Καινοτομία άρπα κόλλας
Το μέλλον ανήκει σε αυτούς που το προετοιμάζουν
Πόσο αληθινή, πραγματικά είναι αυτή η πρόταση. Πέρα από σοφία κατανοητή, αποτελεί και το μότο ενός, εκ πρώτης άποψης ακατανόητου φεστιβάλ καινοτομίας.
Το ΕΒΕΘ του προέδρου του, κ. Δημήτρη Μπακατσέλου και η ΔΕΘ του πρώην προέδρου της κ. Δημήτρη Μπακατσέλου είναι υπεύθυνοι για την διοργάνωση του 1ου Φεστιβάλ καινοτομίας. Η αλήθεια είναι ότι οι διοργανωτές κράτησαν την ξένη ορολογία, φεστιβάλ, αντί να χρησιμοποιήσουν την πιο δόκιμη, ελληνική, πανηγύρι. Γιατί περί πανηγυριού πρόκειται.
Δυο βδομάδες πριν την έναρξη του Φεστιβάλ το
ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ site του “
ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΚΟΥ” φεστιβάλ είχε το πρόγραμμα σε link στον τίτλο της σελίδας του προγράμματος, καθιστώντας αδύνατη την εύρεσή του. Τρεις μέρες αργότερα, μετά προφανώς από παρατηρήσεις που έγιναν, αλλάξανε τον ενεργό τίτλο από “Το πρόγραμμα του Φεστιβάλ Καινοτομίας” σε “Κατεβάστε το πρόγραμμα του φεστιβάλ Καινοτομίας “. Όποιος πατούσε το
link έβγαινε όχι στο πρόγραμμα αλλά στην γενική πρόσκληση. Ένα πρόγραμμα έχει ποιος, που, πότε. Με ακρίβεια. Αυτό όχι.
Η κάτω πλευρά του site (footer) εμφάνιζε, μέχρι και την ημέρα επίσημης έναρξης μια σειρά από links τα οποία δεν ήταν ενεργά. Να μην πιάσουμε και το flash banner του site όπου το μότο δεν ήταν ίδιο με τα έντυπα. Αντί για “Το μέλλον ανήκει….” είχαμε “Το αύριο ανήκει…”. Καμμία σχέση…
Ενώ η αφίσα της εκδήλωσης αλλά και ο ίδιος ο κ. Μπακατσέλος στην ανακοίνωση του Φεστιβάλ από το βήμα του ΕΒΕΘ, σε ένα απαράδεκτο τεχνικά από το youtube video (από χρήστη με nickname motorsportsfree), έλεγε ότι το Φεστιβάλ θα διαρκέσει από 10 έως 16 Μαΐου, η εναρκτήρια εκδήλωση έγινε στις 13/5 ενώ οι παράλληλες εκδηλώσεις, δηλαδή μια στο ΚΟΣΜΟΣ ξεκίνησε στις 11/5. Τα έξυπνα καφέ της πόλης ήταν μόνο στο ΚΟΣΜΟΣ, δηλαδή εκτός πόλης…
Η εκδήλωση GoGreen στηρίχθηκε από τον ΟΑΣΘ που “έντυσε” ένα λεωφορείο του με γρασίδι προκειμένου να υποστηρίξει την πράσινη μετακίνηση. Ίσως θα ήταν καλύτερα αν αγόραζε ΕΣΤΩ και ΕΝΑ αυτοκίνητο με εναλλακτικά εκτός πετρελαίου, καύσιμα. Άσε που το γκαζόν που έντυσε το λεωφορείο ήταν “νεροβόρο”, ιδιότητα όχι και τόσο πράσινη.
Στην εναρκτήρια εκδήλωση, πρέπει να παραβρέθηκε όλος ο ΜΑΣΟΥΤΗΣ είδα σχεδόν όλους τους μαθητές που είχα σε σεμινάρια στην δεκαετία του 90. Το Βασιλικό Θέατρο ήταν γεμάτο από ηλικίες και ανθρώπους που δεν είχαν σχέση με την καινοτομία. Παππούς δίπλα από φίλο μου , είχε έρθει γιατί πίστευε ότι θα είχε φαΐ. Κοιμόταν σε όλες τις ομιλίες.
Από την εκδήλωση, που χρησιμοποιεί το όνομα της πόλης, απουσίαζε ο Δήμαρχος της αλλά όχι και ο πανταχού παρών Νομάρχης. Μπόρεσα να δω τον κ. Μπόλαρη, τον κ. Καλαφάτη και έμαθα ότι και η περιφερειάρχης ήταν εκεί.
