Μαρτυρικοί πολίτες 1986 -2008

Η καλοκαιρινή ραστώνη επηρρέασε ακόμη και μας που βρισκόμαστε στην πόλη. Όλους;

Όχι ο Πάνος ο Ζέρβας ευτυχώς δεν κοιμήθηκε. Μέσα από το blog του διάβασα την είδηση από άρθρο της Μαρούλας Πλήκα στην Αυγή και τα πήρα στο κρανίο.

Με λίγα λόγια

“Η πλειοψηφία του Δημοτικού Συμβουλίου αρνήθηκε να εντάξει τη Θεσσαλονίκη στο “Δίκτυο των Μαρτυρικών Πόλεων” με το επιχείρημα ότι η εβραϊκή παροικία που γκρεμίστηκε από τους Ναζί κατοικούσε μόνον… 500 χρόνια στην πόλη!

Δίκτυο των Μαρτυρικών Πόλεων και Χωριών της Ελλάδας περιόδου 1940-1945″ είναι μια πρωτοβουλία φορέων τοπικής αυτοδιοίκησης που ιδρύθηκε :

Στις 12 Δεκεμβρίου 2000 37 Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης της Χώρας ιδρύουν  το ΔΙΚΤΥΟ ΜΑΡΤΥΡΙΚΩΝ ΠΟΛΕΩΝ & ΧΩΡΙΩΝ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ 1940-1945, “ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑΤΑ” με έδρα τη Μαρτυρική Πόλη των Καλαβρύτων.
Σκοποί του Δικτύου είναι:
Η ανάληψη ουσιαστικών πρωτοβουλιών για τη λήψη και εφαρμογή μέτρων και προγραμμάτων για τη διατήρηση άσβεστης της ιστορικής μνήμης των εκατομμυρίων θυμάτων του Β΄ Παγκοσμίου πολέμου για να μην ξαναγίνει πόλεμος, της μνήμης του Ελληνικού λαού για τη συνεισφορά του στον αγώνα για τη συντριβή του Ναζισμού και του φασισμού και της καταξίωσης των αγωνισθέντων, σφαγιασθέντων, εκτελεσθέντων, διωχθέντων, φυλακισθέντων, μαρτυρησάντων, βασανισθέντων κατοίκων των πόλεων και των χωριών τους κατά τη Γερμανική, Ιταλική και Βουλγαρική Κατοχή της περιόδου 1940-1945.

Η δημοτική παράταξη της  Θεσσαλονίκης των Πολιτών και της Οικολογίας κατέθεσε πρόταση για ένταξη της Θεσσαλονίκης στο δίκτυο και στο τελευταίο δημοτικό συμβούλιο, ουσιαστικά υιοθέτηθηκε, από την πλειοψηφία του, η σχετική αρνητική εισήγηση της “Επιτροπής Ονοματοθεσίας Οδών” με τις παρακάτω, τουλάχιστον προσβλητικές δικαιολογίες :

α) Η εξόντωση του 91% των Εβραίων συμπολιτών μας στα ναζιστικά στρατόπεδα θανάτου -το υψηλότερο ποσοστό στην Ευρώπη- δεν στοιχειοθετεί την ανάδειξη της πόλης μας σε “μαρτυρική πόλη”, εφόσον το μαζικό αυτό έγκλημα διαπράχθηκε εκτός Θεσσαλονίκης (!) και
β) οι Εβραίοι “εγκαταστάθηκαν” στη Θεσσαλονίκη από την Ισπανία το 1492

και όπως επισημαίνει και η Μαρούλα “- άρα δεν είναι… “μπαγιάτηδες” – αποσιωπώντας προφανώς ότι είναι ξεριζωμένοι-θύματα θρησκευτικών διωγμών και ότι η παρουσία εβραϊκών κοινοτήτων στην πόλη μας ανάγεται τουλάχιστον στους “ελληνιστικούς χρόνους”.”

Είμαι περίεργος να μάθω πόσο “μπαγιάτης” είναι ο Δήμαρχός μας. Είναι και αυτός απ’ ευθείας απόγονος του Μεγάλου Αλεξάνδρου;

Δεν θα μιλήσω για το αν θα πρέπει ή όχι να αλλάξει η απόφαση, απλά θα σας στείλω σε ένα κείμενο του Νίκου Γενημάκη που γράφτηκε σε ανύποπτο χρόνο και που ίσως εξηγεί και την απροθυμία της πλειοψηφίας.

Το θέμα δεν είναι τόσο απλό και θεωρώ ότι και οι χειρισμοί του κ. Μηταφίδη δεν ήταν οι ενδεδειγμένοι. Η λογική που διέπει την κυβερνώσα παράταξη, δυστυχώς διέπει και τις υπόλοιπες, με μικρές παραλλαγές.

