Τι σε κάνει “δικό μας”;

Το πρόβλημα που περιγράφεται παρακάτω δεν είναι μόνο πρόβλημα της πόλης μας, είναι πρόβλημα της ελληνικής νομοθεσίας και του ελληνικού κράτους που προτιμά πολλές φόρες να ξεχνά ότι ο κόσμος αλλάζει, ο κόσμος μικραίνει, ότι δεν είμαστε μόνοι μας. Φιλοξενούμε ανθρώπους από διάφορα μέρη του κόσμου που έχουν έρθει για μια καλύτερη ζωή. Μερικοί από αυτούς, όπως η περίπτωση που ακολουθεί έχουν ζήσει περισσότερα χρόνια στην πατρίδα μας/τους παρά στον τόπο καταγωγής τους.

Ο λόγος που η επιστολή αυτή φιλοξενείται στο thess, έχει να κάνει με το ότι ο συνάνθρωπός μας που ζητά την συμπαράστασή μας είναι συμπολίτης μας. Δεν ξέρω τι ακριβώς μπορώ να κάνω, ίσως τίποτα αλλά σίγουρα μπορώ να του δώσω βήμα εδώ μέσα. Ξεπεράστε τις όποιες φοβίες σας και δέστε το πρόβλημα όπως εμφανίζεται. Έχει δικαίωμα στο όνειρο, στην ζωή ο Χατσατριάν;

“Ήρθα στην Ελλάδα το 1993 σε ηλικία 8 ετών μαζί με την οικογένεια μου για μια καλύτερη ζωή. Φοίτησα κανονικά στο σχολείο από την Α΄ Δημοτικού μέχρι και την Γ΄ Λυκείου. Το 2005 μετά από εξαετή ευδόκιμη φοίτηση, μέσω πανελλαδικών εξετάσεων πέρασα στο Τ.Ε.Ι. Μεσολογγίου.

Μέχρι στις 20.1.2006 η άδεια διαμονής μου ήταν Αυτοτελής (επειδή ήμουν μαθητής), από τις 20.1.2006 μέχρι στις 20.1.2007 ανανέωσα την άδεια διαμονής μου σαν σπουδαστής (καθώς ήμουν πλέον φοιτητής στο Τ.Ε.Ι. Μεσολογγίου).

Πήγα στο Τ.Ε.Ι. Μεσολογγίου, έκανα την έγγραφη και έμεινα εκεί για λίγο χρονικό διάστημα. Οι γονείς μου οικονομικά δεν μπορούσαν να με βοηθήσουν για αυτό αναγκάστηκα να εγκαταλείψω τις σπουδές μου και να γυρίσω πίσω στην Θεσσαλονίκη και στην οικογένεια μου επειδή αντιμετώπιζα σοβαρό οικονομικό πρόβλημα.

Ήρθα στην Θεσσαλονίκη και άρχισα να εργάζομαι. Στις 20.1.2007 ανανέωσα την άδεια διαμονής μου πλέον σαν εργαζόμενος. Στις 10 Οκτωβρίου 2007 πληροφορήθηκα από το γραφείο αλλοδαπών ότι η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας για να εκδώσει την άδεια διαμονής της περιόδου 20.1.2006 – 20.1.2007 (το χρονικό διάστημα δηλαδή που είχα καταθέσει αίτηση για άδεια διαμονής μου σαν σπουδαστής) ζητά να προσκομίσω αναλυτική βαθμολογία από το Τ.Ε.Ι. Μεσολογγίου.

Εγώ όμως αναγκάστηκα να εγκαταλείψω τις σπουδές μου για τους παραπάνω λόγους που σας ανέφερα και δεν έχω δώσει εξετάσεις.

Τι έπρεπε να κάνω τώρα;

Ρώτησα στο γραφείο αλλοδαπών. Με την απάντηση που πήρα ξαφνιάστηκα. Μου είπαν πως την περίπτωση μου δεν την έχει προβλέψει ο νομοθέτης και μου έδωσαν κάποιο τετραψήφιο αριθμό τηλεφώνου του Υπουργείου Εσωτερικών στη Διεύθυνση Αλλοδαπών.