Από την άλλη, ο έτερος διοργανωτής, η ΔΕΘ έλαμψε δια της απουσίας της μια και κανένας δεν χαιρέτησε από πλευράς της. Ίσως γιατί είχε κανονιστεί η εκδήλωση όταν ο κ. Μπακατσέλος κατείχε και το αξίωμα του προέδρου της ΔΕΘ…
Από τους διαφημισμένους καλεσμένους, ο κ. Χρηστάκης μίλησε μέσω video και δεν είδαμε, ούτε σε video τον
Κάρλο Ράτι του ΜΙΤ. Στην θέση του μίλησε μια βοηθός του. Ο καθηγητής του ΜΙΤ ήρθε το απόγευμα της Παρασκευής και τον φέρανε εσπευσμένα στο πάνελ όπου ήταν ομιλητής, κατά τις 9 ενώ η εκδήλωση είχε ξεκινήσει στις 18:30.
Ο κ. Μπακατσέλος μάλιστα που τον συνόδευε, ζήτησε να μην ξεκινήσει αμέσω την ομιλία του μπας και μετακινηθούνε θεατές από το διπλανό γεμάτο αμφιθέατρο του Opencoffee. Η οργάνωση αλά ελληνικά.
Τα περίφημα βραβεία καινοτομίας δόθηκαν την Πέμπτη (13/5) σε διάφορους. Ο πρώτος που το παρέλαβε ήταν η
κα Αμβροσιάδου με καταγωγή από την Θεσσαλονίκη, manager σε hedge fund του Λονδίνου. Το εγκώμιό της έπλεξε ο υπουργός κ. Βενιζέλος (Υπουργός Άμυνας) μέσω video. κανένας δεν μας εξήγησε τι καινοτομικό κάνει η κυρία.
Ο Μασούτης βραβεύτηκε για ένα πράσινο κατάστημα που κατασκεύασε. Αλήθεια, πόσο “πράσινος” είναι ο “Μασούτης” σαν επιχείρηση συνολικά;
Πέντε μέρες πριν την “έναρξη” των εκδηλώσεων, το γραφείο της Αθήνας που είχε αναλάβει την διοργάνωση, έψαχνε ανθρώπους για να γεμίσει τους χώρους της έκθεσης. Δεν μπόρεσα να καταλάβω γιατί το Φεστιβάλ Καινοτομίας Θεσσαλονίκης χρειάζεται γραφείο διοργάνωσης από την Αθήνα. Για να έχει δημοσιότητα στα μέσα; Γιατί κατά τα άλλα δεν το είδα και πολύ πετυχημένο.
Από άνθρωπο που δουλεύει σε εταιρία συμβούλων έμαθα ότι όταν ρώτησαν γιατί δεν δόθηκε η δουλειά σε κάποιον στην Θεσσαλονίκη, χρησιμοποιήσανε σαν δικαιολογία ότι δεν θέλανε να τους έχουνε να σκοτώνονται ποιός θα το πάρει…
Μπορεί η έκθεση καινοτόμων προϊόντων στην Αποθήκη Δ, να ήταν δωρεάν για τις εταιρίες που ενδιαφέρθηκαν, η οργάνωση όμως, σύμφωνα με συμμετέχοντες ήταν άθλια και η προβολή τους ακόμη χειρότερη. Σύμφωνα με καταγγελίες ορισμένων που συμμετείχαν, σε ppt οι διοργανωτές υπόσχονταν δημοσιότητα σε τουλάχιστον 2 περιοδικά της θεσσαλονίκης, στην πραγματικότητα παίζανε μόνο όσους θέλανε.
Από πλευράς συμμετοχών, δεν θεωρώ ότι η 3D τηλεόραση, που χρειάζονταν γυαλιά, που παρουσίζε το ΠΛΑΣΙΟ αλλά κι ο MAC που είχε η Elite είναι καινοτομίες. Όταν ένα προϊόν φτάσει να πουλιέται από το ΠΛΑΙΣΙΟ και την ELITE παύει να είναι καινοτομία και έχει γίνει καταναλωτικό προϊόν.
Άσε που υπάρχουν 3D τηλεοράση χωρίς χρήση γυαλιών, τις οποίες και έτυχε να δω σε έκθεση στην Ολλανδία τον Φεβρουάριο. Μ’ αυτή την λογική τα τακούνια της βοηθού του Κάρλος Ράτι ήταν πιο καινοτομικά από τα υπόλοιπα προϊόντα.
Από πλευράς ομιλιών, τρια ήταν τα σημεία που θα μπορούσα να πω ότι αντιπροσώπευαν το όλο πανηγύρι. Η καταπληκτική απάντηση της
Ντέμης του OFF RADIO σε στέλεχος της ΑΤΛΑΝΤΙΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ (
βλέπε σχόλιο) κατά την διάρκεια του Opencoffee, σε ερώτηση για το αν οι μετρήσεις του διαδικτυακού ραδιοφώνου της γίνονται από την AGB ή κάποια άλλη εταιρία. Δεν μπορώ να καταλάβω τι δουλειά είχε ένας τόσο άσχετος τύπος σε ένα φεστιβάλ καινοτομίας και ειδικά στο Opencoffee. Ακόμα και η Ντέμη που δεν δηλώνει ειδική, του έβαλε τα γυαλιά με άψογη, τεχνικά, απάντηση κάνοντας το κοινό να την χειροκροτήσει όσο κανέναν άλλο.