Ο κ. Μηταφίδης έκανε μια πρόταση που τον τιμά και βρήκε, από ότι μπορώ να καταλάβω και υποστήριξη από την παράταξη του Μπουτάρη και εκεί σταμάτησε.

Γιατί θα έπρεπε η πρόταση να γίνει με τους πολίτες απόντες; Γιατί δεν βρήκε ένα τρόπο να το επικοινωνήσει στον κόσμο; Για να μπορεί ο φίλος μου ο Πάνος να έχει τίτλο “Ποιά Μπουγατσαδούπολη; ΣΚΑΤΟΥΠΟΛΗ πρέπει να λέμε τη Θεσσαλονίκη!“; Ένας άνθρωπος που επέλεξε να ζήσει εδώ χωρίς να έχει μεγαλώσει εδώ. Γιατί θα πρέπει να τρώω στην μάπα προσβολές για την πόλη μου και τους κυβερνήτες αυτής, όταν οι “άλλοι” δεν διαφέρουν;

Στο site τους η Πρωτοβουλία, τις ώρες που γράφω το κομμάτι, δεν έχει καμία αναφορά και ούτε έλαβα και δελτίο τύπου, εν αντιθέσει για το πάρτι τους που έλαβα 3 δελτία τύπου. Η κα Αράπογλου έχει κλείσει το site της παράταξης. Τόσο ήταν η επικοινωνία με τους ψηφοφόρους, τόσο τους χρειαζότανε.

Αν μιλήσουμε και για την παράταξη που κατέθεσε την πρόταση, της Θεσσαλονίκης των κινημάτων και της οικολογίας, θα διαπιστώσουμε ότι :

1ον) Το Site τους έχει σταματήσει να ανανεώνεται από το 2006

2ον) Ακόμα τον Κουράκη έχει επικεφαλής και παραμένει Κουρακοκεντρικό (μόνο το δικό του βιογραφικό είδα) και

3ον) Η πρόταση του κ. Μηταφίδη, όπως φαίνεται εδώ είναι πολύ παλιά. Μπορεί κάποιος από την παράταξη να μας ενημερώσει για το ιστορικό της υποβολής της; Αν ενδιαφέρεται για την συμπαράστασή των πολιτών

Αν ο Πάνος δεν το διάβαζε στην Αυγή των 2000 φύλων, δεν θα το είχε πάρει πρέφα κανένας.

Τι θέλω να πω με όλα αυτά;

Για να πολεμήσεις το σύστημα ΠαπαγεωργοπουλοΨωμιάδη χρειάζεσαι συμμάχους. Αυτούς τους βρίσκεις όταν τους σέβεσαι συνεχώς στα 4 χρόνια και όχι όταν τους θυμάσαι παραμονές εκλογών.

Η δικιά μου η θέση και ίσως και αρκετών που συμμετέχoυν στο ομαδικό αυτό blog είναι σαφώς υπερ της πρότασης, όχι ότι έτσι διορθώνουμε τίποτα, αλλά για να μαθαίνουν οι καινούργιοι και να θυμούνται οι παλιοί.

Ως προς τις παρατάξεις αυτό που έχω να πω είναι να προσπαθήσουν να ξεχάσουν τα παλιά και να αποκτήσουν μια άλλη αντίληψη. Αυτή της συμμετοχικότητας. Τα λόγια είναι εύκολα.

Με κίνδυνο να συγχίσω τον φίλο μου Abranavel, θα ρωτήσω πάλι, η εβραϊκή κοινότητα τι άποψη έχει για το θέμα, που την αφορά και άμεσα; (ο Abranavel αντιλαμβάνεται με τι ύφος το ρωτάω. Οι υπόλοιποι μπορείτε να προσπεράσετε την παράγραφο αυτή)

Υ.Γ. Ύστερα από την πετυχημένη 1η ΕΔΕ ο δήμαρχος βγάζει και sequel με τίτλο “ΕΔΕ για το ίδιο θέμα ΙΙ“. Βλέπετε έχει να αντιμετωπίσει την υπερπαραγωγή “Ο έλεγχος της Οικονομικής Επιθεωρήτριας” που έχει άλλα συμπεράσματα από την 1η ΕΔΕ. Που καιρός και μυαλό για μαρτυρικές πόλεις.

