; ποιο είναι το usp μας;

Μήπως έπρεπε πρώτα να συμφωνήσουμε σ’ αυτό και μετά να δούμε πως θα το προωθήσουμε, από κοινού και χωρίς τα κόμματα;

—–

Update: Για την πληρότητα του ρεπορτάζ επισυνάπτουμε και το video με την ομιλία του Στράτου Σιμόπουλου στην παρουσίαση του thessalonikiforward

 

 

4 Responses to Thessaloniki forward

  1. Ένα από τα πολλαπλά προβλήματα του εγχειρήματος είναι το “don’t think” κομμάτι του σλόγκαν. Ακυρώνει όλα τα επιχειρήματα που παραθέτουν για να επισκεφτεί κανείς την πόλη. Δεν ξέρω αν είναι συμπέρασμα που βγάζω λόγω του αντι-μεταμοντερνισμού μου, αλλά προτιμώ το “think and go”.

  2. Συμφωνώ.

  3. Pingback: Thessaloniki rewind

  4. Από το θεαθήναι περάσαμε στο θεαθεσσαλονίκαι.