Το δεύτερο σημείο ήταν η απίθανη απάντηση του κ. Κυριακίδη, γενικού διευθυντή νομίζω, του Αγγελιοφόρου, σε ερώτησή μου. Όταν τον ρώτησα γιατί ενώ είναι δημοσιογραφικό το portal δεν έχει RSS μου απάντησε, ενοχλημένος και ίσως και λίγο επιθετικά “Γιατί, ποιός σας είπε ότι χρειάζεται; Το RSS είναι για δημοσιογράφους και όχι για καταναλωτές”. Υποθέτω γι’ αυτό και οι New York Times έχουν.
Είναι γνωστό ότι τα 150.000 που μας έλεγε ότι στοίχισε το site τα έχει ανταλλάξει με 3 χρόνια διαφήμιση με media shop και η συμφωνία τους θέλει να κάνουν συγκεκριμένο αριθμό hit σ’ αυτό το διάστημα, αλλιώς θα πρέπει να πληρώσουν. Η έξυπνη λύση, τρομάρα τους, ήταν να μην βάλουν RSS στο site. Όταν οι άσχετοι ασχολούνται με τεχνολογία…
Το τρίτο και καλύτερο απο όλα τα στοιχεία ήταν ότι στην Future City που οραματίστηκε ο ΕΒΕΘ και η ΔΕΘ δεν υπήρχε ασύρματο δίκτυο ούτε για πλάκα. Στηθήκανε από τους ανθρώπους ομιλίες χωρίς δυνατότητα πρόσβασης στο Internet, ασύρματα ή ενσύρματα. Ακόμα και ο άσχετος κ. Κυριακίδης του Αγγελιοφόρου στηλίτευσε την απουσία του Internet, όπως και τα παιδιά του Opnecoffee που δεν μπορούσαν να βοηθήσουν τις παρουσιάσεις των ομιλητών τους. Το όραμά τους εφιάλτης μας.
Ακούστηκε ότι η όλη διοργάνωση εντάσσεται στην προσπάθεια του κ. Μπακατσέλου να διεκδικήσει την δημαρχία, χτίζοντας το προφίλ του. Δεν θέλω να το πιστεύω. Τον κ. Μπακατσέλο τον έχω για σοβαρό επιχειρηματία που όταν κάποτε καταλάβει την κοροϊδία, που προφανώς εν αγνοία του, την ονομάσανε φεστιβάλ καινοτομίας, θα βγει ο ίδιος να την απαρνηθεί.
Πως μπορεί κάποιος να πιστεύει ότι ασχολείται σοβαρά με την καινοτομία στην Θεσσαλονίκη, όταν αγνοεί και τι θα πει καινοτομία αλλά και ποιοί στην πόλη καινοτομούν. Είναι δυνατόν κάποιος να θέλει να χτίσει το προφίλ του στην Θεσσαλονίκη και να μοιράζει απλόχερα λεφτά σε αθηναϊκό μαγαζί; Γιατί; Για να πάρει δημοσιότητα στα Αθηναϊκά κανάλια; Δεν θέλω να το πιστέψω. Δεν μπορώ να πιστέψω ότι ήθελε να εμφανιστεί στο Mega το πρωι της Παρσκευής, στην εκπομπή του Οικονομέα και του Καμπουράκη και να μην μπορεί να εξηγήσει πειστικά τι είναι η καινοτομία. Κανείς δεν θα ήθελε να μιλήσει για κάτι που δεν καταλαβαίνει και μετά να θέλει ν ατο εισπράξει και σαν θετικό στην εικόνα του. Πολύ περισσότερο ένας τόσο έξυπνος άνθρωπος όπως ο κ. Μπακατσέλος.
Δεν θέλω να πιστεύω ότι υπάρχουν τόσο αφελείς συμπολίτες μου, που τσιμπήσανε με το πανηγυράκι που στήθηκε. Δεν θέλω να πιστεύω ότι ΑΥΤΟ είναι το όραμα των αρχόντων του τόπου για τον τόπο. Αν όντως ο κ. Μπακατσέλος ενδιαφέρεται για την δημαρχία και χρησιμοποίησε αυτή την εκδήλωση με τέτοιο σκοπό όπως λένε οι κακοήθεις, τότε ένα πράγμα έχω να του πω :
Το μέλλον ανήκει σε αυτούς που το προετοιμάζουν και εσείς ήρθατε απροετοίμαστος.
Pingback: Φεστιβάλ για τα πανηγύρια « We are not alone
May 15, 2010 - 1:42 pm
σωστός….
λυπηρό, αλλά σωστός..
May 15, 2010 - 2:53 pm
Είσαι πραγματικά άδικος με την όλη διοργάνωση.
Σίγουρα υπήρχαν πολλά περιθώρια βελτίωσης αλλά τελικά ήταν μία καλή διοργάνωση.