Την επόμενη μέρα το πρωί πήρα τηλέφωνο. Το σήκωσε κάποιος υπάλληλος και άρχισα να του λέω το πρόβλημα μου. Έκπληκτος άκουσα την απάντηση. Μου λέει.

-Νεαρέ δεν μπορείς να κάνεις του κεφαλιού σου.

Του λέω:
-Τι του κεφαλιού μου έκανα; Δεν μπόρεσα για οικονομικούς λόγους να συνεχίσω τις σπουδές μου. μου απαντά λέγοντας επί λέξει.

-Νεαρέ δεν είστε έλληνας πολίτης, δεν μπορείτε να κάνετε ότι κάνει ένας έλληνας πολίτης,

Μη μπορώντας να με βοηθήσει, με παρέπεμψε σε έναν άλλον υπάλληλο, ο άλλος σε έναν άλλον, ο άλλος σε έναν άλλον. Ώσπου μια ευγενικής ιδιαίτερα κατοπιστική κυρία μου υπόδειξε να απευθυνθώ στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας αλλά και να συμβουλευτώ έναν δικηγόρο.

Πήγα στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας. Εκεί με ενημέρωσαν ότι μόνο με δικηγόρο θα μπορούσε να γίνει δεκτός και με παρέπεμψε στο γραφείο αλλοδαπών του δήμου της περιοχής μου.

Πηγαίνω στο γραφείο αλλοδαπών. Η υπάλληλος στην οποία απευθύνθηκα έδειξε μεγάλη κατανόηση. Ασχολήθηκε με την υπόθεση μου, πήρε τηλέφωνο στην περιφέρεια. Μάλιστα αφού πήγε η ίδια (και για άλλες υποθέσεις) στην περιφέρεια μου είπε να περιμένω γιατί εκεί είχαν πάρα πολύ δουλειά. Το αποτέλεσμα είναι ότι από τον Οκτώβριο μέχρι και σήμερα δεν έχω βγάλει καμιά άκρη….”

Περισσότερες πληροφορίες εδώ.

13 Responses to Τι σε κάνει “δικό μας”;

  1. “δεν την έχει προβλέψει ο νομοθέτης”…
    Αηδίες και φτηνές δικαιολογίες. Οι νόμοι φτιάχνονται -θεωρητικά- για να εξυπηρετούν τις ανάγκες της κοινωνίας την εκάστοτε χρονική περίοδο. Οπερ σημαίνει, ας βάλει κάτω τον πισινό του ο Αγνωστος Νομοθέτης και ας προβλέψει κάτι σχετικό, γιατί αυτού του είδους οι περιπτώσεις πληθαίνουν μέρα με τη μέρα.