Τα 22,5 εκατ. Ευρώ τα βρήκαμε ή ψάχνουμε ακόμη Δήμαρχε;

6 Responses to Μαρτυρικοί πολίτες 1986 -2008

  1. Όχι φίλε η Πρωτοβουλία ΕΧΕΙ ΜΗ ΑΝΑΦΟΡΑ στο δελτίο της για τη συνεδρίαση του ΔΣ: http://www.protovoulia2006.gr/site.php?&file=press-view.xml&id=313

    Όσο για την επίσημη εβραϊκή κοινότητα σιγά μη βγάλει κάτι όταν στηρίζει Παπαγεωρόπουλο-Ψωμιάδη. Ελπίζω να μη συγχιστεί ο Abravanel με αυτό.

    Για τα άλλα έχεις δίκιο.

  2. Pingback: Shame on the Municipality of Thessaloniki « Abravanel

  3. O abravanel δεν συγχύζεται αλλά διαφωνεί. 🙂
    Η γενίκευση οτι η κοινότητα στηρίζει παπαγεωργόπουλο/ψωμιάδη είναι απλά λανθασμένη. Οντως λόγω της κληρονομιάς Κοσμόπουλου ο Παπαγεωργόπουλος είχε τις συμπάθειες συγκεκριμένων αξιωματούχων. Ο Ψωμιάδης ποτέ.

    Και για να ξεκαθαρίσουμε μερικά πράγματα. Η ΙΚΘ δεν έχει μιλήσει για άπειρα άλλα πράγματα όπως η κατηγορηματική άρνηση για την δημιουργία μνημείου στις αρχές του ’90 ή τα ρεζιλίκια με τις προσκλήσεις στην έκθεση για το Αγ.Ορος λόγω των αντισημιτικών υστεριών μέρίδας μοναχών. Καν δε μίλησε για τις διαδηλώσεις εναντίον της τον Ιούλιο του 2006. Ολα γιατί να μην ενοχληθεί ο κ.Παπαγεωργόπουλος; Δεν νομίζω οτι ειλικρινά το πιστεύει κάποιος.

    Οπότε γιατί;
    1. Η ΙΚΘ έχει μάθει να σκύβει το κεφάλι φοβούμενη επιπτώσεις. Οι επιπτώσεις είναι ο βανδαλισμός μνημείων, η πορείες ενάντια στους εβραίους της πόλης όπως έγινε το 2006 κ.α
    Στα πλαίσια των επιπτώσεων σχετίζονται διάφορα “κωλύματα” στη λειτουργία του τοπικού δημοτικού σχολείου, του μουσείου κ.α

    Αυτές οι “παράπλευρες απώλειες” έχουν σημειωθεί στο παρελθόν και ακριβώς γι’αυτό αναγκάζομαι να μιλώ εγώ ανώνυμα.

    2. Η ΙΚΘ φοβάται την δημιουργία αντισημιτικού κλίματος, λόγω της διαστρέβλωσης των απόψεων της στην κοινωνία. Πχ δείτε την ανάρτηση μου για το ΠΑΣΟΚ ως εβραικό κόμμα και πως αναπαράχθηκε από 10+ ιστότοπους ως “αποκάλυψη”.

    3. Η ΙΚΘ λειτουργεί διαχειριστικά. Οι δεκαετίες με σκυμμένο το κεφάλι έχουν παραμορφώσει τα αντανακλαστικά της κοινότητας.

    4. Υπάρχει όντως η υποψία οτι όντως μέρος της ηγεσίας θεωρεί τον κ.Παπαγεωργόπουλο ως το μικρότερο κακό. Προσωπικά διαφωνώ με αυτή τη λογική και θεωρώ οτι εντάσσεται στο πλαίσιο των παραμορφωμένων αντανακλαστικών της κοινότητας – η λογική του “κατεβάζω τα στόρια και περιμένω την μπόρα να περάσει” οδήγησε σε μια οξεία δυσανεκτική Θεσσαλονίκη.

  4. Η απάντηση του κ.Παπαγεωργόπουλου -> http://www.express.gr/news/apeoz_(xenesoz_dhmosieyseis)/55262oz_2008072355262.php3

    Αδυνατεί να καταλάβει οτι το πρόβλημα είναι το σκεπτικό της απόφασης και όχι η είσοδος σε ένα αμφίβολο Δίκτυο. Επίσης είναι τραγικοκωμικό που δεν συνειδητοποιεί οτι ο χαμός του εν πεμπτου της πόλης, η καταστροφή ενός από τα σημαντικότερα εβραικά νεκροταφεία παγκοσμίως, η καταστροφή δεκάδων συναγωγών με τον καλλιτεχνικό τους πλούτο, η κλοπή του ανεκτίμητου ιστορικού αρχείου της κοινότητας αποτελούν “καταστροφές από τος φασίστες”.

  5. Pingback: thess.gr | Μάρτυρες και μαρτύρια

  6. Pingback: (Υπερ)τοπική και α-τοπική δημοσιογραφία « Meta Journalism