Ήμουν δίπλα σου όταν έκανες την συγκεκριμένη ερώτηση για το RSS και οφείλω να ομολογήσω πως ο δικός σου τόνος στη φωνή σου ήταν επιθετικός και ουσιαστικά “προκάλεσε” τον κ. Κυριακίδη. Επίσης, γιατί μιλάς για οργάνωση τη στιγμή που εσύ δε σεβάστηκες την όλη διαδικασία και διατύπωσες την απορία σου χωρίς μικρόφωνο και ουσιαστικά χωρίς να πάρεις το λόγο όπως οι υπόλοιποι συμμετέχοντες.
Τέλος, γιατί δε μιλάς για τα θετικά του event όπως το ότι ήρθε καθηγητής του MIT (!!!) να μας μιλήσει; Εντάξει, άργησε 3 ώρες, αλλά σε τι έφταιγε η διοργάνωση αν όλες οι πτήσεις καθυστέρησαν εκείνη την ημέρα λόγο του ηφαιστείου;
Γενικά υπάρχουν πολλά θετικά στοιχεία τα οποία δεν σχολίασες και παρουσιάζεις το όλο event σαν ένα φιάσκο τη στιγμή που μόνο τέτοιο δεν ήταν.
Είναι εύκολο να κάνουμε αρνητική κρητική, δύσκολο να προτείνουμε λύσεις.
Ελπίζω να προβληματιστείς ασχέτως αν τελικά θα το παραδεχτείς…
May 15, 2010 - 3:04 pm
Αγαπητέ Chris.
Η ερώτησή μου σε έναν που παρουσιάζει το portal μιας εφημερίδας, σαν να είναι καινοτομικό προϊόν ήταν συγκεκριμένη “Γιατί ενώ είναι ειδησεογρaφικό portal δεν έχει RSS όπως όλα τα άλλα” ακόμα και στην παρατήρηση που μου κάνεις, απάντησ δεν παίρνω.
Ο καθηγητής του ΜΙΤ, που ήρθε και που δεν είναι ο μοναδικός που ήρθε στην Ελλάδα ή στην Θεσσαλονίκη, δεν ήρθε με 3 ώρες καθυστέρηση αλλά με τουλάχιστον 1 μέρα καθυστέρηση. Αυτό που δεν θέλεις να καταλάβεις είναι ότι ψέγω την οργάνωση του Φεστιβάλ και όχι τους συμμετέχοντες.
Όταν απαντηθούνε αυτά που στηλιτεύω, τότε σαφώς έτσι και αδικώ την διοργάνωση, θα ζητήσω συγνώμη. Μέχρι τότε περιμένω να εξηγηθούνε αυτά που γράφω.
Υ.Γ. Ελπίζω να καταλαβαίνεις γιατί δεν σχολιάζω το κομμάτι που λες ότι μίλησα εκτός μικροφώνου. Τον λόγο μου το έδωσε ο συντονιστής όταν σήκωσα το χέρι, μικρόφωνο δεν μου δώσανε…
Ευχαριστώ για το σχόλιο
May 15, 2010 - 3:49 pm
Δεν υπάρχει ο όρος «νεροβόρο» 😛 Κατά τα άλλα, μαζί σου.
May 15, 2010 - 5:21 pm
Σε πολλά έχεις δίκιο. Τα είπαμε αυτές τις ημέρες και είπα και στους οργανωτές ότι καλά θα κάνουν να μας εμπλέξουν την επόμενη φορά γιατί το αποτέλεσμα θα είναι πολύ διαφορετικό. Ήταν όμως
μία αρχή που θέλει δουλειά για να ονομαστεί στο τέλος φεστιβάλ. Διαφωνώ όμως με την αναφορά στην εταιρεία που εργαζομαι. 1 ο εν λόγω κύριος δεν είναι πλέον στέλεχος της εταιρείας. 2. σαν ένας από τους συντονιστές του OpenCoffee δεν με ενοχλεί να κάνει κάποιος μία άσχετη ερώτηση. Μαλιστα δεν πρέπει να κομπλαρει κάποιος να ρωτήσει. Ο συγκεκριμένος πήρε την απάντηση που του άξιζε χαρίζοντας ένα πολύ δυνατό highight της βραδιάς
May 15, 2010 - 5:48 pm
@Poetic_Justice Το ξέρω και γι’ αυτό είναι σε εισαγωγικά. Αν πίστευα ότι υπήρχε, θα λείπανε τα εισαγωγικά
@Gatos την πληροφορία ότι εργάζεται στην εταιρία σου μου την δώσανε άλλοι, τον άνθρωπο δεν τον ήξερα. Θα το διορθώσω, μια και λες ότι δεν εργάζεται εκεί.