  2. Pingback: Όπου σχολείο και πατρίς… « Allu Fun Marx: Βόλτες στην Blogoslovakia

  3. ΟΚ, η νομοθεσία πρέπει να «περπατήσει» και να μιλήσει άλλες γλώσσες –βέβαια, χλωμό το βλέπω, γιατί είναι αυτή η ίδια νομοθεσία που θεωρεί ακόμη τη Θεσσαλονίκη παραμεθόριο και δεν επιτρέπει στους αλλοδαπούς να αγοράσουν ακίνητα εδώ, αν δεν πάρουν ειδική άδεια από το ΓΕΕΘΑ (κάτι που μπορεί να διαρκέσει και μήνες ακόμη και ποιος πωλητής ακινήτου θα περιμένει μήνες για να εισπράξει, ιδίως αν ο υποψήφιος αγοραστής μιλάει άλλη γλώσσα…).
    Η νομοθεσία, όμως, είναι μόνο η μία πλευρά του ζητήματος. Υπάρχει και η άλλη, που για μένα είναι βασικότερη: η νοοτροπία. Πολύ θα ήθελα να ήξερα το ονοματεπώνυμο του ανθρώπου, που είπε αυτό το ωραίο «Νεαρέ δεν είστε έλληνας πολίτης, δεν μπορείτε να κάνετε ότι κάνει ένας έλληνας πολίτης», πιθανότατα γιατί ήταν πρωί ακόμη και δεν είχε προλάβει να πιει το καφεδάκι του ή γιατί δεν του έκατσαν οι προβλέψεις στο «Στοίχημα».
    Πολύ θα ήθελα να τον ρωτήσω (και ας είναι χιλιοειπωμένο…) μήπως οι γονείς του- ή κάποιος άλλος συγγενής του- ήταν κάποτε οικονομικοί μετανάστες στη Γερμανία ή μήπως οι παππούδες του έβγαζαν τα προς το ζην πλένοντας πιάτα στο Αμέρικα.
    Κι αφού είμαστε, λοιπόν, τόσο Ελληνάρες, ας θυμηθούμε και τον Ισοκράτη, που μας πληροφόρησε ότι «Έλληνας είναι όποιος μετέχει της Ελληνικής Παιδείας». Έλληνας ήταν κι ο Αίσωπος, που καταγόταν μεν από τη Φρυγία, αλλά οι περισσότεροι τον θεωρούμε “δικό” μας. Ελεος ρε παιδιά, ας κοιτάξουμε λίγο μπροστά (και λίγο πίσω και λίγο δίπλα), επιτέλους!

  4. Άμα ο υπάλληλος είναι έλληνας πολίτης, λυπάμαι που είμαι κι εγώ το ίδιο με αυτόν.

  5. Pingback: Μιλώντας για τα πάντα » Blog Archive » Μόνο οι Έλληνες κάνουν του κεφαλιού τους

  6. Δυστυχως, υπαρχουν πολλες παρομοιες περιπτωσεις -“ευτυχως” ισως για το δικηγορο, που θα ανατρεξει σε αυτες για να στηριξει τον πελατη του. Μια παρομοια περιπτωση που γνωριζω ειναι μιας κοπελιτσας γεννημενης στην Ελλαδα, απο μητερα ελληνιδα και πατερα αφρικανο (και οι 2 υπαλληλοι στο ΕΣΥ) στην οποια, μολις τελειωσε το λυκειο, της ανακοινωθηκε η… απελαση της! Τρελαθηκε το 18χρονο κοριτσι -και οι γονεις βεβαια- και η υποθεση βρηκε αισιο τελος μετα απο ενα δικαστικο γολγοθα. Τα κενα της νομοθεσιας ειναι πολλα και δεν αξιζει να ταλαιπωρουνται ευαισθητοι ανθρωποι για τις παραλειψεις του κρατους (μας). Εκει μεσα, στη Βουλη, τι κανουν; δεν ειναι ο χωρος οπου νομοθετουν;

  7. Pingback: ΩΡΑ ΕΛΛΑΔΑΣ » Επειδή η αγάπη μαθαίνεται…

  8. "ΩΡΟΜΙΣΘΙΟΙ' η διαρκής πτώση/αυτοαναίρεση του ίδιου του Συλλογικού μας «ΕΙΝΑΙ».

    ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΩΝΑ
    ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΜΟΥΣΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

    Τα μελανά χρώματα «Παιδείας/Πολιτισμού»
    Ο «μεσαίωνας» των Ωρο-αμισθίων

    ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ

    Η Ωρο-αμισθία είναι ο εφιαλτικότερος δείκτης του (εκ)παιδευτικού και του πολιτειακού μας πολιτισμού.
    Είναι η διαρκής πτώση/αυτοαναίρεση του ίδιου του Συλλογικού μας «ΕΙΝΑΙ».

