Η ελληνική έθνικ ποστ-μοντερν σουρεάλ κιτς αισθητική του Ψωμιάδη

Το ότι ο νομάρχης προσεγγίζει την αισθητική (και την πρακτική) του κιτς μου ήταν γνωστό. Το ότι προσπαθεί να την ιδεολογικοποιήσει έχει γίνει στους περισσότερους από εμάς αντιληπτό. Μπορούσε να φανταστεί κανείς, όμως, ότι ο Νομάρχης Θεσσαλονίκης θα έκανε το μεγάλο βήμα, να εκφράσει το ιδεολόγημά του μέσω της… Τέχνης;

Περνούσα αμέριμνος από τη Νομαρχία, και έκπληκτος παρατήρησα το παρακάτω έργο στην αυλή της:

Γλυπτό στη Νομαρχία 1

Γλυπτό στη Νομαρχία 2

Υποθέτω ότι το γλυπτό αυτό ήταν παραγγελιά του λαοπρόβλητου τοπικού άρχοντα. Συνδυάζει με άψογο τρόπο την πασίγωνστη post-modern καμπάνια με τις πολύχρωμες αγελάδες, που πέρασαν και από την Αθήνα, με το ελληνικό έθνικ της φουστανέλας και του τσαρουχιού. Κοντολογίς, φέρνοντας στη μνήμη μας τις ταυρομαχίες (ή μάλλον τα άλματα πάνω σε ταύρους) γνωστές από τη μινωική εποχή, το έργο υποδηλώνει μέσω σουρεαλιστικού συμβολισμού, ότι του τσολιά Έλληνα ο τράχηλος ζυγό δεν υπομένει, κι άμα λάχει πιάνει και τον ταύρο απ’ τα κέρατα. Ή τον πάπα απ’ τα… αλάθητα, αλλά φαντάζομαι κάτι τέτοιο δεν μπορεί να εκτεθεί στους κήπους της Νομαρχίας.

Τι άλλο θα δούμε; Μήπως να αρχίσω να ετοιμάζω τα χαρτιά μου για μετοίκηση στο Wellington της Νέας Ζηλανδίας;

13 Responses to Η ελληνική έθνικ ποστ-μοντερν σουρεάλ κιτς αισθητική του Ψωμιάδη

  1. Pingback: Μιλώντας για τα πάντα » Blog Archive » Ο Πανίκας και το κιτς