Πάλι όμως για έναν άνθρωπο που πέρασε από μια τόσο μεγάλη εταιρία σαν την δική σας και που πιθανόν να κάνει την ίδια δουλειά σε κάποια άλλη εταιρία, δεν υπάρχει καμία δικαιολογία
May 15, 2010 - 6:31 pm
Αυτά που περιγράφεις είναι ασθένειες, που αν δεν αντιμετωπιστούν όσο είναι μικρές, θα μεγαλώσουν και θα καταστρέψουν κάτι που ως πρόθεση είναι εξαιρετικό.
Αναρωτιέμαι γιατί ποτέ δε βγήκαν τόσο αρνητικά σχόλια για ένα π.χ. Open Coffee τη στιγμή που τεχνικά προβλήματα, προβλήματα χώρου κλπ πάντα υπήρχαν. Μόνο μια απάντηση μπορώ να δώσω (κι αν κάνω λάθος, διορθώστε με): Γιατί εδώ εμπλέκονται συμφέροντα. Γιατί εμπλέκονται πολιτικοί (ή δυνάμει πολιτικοί). Γιατί με δυο λόγια εδώ υπάρχει ένα συνάφι που ποτέ δεν το πήγαμε γιατί μας κρατάει πίσω. Όπως κι αυτό δεν πάει εμάς βέβαια. Γιατί είμαστε πολύ ανεξάρτητοι για τα γούστα του.
May 15, 2010 - 6:55 pm
Δεν πήγα στις εκδηλώσεις για να έχω ιδία γνώμη, αλλά η κριτική μου φαίνεται πολύ αυστηρή και σε σημεία κουτσομπολίστικη. Περίμενα περισσότερα πχ για το περιεχόμενο (χμμμ…) και τον λόγο ύπαρξης (χμμμ…) του Φεστιβάλ.
Εντάξει, κάποια link δεν δουλεύανε. Tο πρόγραμμα στην κεντρική εκδήλωση, έχει (ακόμα!) ορθογραφικό λάθος στην πρώτη πρόταση. Εντάξει, πήγανε και παππούδες στην εκδήλωση για το φαί. So what? Και το site δεν έχει RSS. Όλα τα’χε η Μαριορί το RSS της έλλειπε… Η απάντηση που έχω σε τέτοιες περιπτώσεις, είναι “κάν’το εσύ καλύτερα” ή έστω κάνε τις παρατηρήσεις σου, για να γίνει καλύτερο του χρόνου.
Σκληρή, μονόπλευρη (τίποτα καλό δεν είχε το ρημάδι;) και ΑΝΩΝΥΜΗ κριτική, σε μια εποχή που η γκρίνια τείνει να γίνει επιδημία. Δεν έχω καμία σχέση με την διοργάνωση και δεν το γνωρίζω το παλικάρι που έγραψε το άρθρο. Πιθανόν να έχει απόλυτο δίκιο σε μερικά από πράγματα που αναφέρει, αλλά -για’μενα- το χάνει από τον τρόπο της παρουσίασης.
…αν και για να λέμε του στραβού το δίκιο, ένα ‘φεστιβάλ’ που ξεκινάει με το μότο: “Θεσσαλονίκη » Πόλη δημιουργίας » Πόλη ανάπτυξης » Πόλη εργασίας” καταλαβαίνεις ότι μόνο σουρρεαλιστικό περιεχόμενο μπορεί να έχει…
May 15, 2010 - 6:59 pm
@porcupine προφανώς και γι’ αυτό και το συζητάμε εδώ. Εμείς θέλουμε να γίνουν πράγματα, αλλά ουσίας, όχι απλά βιτρίνα και μετά πάλι τα ίδια.
Εάν τα προβλήματα ήταν ένα-δυο δεν θα έλεγα τίποτα, θα έμενα στην ουσία. Δυστυχώς εδώ η ουσία ήταν οι ασθένειες
May 15, 2010 - 7:12 pm
Κύριε Θεοδωρόπουλε, αν είναι αυτό το όνομά σας. Χρησιμοποιείτε την ίδια πρόταση που μας είπε και ο κ. Κυριακίδης “κάν’το εσύ καλύτερα”. Αν ψάχνετε για ανωνυμίες, παρακαλώ σε άλλα blog. Εδώ δεν έχετε [παρά να πάτε στο about. Υπάρχει, ακριβώς δίπλα από το ψευδώνυμό μου και το όνομά μου. Οι υπόλοιποι που σχολιάζουν, εκτός του Cris που δεν γνωρίζω είναι γνωστοί στην κοινότητα της πόλης. Εσείς δεν τους γνωρίζεται. Κανένας δεν είναι ανώνυμος.
Στα μέτρα των δυνατοτήτων τους οι κοινότητες της πόλης έχουν διοργανώσει επιτυχημένες εκδηλώσεις με ελάχιστα προβλήματα που συνήθως πηγάζουν από την έλλειψη χρημάτων. Κάτι που δεν ήταν πρόβλημα αυτής της διοργάνωσης.