    Είναι μια άμουση γενική ΠΡΟΒΑ για την καθολική επικράτηση των σιναμερικανικών μοντέλων αποδόμησης τόσο στο (κοινωνικά ορισμένο) κράτος/έθνος όσο και για την ολοκληρωτική μετάλλαξη των ευρύτερων οικονομικών/πολιτικών σχηματισμών σ’ ένα πεδίο βολής φτηνό με στόχους τους αυξανόμενους κάθε λογής ‘απασχολήσιμους’. Για να τρέχουν κι αυτοί (ακόμα πιο γρήγορα) φοβισμένοι και κουρδισμένοι πίσω από τις απάνθρωπες ‘προτεραιότητες’ μιας καταστροφικής πρακτικής για την ΟΛΗ ΖΩΗ του ΠΛΑΝΗΤΗ. Να ‘απολαμβάνουν’ (και αισθητικά) με άδεια την τσέπη -και με φουσκωμένη την πιστωτική κάρτα- την δρομολογημένη κατανάλωση άχρηστων κι επιζήμιων εννοιών και πραγμάτων για μια ΜΙΣΗ ΚΑΙ ΒΓΑΛΕ ‘πλουσιοπάροχη’ Υπό-ζωή.

    http://www.parodos.net.gr/3onstrike.htm

    ΔΩΣΕ ΑΠΛΟΧΕΡΑ ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΣΗ
    ΧΤΙΣΕ ΤΩΡΑ ΤΗ ΣΥΜΠΑΡΑΤΑΞΗ ΣΤΟΝ ΚΟΙΝΟ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΜΑΣ ΑΓΩΝΑ

    ΠΡΟΩΘΗΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΣΤΟΥΣ ΣΥΜΜΑΧΟΥΣ
    ΑΛΛΑ ΚΑΙ Σ’ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ -ΜΙΚΡΟΥΣ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΟΥΣ-
    ΚΛΕΙΔΟΚΡΑΤΟΡΕΣ ΤΟΥ ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟΥ ΚΑΤΕΡΓΟΥ ΤΗΣ ΩΡΟ-ΑΜΙΣΘΙΑΣ

    ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΩΝΑ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΜΟΥΣΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

  9. Προφανώς θεωρείς ότι οι οικονομικές σου διεκδικήσεις, αφού πρώτα έχεις δεχτεί να εργάζεσαι με το σύστημα των Ωρο-αμισθιών, όπως λες, εμπίπτει στην ίδια κατηγορία με τις διεκδικήσεις του Χατσατριάν;
    Είσαι το λιγότερο έξω από το θέμα και επειδή το σχόλιό σου είναι φιλοξενούμενο εδώ, δεν σε χαρακτηρίζω όπως πρέπει.

  10. ...αν γλιτώσει το παιδί υπάρχει ελπίδα

    Yπόθεση Γ.Σ.Χ. – Ένα Test Drive
    http://users.thess.sch.gr/veccio/ereyna/gsh.html

  11. Αν θέλετε να προβάλλετε τα θέματά σας, μπορείτε να ενημερώνετε και με email τους διαχειριστές του thess. Δε βοηθάει ιδιαίτερα το linkspamming σε άσχετα θέματα, και μάλιστα χωρίς διευκρινίσεις.

  12. @exile

    Να λυπάσαι που είσαι έλληνας γενικά.

    Ζω στην ελλάδα απ’ όταν γεννήθηκα, όπως και οι γονείς μου και οι παππούδες μου κτλ κτλ. Αν κρίνω από την κατάσταση που έχω μπλέξει με τα ασφαλιστικά ταμεία και το δαιδαλώδες λαβύρινθο των δημοσίων υπηρεσιών, ο ήρωας της παραπάνω ιστορίας βρίσκεται σε πολύ καλό δρόμο.

    Το κράτος μας είναι ένα μπάχαλο και είναι το ίδιο μπάχαλο για όλους εκτός απ’ αυτούς που έχουν την οικονομική άνεση να πληρώνουν γρηγορόσιμα και ακριβούς λογιστές και δικηγόρους. Ας ήταν λεφτάς ο ήρωάς μας και θα έβγαζε άκρη μια χαρά, απ’ όποια χώρα και αν κατάγεται.