Το βασικό που δυστυχώς το ξεπερνάτε είναι ότι έχουμε ένα φεστιβάλ καινοτομίας Θεσσαλονίκης, με την Θεσσαλονίκη να απουσιάζει ή να την ψάχνουν μια βδομάδα πριν το φεστιβάλ. Στους χώρους των εκδηλώσεων δεν υπάρχει Internet! Η διοργάνωση πάσχει από οργάνωση. Η διαδικτυακή παρουσία είναι αστεία.
Είναι μονόπλευρη η παρουσίασή μου; Γράψτε την άλλη πλευρά εσείς. Συγνώμη, ξέχασα, δεν πήγατε. Έχετε όμως άποψη και την έχετε γράψει εδώ. Οποιοσδήποτε θεωρεί ότι αυτά που λέω είναι ψέμματα,μπορεί να το καταθέσει εδώ ή οπουδήποτε και να με αντικρούσει. θα μπορούσαμε να διαβάσουμε πόσο καλά πήγαν τα πράγματα στις εκδηλώσει στο site της οργάνωσης.
Ουπς δεν το έχουν ενημερώσει με τίποτα. Ακόμα και αυτή τη στιγμή, οι 27 σύνδεσμοι στην σελίδα της διοργάνωσης είναι ανενεργοί. Αυτά είναι γεγονότα. Περιμένω επίσης γεγονότα σαν απαντήσεις και όχι συναισθηματικά επιχειρήματα.
May 15, 2010 - 8:48 pm
Νομίζω ότι το καταπληκτικό Open Coffee δεν έχει καμμία θέση σε αμφιθέατρα και γκαλά. Η θέση του είναι στα καφέ των πόλεων και στους δρόμους. Από το βαρύγδουπο τίτλο Φεστιβαλ Καινοτομίας μέχρι το site του, τα μικρόφωνα που δεν δούλευαν, την έλλειψη internet (!!!) σε μια εκδήλωση που ήταν για αυτό το event έμπαζε από παντού. Οταν μπήκα δε στην αίθουσα των “ακαδημαικών” μου σηκώθηκε η τρίχα με τα power point που παρουσίαζαν κάτι μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς ιδιωτικού δικαίου με ένα τρόπο 80 χρόνων πριν.
Το μόνο που θα θυμάμαι από αυτό το ατυχές συμβάν είναι οι καταπληκτικοί Γάτος-Κρητικός που τους βγάζω το καπέλο για τον αυθορμητισμό τους και το όραμά τους.
May 15, 2010 - 9:00 pm
@argos: Ζητώ συγγνώμη για το θέμα της ανωνυμίας. Προσπάθησα λίγο να βρω στοιχεία σας, είτε από το thess.gr->συνεργάτες, είτε από το http://argos.wordpress.com/about, αλλά προφανώς δεν έψαξα αρκετα.
Η κριτική που έκανα δεν ήταν κακοπροαίρετη, αλλά μάλλον εκλήθφηκε ως τέτοια. Πριν γράψω, είχα διαβάσει και αυτό για την ίδια εκδήλωση: http://fotis.posterous.com/innovation-festival-thessaloniki και μου φάνηκε πιο ισορροπημένο. Anyway, το μετάνιωσα που ασχολήθηκα και θα φροντίσω να μην το ξανακάνω. Άλλωστε δεν πήγα στην εκδήλωση, δεν έχω κανέναν λόγο να την υπερασπιστώ και δεν έχω να προτείνω συγκεκριμένες προτάσεις.
Το σχόλιό μου ήταν περισσότερο για την μόνιμη ‘γκρίνια’ που υπάρχει για τα -ούτως η άλλως λιγοστά- πολιτιστικά γεγονότα που συμβαίνουν στην μικρή μας πόλη…
May 15, 2010 - 9:22 pm
Κύριε Θεοδωρόπουλε, όλα εντάξει. Δεν υπάρχει παρεξήγηση. Στο http://argos.wordpress.com στο about, το πρώτο σχόλιο, έχει το επώνυμό μου 🙂
Ο Φώτης, που είναι και φίλος έχει σαφώς ένα ισορροπημένο κείμενο και καλά κάνει. Είναι νέος άνθρωπος και οφείλει να βλέπει τα θετικά. Εγώ όντας μεγαλύτερος και έχοντας ζήσει το χάλι της “καινοτομίας” στην πόλη μας από το ’84 δεν μπορώ να είμαι τόσο αισιόδοξος.
Καλά κάνατε και ασχοληθήκατε και καταθέσατε την άποψή σας. Αυτός είναι ο λόγος που υπάρχει το blog. Το μόνο που, αν μου επιτρέπεται, θα πρέπει να κάνετε είναι να συμμετέχετε σε τέτοια γεγονότα για να μπορείτε να με υποστηρίξετε ενεργά ή και να με αντικρούσετε.
Στα θετικά που γράφει ο Φώτης στο κείμενό του, αν δείτε, δεν περιλαμβάνετε ούτε ένα από την διοργάνωση. Μόνο οι άνθρωποι κάνανε την διαφορά.
Φανταστείτε μια διοργάνωση με τα θετικά του Φώτη και χωρίς τα αρνητικά τα δικά μου και τα δικά του. Αυτός ο θεσμός θα είχε νόημα και θα μπορούσε να εμπνεύσει νέο κόσμο. Δυστυχώς, πολύ φοβάμαι ότι του χρόνου δεν θα έχει συνέχεια.
Επειδή μου μιλάτε για γκρίνια, την προηγούμενη Κυριακή συμμετείχα με αρκετές ιδιότητες στο TEDx Thessaloniki. Δεν ήταν τέλεια διοργάνωση, αλλά με τα ελάχιστα χρήματα που είχε, έγινε καλύτερη από αυτή της ΑΘήνας.
Δυνατότητες υπάρχουν καθώς και άνθρωποι με διάθεση. Το πρόβλημα είναι ότι δεν θα βρουν αυτές οι δυνάμεις διέξοδο όσο προσπαθούν να καπελώσουν τα πράγματα πρόεδροι οργανισμών που κάθονται στις θέσεις τους 10 χρόνια τώρα
May 15, 2010 - 10:17 pm
Η τοποθέτηση του Argos_t, του Φώτη, αλλά και των σχολιαστών που ήταν εκεί, με έχουν καλύψει, αυτή περίπου ήταν η γεύση που άφησε η διοργάνωση. Ο λόγος που πιστεύω ότι κάνει κριτική ο Θωμάς, είναι γιατί θέλει τα πράγματα να βελτιωθούν, όπως θέλουμε όλοι οι άνθρωποι του χώρου που κινούμαστε σε αυτήν την πόλη. Ελπίζω να δούμε σύντομα και άλλες διοργανώσεις από κόσμο που το γουστάρει (βλ.Open/coffee/tsipouro/wordcamp/etc) και όχι στημένες φιέστες για να πάρουν κάποιοι χρίσματα.
Εμείς θα συνεχίσουμε την καινοτομία σε αυτή την πόλη.-
May 15, 2010 - 11:54 pm
Πιστεύω ότι ο κύριος Θεοδωρόπουλος είναι βαλτός του κυρίου Μασούρα ο οποίος δεν έχει άλλα αποθέματα αισιοδοξίας για να κοντράρει την απαισιοδοξία του κυρίου Τζήρου. Χειραγώγησε πραγματικά ιδιοφυώς τον κύριο Θεοδωρόπουλο μέσα απ’ το Facebook, ώστε να έρθει εδώ και να προκαλέσει τον κύριο Τζήρο: “Θοδωρή, γιατί δεν αφήνεις το σχόλιο και στο άρθρο στο thess.gr; Ας μην χάνεται η συζήτηση στο Facebook μόνο.” Εύγε κύριε Τζήρο για την ψυχραιμία με την οποία απαντήσατε στην πρόκληση. Αποτελεί γνήσια Θεσσαλονικιώτικη καινοτομία στους δύσκολους διαδικτυακούς καιρούς μας.
May 15, 2010 - 11:59 pm
@ένας οπαδός και των τριών σας
Για να το λέτε κάτι παραπάνω θα ξέρετε. Πάντως τον κ. Θεοδωρόπουλο, εγώ δεν τον ξέρω. Υποθέτω ότι δεν με ξέρει και ο ίδιος αλλιώς δεν θα μιλούσε για ανωνυμία.
Πάντως είναι καλό που εσείς τουλάχιστον το φέρατε το θέμα στην σωστή του διάσταση
May 17, 2010 - 9:41 am
@οπαδός Ξέχασες τις βιβλιογραφικές αναφορές: http://www.eviloverlord.com/lists/overlord.html :p
May 18, 2010 - 9:15 am
Κι όμως τέτοιες εκθέσεις μπορούν να προσφέρουν πολλά. Όταν γίνονται οργανωμένα με έμφαση στη συγκέντρωση κόσμου για κατάθεση ιδεών κτλ κι όχι για απλή επίσκεψη, μπορούν να αλλάξουν τον τόπο μας. Αλλά στο κάτω κάτω είναι η πρώτη φορά και λάθη γίνονται…
May 20, 2010 - 12:09 pm
@argos αγαπητέ, είμαι ο “άσχετος” που έκανε την ερώτηση για την AGB στην κ. Ντέμη Παπαδοπούλου και κάνω αυτή την παρέμβαση για να σου απαντήσω σε αυτά τα ζητήματα που θέτεις και με αφορούν προσωπικά.
α) η εκδήλωση λέγεται open coffee, κατά συνέπεια θα πρέπει να ανοιχτή και σε ‘άσχετους’ – δεν είναι κάποιο κλειστό κλαμπ πιστοποιημένων μελών. Οι ‘άσχετοι’ δεν πρέπει να αντιμετωπίζονται ως ενοχλητικοί παρείσακτοι ή εχθροί. Ούτε θα πρέπει να αποκλείονται όσοι έχουν να ρωτήσουν κάτι διαφορετικό. Ειδάλως η συνάντηση δεν θα πρέπει να θεωρείται και τόσο ‘open’. Ούτε δουλειά του συντονιστή είναι να λογοκρίνει τις ερωτήσεις. Το ‘openness’ της εκδήλωσης απαιτεί και την παρουσία φωνών που θα παραφωνήσουν και θα πουν απρόσμενα πράγματα. Δεν κατάλαβα ότι ήταν συνάθροιση “οπαδών” συγκεκριμένων γραμμών και αντιλήψεων που οφείλουν να αντιταχθούν και να αποκλείσουν τους ‘άσχετους’…
β) έκανα ερώτηση -κι όχι τοποθέτηση- προκειμένου να αναδείξω ένα πολύ σημαντικό πλεονέκτημα του διαδικτυακού ραδιοφώνου: τη μετρησιμότητα της ακρόασης. Το συγκεκριμένο open coffee έλαβε χώρα στο πλαίσιο ενός ‘Φεστιβάλ Καινοτομίας’ και η καινοτομία συνδέεται με την επιχειρηματικότητα. Θεωρώ λοιπόν πάρα πολύ χρήσιμο να αναδεικνύονται και οι επιχειρηματικές πτυχές (το ‘business model’) των ιδεών/πρωτοβουλιών που παρουσιάζονται. Τι νόημα έχει άλλωστε η παρουσία ενός venture capital στην όλη εκδήλωση αν αυτά που παρουσιάζονται δεν αναδεικνύουν και την επιχειρηματική τους πλευρά.
Επειδή βλέπω όμως ότι έχεις κάνει μια πολύ σκληρή κριτική στην εκδήλωση και μάλλον χωρίς να με ξέρεις με έπιασαν τα σκάγια σου, θέλω πραγματικά να πω ότι είναι κρίμα το κλίμα μιας ωραίας νεανικής πρωτοβουλίας να δηλητηριάζεται από τόσο μικρόψυχες τοποθετήσεις. Εν προκειμένω, εσύ δεν στρέφεσαι εναντίον κάποιας τοποθέτησής μου (που δεν υπήρξε άλλωστε) αλλά εναντίον της παρουσίας μου εκεί χαρακτηρίζοντάς με ως άσχετο. Νομίζω ότι πριν προχωρήσεις σε προσωπικές επιθέσεις και απορριπτικές κρίσεις, οφείλεις να ερευνάς λίγο περισσότερο το υπόβαθρο των κρινομένων. Λες επίσης σε επόμενη παρατήρησή σου ότι “για έναν άνθρωπο που πέρασε από μια τόσο μεγάλη εταιρεία … δεν υπάρχει καμία δικαιολογία” – τι εννοείς; Χρειάζομαι κάποια δικαιολογία για την “ασχετοσύνη μου”; Ή ότι δεν έχω καμιά θέση στο “open” coffee;
Σε κάθε περίπτωση εύχομαι καλή επιτυχία στους διοργανωτές των μελλοντικών ‘open’ coffee…
May 20, 2010 - 7:14 pm
@Kgg Ελπίζω να καταλαβαίνεις ότι δεν είσαι το αντικείμενο του κειμένου. Όπως σωστά λες δεν σε γνωρίζω. Η νεανική εκδήλωση ήταν στα πλαίσια μιας μεγαλύτερης για την καινοτομία. Εάν ήταν μικρόψυχη ή όχι η κριτική μου φαίνεται από το ότι κανένας δεν αντέκρουσε τα επιχειρήματα της άρπα κόλλα, αλλά ούτε και εσύ αυτό του άσχετου. Ότι και να έγραψα, ψέμματα δεν έγραψα.
Το να περνάς μέσα από μια μεγάλη εταιρία και να είσαι άσχετος στο συγκεκριμένο θέμα δεν είναι κακό. Το να περνάς από μια εταιρία συμβούλων που διαχειρίζεται και διαχειρίστηκε προτάσεις που έχουν να κάνουν και με τεχνολογία και να παραμένεις άσχετος σε βασικά θέματα είναι το λιγότερο, για μένα ακατανόητο.
Δεν σε αποκάλεσα άσχετο γιατί δεν ήξερες, τεχνικά, πως γίνεται μια μετάδοση στο web, αλλά γιατί αγνοούσες θέματα επιχειρηματικά του Internet.
Σαφώς και δεν υπάρχουν στεγανά σε μια τέτοια εκδήλωση και σαφώς μπορείς να ρωτήσεις ότι θέλεις. Θα είμαι ο τελευταίος που θα σε εμποδίσει. Αλλά ας μου αναγνωρίσεις το δικαίωμα να συμφωνήσω με τους υπόλοιπους που ήταν στην αίθουσα και χειροκροτήσανε γελώντας την απάντηση της Ντέμης.
Τουλάχιστον εγώ δεν θα σου καρφώσω ποτέ πισώπλατα το μαχαίρι.